Pagina 6 van 15

Re: Yamaha banshee 480cc totall rebuild

Geplaatst: ma 28 mar, 2011 18:26
door IzzY
nick, ken je mij eens wat uitleg geven over een lock-up clutch.

ik snap dat hij dmv centrifugale de koppeling vast zet, zodat hij niet gaat slippen.
met opschakelen hoef je niet te ontkoppelen,
maar ik snap niet hoe je dan kan terug schakelen,.. ?

Re: Yamaha banshee 480cc totall rebuild

Geplaatst: ma 28 mar, 2011 18:30
door cor
hey nick nu snap ik waarom het zo lang duurt voor de rit begint
jij bent nog niet klaar :) beetje doorwerken

Re: Yamaha banshee 480cc totall rebuild

Geplaatst: ma 28 mar, 2011 18:54
door sander.w
ik vind adt frame echt moi gecoat :oops:

Re: Yamaha banshee 480cc totall rebuild

Geplaatst: ma 28 mar, 2011 19:04
door FLIPmode
IzzY schreef:nick, ken je mij eens wat uitleg geven over een lock-up clutch.

ik snap dat hij dmv centrifugale de koppeling vast zet, zodat hij niet gaat slippen.
met opschakelen hoef je niet te ontkoppelen,
maar ik snap niet hoe je dan kan terug schakelen,.. ?
Zet koppeling niet "vast" , zet er wel meer druk op zodat ze niet slipt. Hoe hoger toerental en hoe zwaarder de gewichtjes hoe meer druk op de koppelingsplaten en minder risico op slip. Voor de rest doet het niks met schakelen.
:bier:

Re: Yamaha banshee 480cc totall rebuild

Geplaatst: ma 28 mar, 2011 19:08
door IzzY
FLIPmode schreef:
IzzY schreef:nick, ken je mij eens wat uitleg geven over een lock-up clutch.

ik snap dat hij dmv centrifugale de koppeling vast zet, zodat hij niet gaat slippen.
met opschakelen hoef je niet te ontkoppelen,
maar ik snap niet hoe je dan kan terug schakelen,.. ?
Zet koppeling niet "vast" , zet er wel meer druk op zodat ze niet slipt. Hoe hoger toerental en hoe zwaarder de gewichtjes hoe meer druk op de koppelingsplaten en minder risico op slip. Voor de rest doet het niks met schakelen.
:bier:

dus als ik van 3 naar 4 schakel met 12.000 toeren, kan ik gewoon mijn koppelings hendel inknijpen ?
ik dacht altijd dat dan door die lockup clutch er te veel druk op stond om dat te doen.

Re: Yamaha banshee 480cc totall rebuild

Geplaatst: ma 28 mar, 2011 19:15
door FLIPmode
Kan je maar je was toch aan het spreken over terugschakelen? :)
lock-up heeft ook de bedoeling dat je met gewone koppelingsveren en gewone opstelling onder rustige omstandigheden normaal kan schakelen en ontkoppelen zoals je gewend bent. Ik heb bvb een hele zware koppeling door zware veren, extra plaat, ingekorte afstandshoudertjes..... Ik schakel dus ALTIJD zwaar, bij lock-up enkel hoog in toeren als het nodig is.
Maar dankzij de turbo hoef ik niet veel te schakelen :mrgreen: , die trekt in alle versnellingen.
:bier:

Re: Yamaha banshee 480cc totall rebuild

Geplaatst: ma 28 mar, 2011 19:35
door IzzY
ha, nu snap ik de werking helemaal niet meer.
nick, leg het me uit,..

Re: Yamaha banshee 480cc totall rebuild

Geplaatst: ma 28 mar, 2011 19:51
door FLIPmode
Ff goochelen:
http://www.aim-tamachi.com/pdfs/What%20 ... clutch.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Yamaha banshee 480cc totall rebuild

Geplaatst: ma 28 mar, 2011 19:57
door nick010
cor schreef:hey nick nu snap ik waarom het zo lang duurt voor de rit begint
jij bent nog niet klaar :) beetje doorwerken
AHH Die cor de meeste helpen me ook om het hem op tijd af te krijgen door middel van mijn girofonds te spekken maar van jou hoor ik niks cor?? whahaha

Re: Yamaha banshee 480cc totall rebuild

Geplaatst: ma 28 mar, 2011 20:00
door nick010
IzzY schreef:ha, nu snap ik de werking helemaal niet meer.
nick, leg het me uit,..
Beste izzy ik snap helemaal niet zo veel eigenlijk ik doe altijd maar net als of.
in feite veranderd er niet veel aan je koppeling de lock up drukt in principe gewoon tegen je platen en slipt daardoor niet of minder hoe het echt rijd moet ik nog uitvinden is het niks mag jij hem hebben van me :D

Re: Yamaha banshee 480cc totall rebuild

Geplaatst: ma 28 mar, 2011 20:36
door nick010
[quote="nick010"]Afbeelding

Wat vinden jullie trouwens van de peodercoating de foto laat het niet helemaal zien maar het glimt als een kogel ben benieuwd wat jullie vinden

Re: Yamaha banshee 480cc totall rebuild

Geplaatst: ma 28 mar, 2011 20:40
door micky010
Dus ik moet me bril draagen als we gaan rijden 8)

Re: Yamaha banshee 480cc totall rebuild

Geplaatst: ma 28 mar, 2011 20:42
door maurice
Hoi Nick

Waar laat jij het coaten en wat zijn de kosten ongeveer?

Maar het begint er op te lijken man ergggg netjes.

See You

Re: Yamaha banshee 480cc totall rebuild

Geplaatst: ma 28 mar, 2011 20:43
door bonzaiking
ik vind het prachtig hoe meer glim hoe beter 8)

Re: Yamaha banshee 480cc totall rebuild

Geplaatst: ma 28 mar, 2011 20:58
door nick010
maurice schreef:Hoi Nick

Waar laat jij het coaten en wat zijn de kosten ongeveer?

Maar het begint er op te lijken man ergggg netjes.

See You
mijn frame is bij coating rotterdam gedaan moet je vragen naar daan van harten alles netjes afgedopt en gedaan ik hoef niks opnieuw te tappen, het coaten van het frame hubs en alle kleine onderdelen + nerbars was 280 euro ex btw dit was inclusief ontvetten stralenen alles afdoppen en afplakken. mijn velgen cilinder+kop en spruitstuk heb ik bij lens laten doen maar dat was well ff schrikken kwa prijs mede dankzij de arbeid voor het maskeren van me cilinder+kop en spruitstuk, beide coaters maken gebruik van een 4 lagen systeem incuslief de blanke lak.