Pagina 6 van 10
Re: Nieuwe Europese wetgeving vanaf 2017.
Geplaatst: vr 23 dec, 2016 10:29
door Jazzy
Het komende jaar geldt als overgangsjaar. Alle fabrikanten hebben op moeten geven hoeveel modellen ze nog willen verkopen onder de bestaande typegoedkeuring. Die modellen kunnen dit jaar dan nog verkocht en op kenteken gezet worden. Verder wordt er op allerlei fronten gewerkt aan oplossingen, bij sommigen om een diff op de plek van het cardan te bouwen, anderen kijken of ze hun quad onder een andere categorie gekeurd kunnen krijgen. Zou me niet verbazen als het nog even gaat duren voordat we echte resultaten gaan zien.
Wel hoor ik uit verschillende hoek geluiden dat sportquads op kenteken wel eens niet meer mogelijk kunnen zijn in de toekomst.
Re: RE: Re: Nieuwe Europese wetgeving vanaf 2017.
Geplaatst: vr 23 dec, 2016 11:46
door ukachitalu
Jazzy schreef:Het komende jaar geldt als overgangsjaar. Alle fabrikanten hebben op moeten geven hoeveel modellen ze nog willen verkopen onder de bestaande typegoedkeuring. Die modellen kunnen dit jaar dan nog verkocht en op kenteken gezet worden. Verder wordt er op allerlei fronten gewerkt aan oplossingen, bij sommigen om een diff op de plek van het cardan te bouwen, anderen kijken of ze hun quad onder een andere categorie gekeurd kunnen krijgen. Zou me niet verbazen als het nog even gaat duren voordat we echte resultaten gaan zien.
Wel hoor ik uit verschillende hoek geluiden dat sportquads op kenteken wel eens niet meer mogelijk kunnen zijn in de toekomst.
Dit heb ik ook uit heel wat hoeken gehoord,starre achteras in de ban, maar hier zitten meer addertjes onder het gras namelijk dat ze die dingen actief van de weg willen houden
Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk
Re: Nieuwe Europese wetgeving vanaf 2017.
Geplaatst: zo 25 dec, 2016 04:11
door banshee03
dit heb ik dus al eerder vermeld,en toen geloofde men mij niet.....
het zit zo ik ga nu even een voorbeeld gebruiken ivm de euro4 norm die in 2017 in werking treedt!
door de euro 4 norm sneuvelen er 2 enduro motoren,en dat is de ktm 125 exc en 200 exc.
dit betekend dat de enduro versie dus verleden tijd is van die 2 modellen,echter betekent dit weer dat de sx (cross) de 125er er gewoon wel is,echter alleen niet meer op kenteken te krijgen en als enduro versie,natuurlijk weet men dat dit heel makkelijk te omzijlen is allemaal maar dat doet er even niet toe.
de sportquads gaan in de toekomst gelijk blijven,echter gaat het dus voor niewe sportquads vanaf dat de wet in werking treedt!
dit houdt in dat ze dus niet meer als straat legaal te krijgen zijn,maar natuurlijk wel als pure cross atv.
alle overige sport quads die ongeacht de jaren 80 tot de laatste dag van wanneer de niewe wet in werking treedt,blijven ongewijzigd,en blijven hun hommolagatie en plaat behouden.
deze voertuigen zijn voor de inwerking treding van de niewe wet en vallen hier niet onder!
maar onder de oude regels zoals we ze die nu kunnen.
wat betekend dit voor in de toekomst, dat de quad anno nu met kenteken grof geld waard gaat worden, en al zeker de modellen die nu al erg schaars zijn en een icoon status hebben.
de overige quads die op de markt komen,na de niewe wet intreding zullen dus nooit meer de quads zijn zoals men ze anno nu kan en zullen dus aan alle niewe eisen moeten voldoen vanaf de fabriek uit.
en zeg nouw eerlijk,wie wil dat ? dat is geen quad rijden meer wetend dat een blaster 200cc een raptor dan finaal het licht uit de ogen trekt en nog voorbij rijd ook op top,en dan zullen we de rest maar besparen.
Re: Nieuwe Europese wetgeving vanaf 2017.
Geplaatst: zo 25 dec, 2016 10:36
door vfroemer
Jazzy schreef:Alle fabrikanten hebben op moeten geven hoeveel modellen ze nog willen verkopen onder de bestaande typegoedkeuring. Die modellen kunnen dit jaar dan nog verkocht en op kenteken gezet worden.
Geldt dit enkel voor NL?
Vanwaar komt die info? Ik vind nl. geen bevestiging op 't www.
Re: Nieuwe Europese wetgeving vanaf 2017.
Geplaatst: di 27 dec, 2016 08:34
door SlOoT
vfroemer schreef:Jazzy schreef:Alle fabrikanten hebben op moeten geven hoeveel modellen ze nog willen verkopen onder de bestaande typegoedkeuring. Die modellen kunnen dit jaar dan nog verkocht en op kenteken gezet worden.
Geldt dit enkel voor NL?
Vanwaar komt die info? Ik vind nl. geen bevestiging op 't www.
Dit zou goed kunnen kloppen, ze noemen het in nederland een "einde serie regeling".
Re: Nieuwe Europese wetgeving vanaf 2017.
Geplaatst: ma 02 jan, 2017 00:50
door banshee03
dit geld inderdaad in nederland,maar de rest zal wel spoedig volgen dan.
de wet zelf is stilletjes in duitsland ingeluisd.
maar ik las van die sportquads en kenteken is dit voor de sportquads in de toekomst gericht?
want een sportquad van nu die gekeurd is en een kenteken heeft kun je dus niet zomaar van de weg halen of überhaupt verbannen,dat is onmogelijk namelijk.
Re: Nieuwe Europese wetgeving vanaf 2017.
Geplaatst: ma 02 jan, 2017 08:53
door Jazzy
Dit hele topic gaat over de toelatingseisen van quads die op kenteken moeten komen. Als een quad al een kenteken heeft dan verandert er niets. Een T Ford hoeft ook niet opeens voorzien te worden van ABS en airbags.
Re: Nieuwe Europese wetgeving vanaf 2017.
Geplaatst: ma 02 jan, 2017 11:02
door vfroemer
vfroemer schreef:Jazzy schreef:Alle fabrikanten hebben op moeten geven hoeveel modellen ze nog willen verkopen onder de bestaande typegoedkeuring. Die modellen kunnen dit jaar dan nog verkocht en op kenteken gezet worden.
Geldt dit enkel voor NL?
Vanwaar komt die info? Ik vind nl. geen bevestiging op 't www.
Weet iemand of deze specifieke regel ook in België geldt?
Re: Nieuwe Europese wetgeving vanaf 2017.
Geplaatst: ma 02 jan, 2017 11:22
door Jazzy
Tenzij je fabrikant, importeur of dealer bent maakt dat verder niet zo veel uit. Dat is meer hoe ze praktisch omgaan met de bestaande typegoedkeuringen op het moment dat de eisen veranderen. Of is dat niet wat je bedoelde?
Re: Nieuwe Europese wetgeving vanaf 2017.
Geplaatst: za 04 feb, 2017 18:13
door Bliblablub
Hey, als je een nieuw model koopt volgend jaar wat houd het eiglk in? Ik heb gehoord dat je het enkel kan inschrijven als landbouw? Plus dat ze begrensd worden.
Re: Nieuwe Europese wetgeving vanaf 2017.
Geplaatst: za 04 feb, 2017 19:15
door Jazzy
Bliblablub schreef:Hey, als je een nieuw model koopt volgend jaar wat houd het eiglk in? Ik heb gehoord dat je het enkel kan inschrijven als landbouw? Plus dat ze begrensd worden.
Gaat om België denk ik?
Re: Nieuwe Europese wetgeving vanaf 2017.
Geplaatst: za 04 feb, 2017 19:50
door Bliblablub
Jazzy schreef:Bliblablub schreef:Hey, als je een nieuw model koopt volgend jaar wat houd het eiglk in? Ik heb gehoord dat je het enkel kan inschrijven als landbouw? Plus dat ze begrensd worden.
Gaat om België denk ik?
Jeps idd
Re: Nieuwe Europese wetgeving vanaf 2017.
Geplaatst: za 04 feb, 2017 21:30
door Bliblablub
Veranderd er veel? Met andere woorden is het intressznt van dit jaar nog ene te kopen? Of maakt het niet zoveel uit
Re: Nieuwe Europese wetgeving vanaf 2017.
Geplaatst: za 04 feb, 2017 23:15
door michelpet
als ik het goed heb begrepen wordt de rest partij dit jaar verkocht en komen de nieuwe op de nieuwe voorwaarden op papier kan het mis hebben.
Re: Nieuwe Europese wetgeving vanaf 2017.
Geplaatst: zo 05 feb, 2017 14:57
door Bliblablub
michelpet schreef:als ik het goed heb begrepen wordt de rest partij dit jaar verkocht en komen de nieuwe op de nieuwe voorwaarden op papier kan het mis hebben.
Zou het dan intressant zijn om nu een nieuwe te kopen?