Ferdi's Yamaha Raptor project

Ben je bezig met een project ? Laat ons meegenieten !
ferdi
Quadrider
Quadrider

Re: Ferdi's Yamaha Raptor 700 project

Bericht door ferdi »

Nee hij raakt hem niet, tenminste nu nog niet :D
Ik heb nog een setje verlagings blokjes besteld vanuit Amerika en dan zal hij aan de voorkant net zo laag worden zoals hij nu staat zonder die hulpveer denk ik...
De achterste verlagings link zit daar ook bij en dan kan ik hem achter ook een eindje laten zakken, misschien dat de kentekenplaat dan wel dichtbij de remklauw komt maar dan moet ik die maar even verplaatsen.

Hoe weet je wanneer hij achter op de juiste hoogte staat?

Gr ferdi
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door yamahakoppel »

Als de hoogte van het frame van de grond meet

Daar waar de voetsteunen aan het frame hangt meten hoogte van het frame en vanvoor juist voor het motorblok waar uw armen aan het frame hangt. Er zit daar juist een plooi daar op het laagste punt. Ik leg hem gelijk zonder iemand erop of eerder vanachter iets lager.

5mm hoger of lager merk je al verschil
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
ferdi
Quadrider
Quadrider

Bericht door ferdi »

Ok top bedankt voor de tip!
Dit wist ik niet en zou het anders op gevoel gaan doen maar wist niet dat 5mm al verschil gaf...
Zodra ik de verlagingsblokjes en link heb dan ga ik hem helemaal afstellen...

Ik heb hem al zo goed mogelijk uitgelijnd dmv een vlakke lange waterpas langs de velgen te houden en ik moet zeggen dat dat aardig gelukt is, maar zodra die verlagings set binnen is ga ik alles na lopen..

Gr ferdi
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

Ik heb dat gemerkt door de jaren dat 5mm hoger of lager soms al verschil geeft. Ik kan mijne omhoog krikken als ik iemand oplaad. En ik moest gewoon even op einde van de straat zijn na ik mijn vriendin afgeladen had en te lui om hem te laten zakken :roll: is 2sec werk word je moe van :lol:
Met dat ik vertrek denk ik miljaar wat heeft die quad die zoekt zo :verymad: tot ik hem liet zakken reed hem terug perfect :applaus:

Ik heb daarna wat zitten experimenteren met verschillende hoogtes en veel ontdekt van voor en nadelen :afgestudeerd:
Groetjes Kris
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
ferdi
Quadrider
Quadrider

Bericht door ferdi »

Ok zeer interessant dus om daar wat mee te gaan spelen...
Hoe pomp jij je schokbreker op dan?
Ik heb gedacht om er een schokbreker op te bouwen met luchtvering maar dan zit je gelijk met een compressor die je ergens moet plaatsen...

Gr ferdi
ferdi
Quadrider
Quadrider

Bericht door ferdi »

Net even thuis aan tafel nog wat aan het experimenteren geweest met wat wrap folie die ik gekregen had van een kameraad van mij, hij werkt bij een reclame bureau en bestickert en wrapt auto's....

Ik was op zoek naar carbon folie en daar had hij nog wel wat van liggen, hij had het in zilvergrijs/antraciet en in zwart.
Ik ben voor de originele zwarte carbon kleur gegaan, en het is echt ongelofelijk hoe deze folie op echt carbon lijkt en zelfs voelt!

Dus ik ben vanavond thuis aan tafel aan het proberen geweest om wat met de warning labels te doen, ik beplak ze met zwarte carbon folie en een van die warning labels heb ik een klein 700R logo in gemaakt om te proberen en het is best leuk geworden...

Plaatjes bij de praatjes...

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Gr ferdi
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

Is niet mijn veer zelf wat ik verander van hoogte maar daar waar uw regelbare verlagingslink komt heb ik een hydrolische cilinder staan dus i.p.v met die schroef te draaien krik ik die op zijn plaats. Tjobbie heeft dit electrisch gebouwt ook een mooi systeem maar vraagt wat van uw batterij. Zitten wat nadelen aan uw ketting spanning veranderd zodra de hoogte veranderd tjobbie heeft ketting spanner staan ik rij gewoon met een TE losse ketting rond slijt iets harder maar kunt niet al hebben
Groetjes Kris
ferdi
Quadrider
Quadrider

Bericht door ferdi »

Ok werkt dus wel mooi, dan kan jij ook beter een ketting spanner plaatsen dat scheelt jou de slijtage op de ketting...
Over het algemeen kan je toch heel lang doen met een ketting dus als je alles bij elkaar op telt valt het best nog wel mee...

Gr ferdi
ferdi
Quadrider
Quadrider

Bericht door ferdi »

Vandaag nog eventjes bezig geweest met de Raptor, ik had een nieuwe kentekenplaat houder gekocht en een nieuwe kentekenplaat laten maken dat ziet er allemaal weer strak en nieuw uit...

AfbeeldingAfbeelding

Ook heb ik beide koplampen eraf gehaald om ze schoon te maken en led dagrijverlichting in te bouwen...
Mooi klusje om lekker in huis te doen bij de warme kachel ;)

Toen ik de koplampen er onder vandaan had gehaald zag ik ook nog 2 grijze dopjes die 2 gaatjes afgedopt hadden.
Misschien dat ik het nog een keer ga proberen om daar een stadslicht in te bouwen...
Die gaatjes zitten daar niet voor niks, er is alleen geen gebruik van gemaakt, het enige wat er gedaan moet worden is voorzichtig een gaatje er in boren en er een fitting in zien te maken.

Misschien is dit wel origineel te bestellen bij de yamaha dealer want die optie is er niet voor niks op gemaakt denk ik.
Nadeel is dat je ook heel voorzichtig een gaatje in de reflectie spiegel moet boren...
Hierbij een foto waar je het duidelijk kan zien.
Afbeelding

Voor de veiligheid vandaag de hulpveertjes ook weer gemonteerd bij de beide voorste schokbrekers.
Het frame staat nu aan de achterkant 1cm lager als de voorkant, ik hoop snel de verlagingsblokjes en verlagings link binnen te krijgen zodat ik hem helemaal laag aan de grond kan leggen en zo meer afstelmogelijkheden heb...

De uitlaat is ook weer netjes zwart van voor tot achter, helaas vergeten foto's van te maken...

Toen ik vanavond thuis kwam lag er een pakketje voor mij klaar...
Ik heb wat spul geruild met iemand, de aluminium GYTR Heelguards heb ik weg gedaan want ik vond die aluminium bakken veelste lomp.
Voor de cross zijn ze uitermate geschikt maar voor straat gebruik vond ik ze niet mooi, ze zijn lomp erg geoxideerd en lastig schoon te houden.
De originele zwarte plastic heelguards komen er voorlopig op tot ik een volledige nerfbar koop van voorkant tot achterkant.
Wat de quad betreft zal hij er altijd netjes en schoon bij staan net zoals de motoren die ik heb gehad...

Afbeelding

Ook een splinternieuwe set spoorverbreders zaten bij het pakket in :)
Het zijn 30mm spoorverbreders voor de voorkant.
Ik heb voor 30mm gekozen want als het goed is kom ik straks uit op 1.38 en met de a-armen die ik in de toekomst erbij wil hebben (full flights+3) dan kom ik uit op 1.53m aan de voorkant :)Afbeelding

Zometeen ff bezig met de koplampen dus misschien vanavond nog een update...

Gr ferdi
Berre78
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door Berre78 »

Zal mijne morgen is opmeten met mijn +3 full flights en met mijn 35 mm spoorverbreders.
Had er 45mm opstaan maar veel te breed opeens tegenover achteraan :D 8) 8)
ferdi
Quadrider
Quadrider

Bericht door ferdi »

Berre78 schreef:Zal mijne morgen is opmeten met mijn +3 full flights en met mijn 35 mm spoorverbreders.
Had er 45mm opstaan maar veel te breed opeens tegenover achteraan :D 8)
Die van mij staat nu zonder spoorverbreders voor 1.32m en daar komt nu 6cm bij =1.38 met 10x8 velgen.
Achter heb ik volgens mij een 2+2 as samen met 45mm spoorverbreders en staat nu 1.38.5 breed met 10x12 velgen.

Als ik het zo bekijk dan heb ik straks bijna dezelfde setup als die van jou wantk wil graag +3 full flights en een 5+5 achteras met 45mm hubs, ik heb nu 45mm spoorverbreders maar hubs staan veel mooier dan die spoorverbreders... :crossercool:

Die 45mm staat bij jou voor veelste breed ten opzichte van de achterkant denk ik.
Ik denk dat jij 1.56 breed van voor bent met die 45mm spoorverbreders :mrgreen:

Als mijn berekeningen kloppen dan word mijn voorkant 1.53 en achterkant 1.53.5...in de toekomst dan he als ik alles in mijn bezit heb... :oops:

Gr ferdi
ferdi
Quadrider
Quadrider

Bericht door ferdi »

Zo we zijn een paar uurtjes verder en met een beetje passen en meten heb ik leuke dagrijverlichting op mijn raptor voor maar €6 euro!

Ik zag dit setje liggen bij de Action, kostte €2,99 per stuk...
Hoe lang het goed blijft zien we dan wel weer maar het is het proberen waard!

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Ik snap vaak niet hoe ze bij de Action bepaalde producten voor zo weinig geld kunnen maken...
Hier zit ook nog een blokje in met batterijen en een drukknopje om ze in de winkel al te testen.
Die gebruik ik natuurlijk niet maar als ik die batterijen al reken zit je al haast aan de 3 euro:)

Hieronder de foto's zoals ze geworden zijn...
AfbeeldingAfbeelding

Morgen de koplampen weer monteren en dat zal vast goed staan...

Gr ferdi
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

mooi :wink: wel even opletten als je ze op lengte knipt dat je het uiteinde terug wat afdicht met een krimpkous en cilicone durft wel eens water in komen
Groetjes Kris
Berre78
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door Berre78 »

Mooi gedaan ik ga straks is kijken om mijn contactslot te verplaatsen :D
Berre78
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door Berre78 »

Berre78 schreef:Mooi gedaan ik ga straks is kijken om mijn contactslot te verplaatsen :D
Heb ondertussen de quad gemeten voorraan hij is 1m53 grts
Plaats reactie