@ philip:
ik zal eens gaan vragen bij Renault in de buurt.  
 
 
en als het niet te duur is, ook kwa verzend kosten.
Dan kan je misschien wel een litertje sturen ja.
ik weet niet waar je woont? ik woon namelijk
in de provincie zeeland.
@ raptorke660:
Bedankt!
maar voor die vloeistof zal ik
wel even naar de autodealer gaan
in de buurt.  
 
 
Ik heb me trouwens even bezig gehouden 
met de wig, spruitstuk, en nog wat dingen.
Kijk en geniet zo ik zo zeggen:
UPDATE !!!
Heej iedereen,
ik heb me vandaag heel de dag bezig 
gehouden met de wig en het spruitstuk.
Na veel denken en nog meer denken waren
we eruit gekomen.  
 
 
 zwarte stipjes op het wigje?
 
zwarte stipjes op het wigje?  
 beginnen jullie het al te begrijpen...
 
beginnen jullie het al te begrijpen...    
 
Dus ik ga het rechtespruitstuk aanpassen
op een Kiesler wigje, zodat m'n carb rechtvooruit
komt te staan.
 eerst de gaten in geboord.
 
eerst de gaten in geboord. 
 en dan de draad erin maken natuurlijk...  
Eindresultaat:
 
en dan de draad erin maken natuurlijk...  
Eindresultaat:
 ik ben er trots op...
 
ik ben er trots op...    
 
 zo komt ie ongeveer te zitten...
 
zo komt ie ongeveer te zitten...
ik heb me ook bezig gehouden 
met het maken van een metalen plaatje
voor het gat van de electrische starter.  
 
 
Hieronder de pica's:
 Hier het metalen plaatje, mooi opmaat gemaakt...
Hier het metalen plaatje, mooi opmaat gemaakt...
 Hier nog eens met een opmaat gemaakt rubber erbij...
Hier nog eens met een opmaat gemaakt rubber erbij...
 dit is het gat van de electr. starter...
dit is het gat van de electr. starter... 
 zo, netjes afgewerkt. Daar komt geen vuil meer in...
zo, netjes afgewerkt. Daar komt geen vuil meer in... 
 hier nog de kiesler wig met de "home-made" spruitstuk erop...
hier nog de kiesler wig met de "home-made" spruitstuk erop... 
Nu maar hopen dat hij genoeg en snel te drinken krijgt.  
 
 
 hier de 21mm carb die mooi recht hangt...
hier de 21mm carb die mooi recht hangt... 
 hiet nog een foto'tje. Alleen moet de blauwe chock nog vervangen worden door een rode...
hiet nog een foto'tje. Alleen moet de blauwe chock nog vervangen worden door een rode...   
 
 hier nog een foto'tje...
hier nog een foto'tje... 
Verder heb ik me nog bezig gehouden met een motorcross 
veer onder de quad proberen te leggen.
Deze veer kwam uit die dirtbike...
 
 
Helaas paste deze niet.   

  De veer die ik nu heb is een andere dan de 
orginele. Maar bij deze en de orginele zit in het begin een bocht van ong. 30 
graden. Die hadden ze bij ATR (brommerzaak) voor me gemaakt.
Daar hadden ze bij die sterkere veer het begin eraan gelast.
Maar bij de motorcross veer zit er geen bocht in het begin, dat gewoon
recht. maar dat kunnen we misschien goed maken met een ophoogblokje
eronder te doen.
TIPS:    
 
ja, het is weer tijd voor de nodige tips.
Ik kwam er gisteren achter dat bij een 
Access quad het koppelingshuis 
112mm is!
Dus als je een koppeling besteld van minarelli horizontaal, (bijvoorbeeld Yamaha Aerox),
moet je dus gelijk een minarelli horizontaal koppelingshuis meebestellen.
Het beste zijn de gene van Malossi met die 
koelribben, doordat
ze koelen worden ze minder warm. M'n originele koppelings huis was
daardoor helemaal blauw geworden. Degene met 
koelribben, daarbij
heb je minder kans dat hij 
vervormd.   
 
 
  
 
De trekveertjes die gje meestal erbij besteld als je een 
racekoppeling koopt,
zijn 
gebaseerd op de 107mm, de toerentallen bij verschillen veertjes
die in het boekje staan dus ook.  
 
 
  
 
Verder past de 
minarelli racekoppeling 107mm gewoon, de 
achterpoulies zijn 
105mm,
maar daar kan je ook een 
hele set (hele set is dus 2 pouliehelfden)van 
107mm erop opzetten. 
(let op! je kan dus niet een 107mm torque driver, dat is de bovenste poulie, op een 105mm zetten!)  
