Pagina 6 van 7
Re: Barossa Z1000
Geplaatst: zo 19 mei, 2013 11:46
door stendert
ja echt een super gaaf project! blijf um ook zeeeeker volgen
Re: Barossa Z1000
Geplaatst: zo 19 mei, 2013 14:31
door ACC
Jason McCoy schreef:ACC wees niet bang, deze heren hebben al diverse projecten achter de rug dus die weten wel wat ze aan het doen zijn hoor.
geloof ik maar wat graag
weet dat het goede frames zijn dus goede materiaal keuze en wat een keuze van blok
maar met dat blok weet je niet wat er gebeurd
en ik zie uit constructie oogpunt een zwak punt ( niet dat ze het slecht doen of zo )
en dan bekijk ik alleen vanuit de pk standpunt dat dat wel duidelijk is
tussen het blok en de achterbrug ophanging het stukje originele frame de zwakste schakel is
ten eerste is het er nooit op berekend op die krachten
ik ben bang dat het frame op dat punt boven en onder het gelaste stuk bij een paar keer knap weg rijden
krom is
weet je dan wat die ketting dan gaat doen als je hele achterbrug niet meer in lijn is met je blok
zelfs bij de motor waar dat blok uitkomt zit het steviger naar de achterbrug toe
zo niet graag willen dat zo mooi project zo zou stranden
Re: Barossa Z1000
Geplaatst: zo 19 mei, 2013 15:22
door Jason McCoy
Komt wel goed. Hun frames gaan nooit stuk dus verwacht hier ook niks geks.
Re: Barossa Z1000
Geplaatst: do 30 mei, 2013 14:34
door ACC
wacht weer eens op een update
Re: Barossa Z1000
Geplaatst: ma 10 jun, 2013 17:57
door eleventwentyseven
Re: Barossa Z1000
Geplaatst: ma 10 jun, 2013 18:23
door davidg40
Ziet er goed uit man.
Wat doe jij aan je remmen om ze te verbeteren?
Re: Barossa Z1000
Geplaatst: ma 10 jun, 2013 18:35
door eleventwentyseven
Achter is nu uitgevoerd met een dubbelzuiger klauw van een motorfiets en hier komt een hoofdremcilinder op die normaal drie remklauwen bedient, dus meer dan voldoende remvermogen voor achter.
Voor komen er de remmen van een Raptor 660 op in combinatie met een hoofdremcilinder van een Suzuki GSXR-1000.
Alle remmen worden voorzien van rvs omvlochten remleidingen.
Met deze combinatie rijden er hier meerdere Quad's met 1000cc rond en dit geeft zeer veel remvermogen ook bij snelheden van over de 200 km/per uur, en dit al jaren en vele km's lang
Re: Barossa Z1000
Geplaatst: zo 11 mei, 2014 19:44
door obnd61
en nog updaten van dit monster !!
Klein vraagje heb zelf ook een barossa , past die achterbrug zo op de Barossa ??? heb nu een kapotte
behuizing van die achteruit , wou de mijne ook wat langer maken !!
Re: Barossa Z1000
Geplaatst: zo 11 mei, 2014 19:54
door PimSmeets
200 km/h met een quad????
Re: Barossa Z1000
Geplaatst: zo 11 mei, 2014 20:26
door Bartjuh
PimSmeets schreef:200 km/h met een quad????
Als je er een 1000 cc motorfietsblok in legt kan dat
Re: Barossa Z1000
Geplaatst: zo 11 mei, 2014 20:45
door PimSmeets
Vet!!!!!
Re: Barossa Z1000
Geplaatst: zo 11 mei, 2014 23:35
door Zakie
Of een 600 is ook mogelijk
Re: Barossa Z1000
Geplaatst: ma 12 mei, 2014 22:20
door eleventwentyseven
Hier een filmpje van mijn vorige quad op de dyno, deze gaf 154pk en een topsnelheid van 264km/uur.
dit is een hsun met 2004 r1 blok
http://youtu.be/seLhNxAdhBs" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Barossa Z1000
Geplaatst: ma 12 mei, 2014 22:46
door PimSmeets
OMG!!!!!
Dat is echt stoer
Re: Barossa Z1000
Geplaatst: di 04 nov, 2014 16:00
door eleventwentyseven
Ik wil kijken of ik in de barossa raptor 700 a armen kan bouwen.
mijn vraag is of iemand zo vriendelijk zou willen zijn om een paar maten voor mij op te nemen.
En dan hier te vermelden als groen is ...mm, roze is...mm, geel is ...mm, en rood is ...mm.
alvast bedankt.