Pagina 6 van 7
Re: Jazzy's Outlander Max 1000 XT-P (II): Foto en filmpje (P3)
Geplaatst: do 16 feb, 2017 13:14
door Pindapotje
Misschien moet je alle modder er effe afbikken, zal ook wel weer een paar kilo schelen

Re: Jazzy's Outlander Max 1000 XT-P (II): Foto en filmpje (P3)
Geplaatst: vr 17 feb, 2017 11:12
door ukachitalu
363 staat op mijn kenteken. Ik kan die van mij in mijn eentje optillen en op zijn achterwielen zetten dus verwacht ook niet dat hij 400+ zou zijn anders kon ik dat niet. Ik heb we wel een lier van 13 kg's op zitten, plus rekken, zwaardere banden dan origineel. Ik denk dat als ik op de 380/390 zit dat het wel klaar is
Re: Jazzy's Outlander Max 1000 XT-P (II): Foto en filmpje (P3)
Geplaatst: vr 17 feb, 2017 11:15
door Jazzy
Dan zou je hem voor de grap eens moeten wegen om te kijken of dat echt klopt.
Re: RE: Re: Jazzy's Outlander Max 1000 XT-P (II): Foto en filmpje (P3)
Geplaatst: di 21 feb, 2017 12:55
door ukachitalu
Jazzy schreef:Dan zou je hem voor de grap eens moeten wegen om te kijken of dat echt klopt.
387 kilo op de weegbrug van voederbedrijf
Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk
Re: Jazzy's Outlander Max 1000 XT-P (II): Foto en filmpje (P3)
Geplaatst: di 21 feb, 2017 13:59
door ukachitalu
misschien handig te zeggen: brand schoon (niet zoals de outlander van Jazzy bij de dealer nu...grapje valt mee) volle tank peut, lier voor op, cerossen, ander stuur met lampen en bodemplaten.
Bodemplaten: Ironbaltic: 15KG's
Banden: 26" ceros 33 kg's
Lier: superwinch 10 kgs
15+33+10 = 58kgs + 363 (fabrieks gewicht) = 421 dus ik denk dat ik een betere weegbrug moet gaan zoeken.
Re: Jazzy's Outlander Max 1000 XT-P (II): Foto en filmpje (P3)
Geplaatst: di 21 feb, 2017 22:49
door Jazzy
ukachitalu schreef:brand schoon (niet zoals de outlander van Jazzy bij de dealer nu...grapje valt mee)
Ja, daarover gesproken... Mijn quad krijgt elke 1000-1500 kilometer groot onderhoud bij de dealer en het viel de laatste keer al op dat er redelijk wat olie in moet. Nu heb ik nog geen 500 kilometer gereden en er moest 1 liter bij om net het onderste puntje van het peilstokje te raken. Kortom, hij verbruikt olie en het wordt er niet beter op.
Mijn vorige quad kreeg elke 2000 km onderhoud bij de vorige eigenaar en bij mij elke 1500 en was met 14.000 kilometer motorisch nog zo fris als een hoentje. Bij deze heb ik direct na aanschaf al onverwacht veel achterstallig onderhoud aan moeten pakken (
viewtopic.php?f=50&t=48199&p=597558#p597560) en mag ik met nog geen 8000 km op de teller nu al de zuigers en cilinders gaan vervangen.

Kan me toch niet helemaal aan de indruk onttrekken dat de onderhoudshistorie en de huidige staat met elkaar te maken hebben.
Zonde van het geld en ook best heel irritant net nu ik dacht de boel op orde te hebben. Gelukkig heb ik er al heel veel leuke ritten mee kunnen rijden maar toen ik vorige week in Eext op één van de mooiste OTRs moest afhaken had ik hem wel even zitten.
Re: Jazzy's Outlander Max 1000 XT-P (II): Foto en filmpje (P3)
Geplaatst: wo 22 feb, 2017 06:59
door ukachitalu
Maar jazzy, gaat dit via de zuigers er uit of lekt hij niet gewoon olie?met die motoren gebeurt bijna nooit wat
Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk
Re: Jazzy's Outlander Max 1000 XT-P (II): Foto en filmpje (P3)
Geplaatst: wo 22 feb, 2017 09:07
door Pindapotje
De quad heeft altijd al iets olie verbruikt, is bij de eerste beurt ook gemeld bij de dealer (als het goed is hebben ze toen ook een aantekening gemaakt) ik was een king quad gewend, dus een beetje olie verbruik was mij niet vreemd.
Toch vond ik het wel raar bij zo'n nieuwe quad en heb toen eens rondgevraagd bij andere can am gebruikers, en er waren er meer die af en toe olie moesten bijvullen tussen de beurten door
Later heeft hij onderhoud gehad in Zeist en toen is er iets dikkere olie in gegaan en toen was het al een heel stuk beter.
Ik weet niet wat voor een olie jij er nu in hebt?
Re: Jazzy's Outlander Max 1000 XT-P (II): Foto en filmpje (P3)
Geplaatst: wo 22 feb, 2017 16:42
door ukachitalu
Mijn oude gebruikte altijd heel iets (1500 km 50ml olie oid). ik weet dat can ams gevoelig zijn voor stof. Het moet absoluut niet zijn dat je filter iets door laat anders kun je het wel schudden. Naar mijn weten heeft mijn dealer maar een keer een geval gehad waarbij de zuigers etc vervangen moesten worden en dat kwam ook omdat het luchtfilterhuis vol zat met zand en stof. Dus ik vraag mij nu oprecht af de motor die Olie weg fikt of dat hij lekt. Ik heb achter jouw gereden Jazzy, ik heb nooit blauwe rook oid gemerkt, ook niet bij het starten van je koude quad
Re: Jazzy's Outlander Max 1000 XT-P (II): Foto en filmpje (P3)
Geplaatst: wo 22 feb, 2017 16:56
door Jazzy
Witte rook, doet hij al een beetje sinds ik hem heb. Hij lekt niet, het gaat er echt via de cilinders uit.
Re: Jazzy's Outlander Max 1000 XT-P (II): Foto en filmpje (P3)
Geplaatst: wo 22 feb, 2017 17:35
door ukachitalu
Ik heb alleen witte damp bij starten en warm lopen maar dat is gewoon water.en ligt het dan zeker aan je zuigers en ringen en niet via je kleppen?
Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk
Re: Jazzy's Outlander Max 1000 XT-P (II): Foto en filmpje (P3)
Geplaatst: wo 22 feb, 2017 22:39
door Hein
Olieverbruik is toch een teken van slijtage, dat kan door zware belasting bij een koude motor of door vervuiling van de inlaatlucht. Een van de twee of beide is dan misschien toch voorgekomen in het verleden en dat draai je niet meer terug. Jammer.
Re: Jazzy's Outlander Max 1000 XT-P (II): Foto en filmpje (P3)
Geplaatst: ma 27 feb, 2017 13:46
door Iedow
jazzy, ga je nu opzoek naar iets anders?
Wel mooi kl*te nu je net denkt alles klaar te hebben...quadwinkel had nu nog een mooie 500 max te koop staan met weinig km.. of is 500cc te weinig voor je
http://www.quadwinkel.nl/occasions/727/ ... 00-max-dps
Succes ermee
Re: Jazzy's Outlander Max 1000 XT-P (II): Foto en filmpje (P3)
Geplaatst: ma 27 feb, 2017 16:45
door ukachitalu
Uitboren,nieuwe cams en uitlaat er op,ben je straks met 100pk niet te verslaan
Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk
Re: Jazzy's Outlander Max 1000 XT-P (II): Foto en filmpje (P3)
Geplaatst: ma 27 feb, 2017 17:03
door Jazzy
Heb ik wel overwogen.

Met de standaard Can-am onderdelen ben ik pakweg 2000 euro kwijt, kan iets lager uitvallen als alles mee zit. Met alles wat een andere boring heeft komt er sowieso een fuel controller en run op de testbank bij, dat is snel 600 extra. En natuurlijk de meerkosten van de big-bore kit, cams en ik denk dat ik dan ook met de koppeling aan de slag moet. Ik vind het niet verstandig om zo veel geld in deze quad te investeren.