Re: GS moon buggy 400cc
Geplaatst: ma 21 sep, 2015 20:06
Vervolg van gisteren. Als allereerst koelwater uit systeem verwijderd. Met perslucht op aansluiting van de koelslang overtollige dat er niet vanzelf uitgegaan is uitblazen, anders loopt dit in je blok en is de olie verontreinigd. moet je weer spoelen ed.
Dan carburateur losmaken, kleppendeksel los, motorsteun los.
Tandwiel distributie losmaken, maar eerst krukas blokkeren om bout los te krijgen. Ketting ophangen met koperdraad zodoende ie niet naar benden valt. Dan bouten losmaken om de kop eraf te halen, 4xM10 + 2xM6.
dan piston verwijderen, dat circlips achtig iets is toch iets venijnig. Goed om in versnellingsbak te vallen...
verwijderde componenten:
Ziet er allemaal nog goed en gezond uit Cilinder is niet beschadigd dat vind ik al het voornaamste. Maarja waar komt het olieverbruik nu van? Zoals piston en kleppen al verklappen is er al een goed laagje roet achtergebleven... resultaat van 3l olie verbranden.
Compressie-ring in cilinder geplaatst en gemeten. opgegeven speling mag 0.2-0.4mm zijn. Guess what, is bijna het dubbele 0.7mm om precies te zijn. de overige heb ik niet gemeten.
Nu mijn vraag is dit normaal dat dit na 1800Km reeds zo ver ingesleten is? Kan toch ni?
En nog iets Can Am schrijft alle 3000Km olie en filter vervangen, in boekje van GS moon staat alle 1500Km. Wat is wijsheid, 3000Km aanhouden van Can Am. vind dit beide wel heel erg kort, alle 5000Km tot daar aan toe.
Gisteren wat aan het zoeken en info die ik al reeds had verkregen (thnx flupke).
blauwe rook bij het starten => Kleppensteel dichting rot
blauwe rook tijdens rijden => schraapveer naar de filistijnen, ook => olie ruikt naar naft, gedaalde compressie, moeilijk starten
carterontluchting ook goed checken.
Nog wat andere nuttige lectuur voor andere:
Link
Link
Weer een enorm leervolle ervaring voor mij!
Dan carburateur losmaken, kleppendeksel los, motorsteun los.
Tandwiel distributie losmaken, maar eerst krukas blokkeren om bout los te krijgen. Ketting ophangen met koperdraad zodoende ie niet naar benden valt. Dan bouten losmaken om de kop eraf te halen, 4xM10 + 2xM6.
dan piston verwijderen, dat circlips achtig iets is toch iets venijnig. Goed om in versnellingsbak te vallen...
verwijderde componenten:
Ziet er allemaal nog goed en gezond uit Cilinder is niet beschadigd dat vind ik al het voornaamste. Maarja waar komt het olieverbruik nu van? Zoals piston en kleppen al verklappen is er al een goed laagje roet achtergebleven... resultaat van 3l olie verbranden.
Compressie-ring in cilinder geplaatst en gemeten. opgegeven speling mag 0.2-0.4mm zijn. Guess what, is bijna het dubbele 0.7mm om precies te zijn. de overige heb ik niet gemeten.
Nu mijn vraag is dit normaal dat dit na 1800Km reeds zo ver ingesleten is? Kan toch ni?
En nog iets Can Am schrijft alle 3000Km olie en filter vervangen, in boekje van GS moon staat alle 1500Km. Wat is wijsheid, 3000Km aanhouden van Can Am. vind dit beide wel heel erg kort, alle 5000Km tot daar aan toe.
Gisteren wat aan het zoeken en info die ik al reeds had verkregen (thnx flupke).
blauwe rook bij het starten => Kleppensteel dichting rot
blauwe rook tijdens rijden => schraapveer naar de filistijnen, ook => olie ruikt naar naft, gedaalde compressie, moeilijk starten
carterontluchting ook goed checken.
Nog wat andere nuttige lectuur voor andere:
Link
Link
Weer een enorm leervolle ervaring voor mij!