Project Full Race YFZ 450 met +50 pk

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Hanzie
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Hanzie »

je hebt gelijk, wat betreft maessen: de motorblokken die hij heeft (4stuks), zijn allemaal ongeveer 15 000euro waard :wink: ENKEL het motorblok dus... dusja geen wonder dat je 1ste kunt worden, mits je ook wel goed kan rijden uiteraard.
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!

DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
elsinore
Quadrider
Quadrider

Bericht door elsinore »

ha ha ha ha ha ha
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Hanzie schreef:je hebt gelijk, wat betreft maessen: de motorblokken die hij heeft (4stuks), zijn allemaal ongeveer 15 000euro waard :wink: ENKEL het motorblok dus... dusja geen wonder dat je 1ste kunt worden, mits je ook wel goed kan rijden uiteraard.
Vrees dat die waarde van de blokken sterk overdreven is hoor Hanzie ! Ik heb al heel wat research gedaan en ken nogal wat ervaren motortuners (dus niet enkel uitlaat, boren en hogedrukpiston) en met de YFZ motor zijn weinig mogelijkheden die echt effectief zijn.

KM Racing is in Frankrijk dé referentie, doet bijna alle top Yamaha's en daar kun je een motor tot het uiterste halen voor een 2000 € extra ! http://www.km-racing.com/
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Frank MB
Quad Master
Quad Master

Bericht door Frank MB »

No Limit YFZ schreef:Ik weet niet waar je op aan stuurt ?!

Ik zou trouwens niet te minachtend doen over de Yamahaatjes. Even naar de Maesen rijders kijken en dat zegt al genoeg. Voor een redelijk bedrag heb je met de YFZ450 een concurrentiële quad (binnen zijn klasse natuurlijk) die betrouwbaar is. Betaalbaarheid en betrouwbaarheid passen volgens mij niet bij EML, VLS en andere exotische toestanden. We zwijgen dan nog over de verkoopwaarde na één of twee jaar...
VLS en Niet goed?? Hallo in welk tijdperk leef jij :roll: ? De beste race quads zijn nog altijd de VLS'en en EML's. Andere pure race quads rijden niet zo goed als een VLS. Puur voor race worden eigenlijk alleen nog maar VLS gekocht dus ik weet niet wat jij bazelt? En het ligt natuurlijk ook nog steeds aan de rijder zelf of je hard over de baan gaat. :wink:
RAPPY660
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door RAPPY660 »

Frank MB schreef:
No Limit YFZ schreef:Ik weet niet waar je op aan stuurt ?!

Ik zou trouwens niet te minachtend doen over de Yamahaatjes. Even naar de Maesen rijders kijken en dat zegt al genoeg. Voor een redelijk bedrag heb je met de YFZ450 een concurrentiële quad (binnen zijn klasse natuurlijk) die betrouwbaar is. Betaalbaarheid en betrouwbaarheid passen volgens mij niet bij EML, VLS en andere exotische toestanden. We zwijgen dan nog over de verkoopwaarde na één of twee jaar...
VLS en Niet goed?? Hallo in welk tijdperk leef jij :roll: ? De beste race quads zijn nog altijd de VLS'en en EML's. Andere pure race quads rijden niet zo goed als een VLS. Puur voor race worden eigenlijk alleen nog maar VLS gekocht dus ik weet niet wat jij bazelt? En het ligt natuurlijk ook nog steeds aan de rijder zelf of je hard over de baan gaat. :wink:

:D :lol: :D :lol: :D :lol: :D VLS FOREVER
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Contacteer:

Ik spreek wel over endurance en niet over crosswedstrijden als BQR of VBM. Ik stel gewoon vast dat de top 5 van Le Touquet, toch nog altijd van één van dé wedstrijden van het jaar voornamelijk Yamaha YFZ is. Ook in Pont de Vaux halen de VLS quads het niet... VLS is een race quad, geen endurance quad ! In Tignes is de laatse vijf jaar nog geen enkele VLS in de top 10 geraakt...

Gewoon een vaststelling. Sorry als ik hiermee op de tenen van de Nederlanders trap.

BTW, David Deliege maakt chassis die vergelijkbaar zijn met VLS, met Reiger veren maar zonder motor voor 7.500 €. Doe er nog een 2500 € bij voor de motor en voor 10.000 € heb je een echte race quad. Momenteel rijden alle toppers in MCLB met 250 4 takt in Deliege chassis.
Frank MB
Quad Master
Quad Master

Bericht door Frank MB »

No Limit YFZ schreef:Ik spreek wel over endurance en niet over crosswedstrijden als BQR of VBM. Ik stel gewoon vast dat de top 5 van Le Touquet, toch nog altijd van één van dé wedstrijden van het jaar voornamelijk Yamaha YFZ is. Ook in Pont de Vaux halen de VLS quads het niet... VLS is een race quad, geen endurance quad ! In Tignes is de laatse vijf jaar nog geen enkele VLS in de top 10 geraakt...

Gewoon een vaststelling. Sorry als ik hiermee op de tenen van de Nederlanders trap.

BTW, David Deliege maakt chassis die vergelijkbaar zijn met VLS, met Reiger veren maar zonder motor voor 7.500 €. Doe er nog een 2500 € bij voor de motor en voor 10.000 € heb je een echte race quad. Momenteel rijden alle toppers in MCLB met 250 4 takt in Deliege chassis.
Ik zei toch ook dat het ook aan de rijder ligt die erop rijdt. En waarom rijden de YZF's dan de ronden records dan niet stuk. Ow en waarom zijn de VLS quads geen endurance quads? Vorige week is de VLS in Canada 6de geworden. Als ze geen pech hadden met een schokbreker dan hadden ze zeker derde geweest. Dus bazel je nog steeds. Kijk eens verder als alleen Frankrijk :idea:
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Contacteer:

Ronden records zijn niet belangrijk, het is bij mijn weten nog altijd het resultaat aan de eindstreep dat telt.

Wat betreft Frankrijk : wel als er één land is in Europa wat dé top is wat betreft wedstrijden is het Frankrijk wel, daar kunnen andere landen niet aan tippen. Simpelweg omdat ze al veel langer een quadcultuur hebben. Hier beginnen de wedstrijden nu pas echt goed te lopen.

Om te illustreren : David Deliège die zowat alles gewonnen heeft wat er te winnen viel in België, ging daarna gaan rijden in Frankrijk en reed daar met moeite in top 10. Dit zegt voldoende over het verschil in niveau van de wedstrijdrijders (en quads).

Ik geef toe dat VLS en EML in de zware klasses geen concurrentie hebben, maar er zijn ook geen merken die quads hebben in de zware klasses (de Raptor reken ik even niet mee omdat dat geen zuivere cross gerichte quad is). Als je VLS, EML en W-tec in de 450 4-takt klasse laat meestrijden zodat je appels met appels kan vergelijken dan steken ze er zeker niet met kop en schouders bovenuit, hooguit even goed als de fabrieksmodellen van Yamaha en Honda.
Frank MB
Quad Master
Quad Master

Bericht door Frank MB »

Wil vd Laan heeft alles gewonnen wat er te winnen viel behalve pont de Vaux en volgens mij zegt dat genoeg 8)
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Contacteer:

Frank MB schreef:Wil vd Laan heeft alles gewonnen wat er te winnen viel behalve pont de Vaux en volgens mij zegt dat genoeg 8)
In Nederland misschien, maar toch niet in Frankrijk !
Frank MB
Quad Master
Quad Master

Bericht door Frank MB »

Geloof wat je wil geloven maar Hij heeft echt alles al gewonnen behalve pont de vaux. Ik dacht dat je ook wel eens iets van iemand aan kon nemen? Dus of je neemt het aan of je zoekt het zelf maar uit dat hij toch echt de grote tropheen al gewonnen heeft. Maarja als je het niet wil geloven dan niet he :roll:
RAPPY660
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door RAPPY660 »

frank MB tegen deze man zal je nooit je gelijk halen dat is een naar trekje
van hem
ik weet namelijk dat Wil van der laan ook alles gewonnen heeft wat je kan bedenken want ik kom regelmatig bij VLS maar denk bij jezelf
ik weet het en heel veel andere weten het maar hij wil het gewoon niet geloven

suc6 verder frank MB :wink:
Laatst gewijzigd door RAPPY660 op ma 31 mei, 2004 14:04, 1 keer totaal gewijzigd.
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Contacteer:

Weet ook wel dat Will heel wat gewonnen heeft, maar het heeft toch geen zin om overwinningen van van 10 jaar geleden als vergelijking te nemen voor quads van vandaag ! De wereld heeft in die tijd niet stil gestaan en intussen zijn de fabrieksmerken met heel wat beter machines op de markt gekomen (vooral de laatste jaren) en is ook het niveau van de rijders van vandaag niet te vergelijken met de rijders van 10 jaar geleden.

Vind het trouwens nog steeds raar dat jullie niet reageren als ik zeg dat in de 450 klasse de Yamaha's en Honda's toch de bovenhand nemen, dit was toch het uithangspunt van de discussie.

Trouwens, kijk eens naar de kalender, daar staat een mooie testrace op !
Frank MB
Quad Master
Quad Master

Bericht door Frank MB »

Wil is nog steeds een topklasse rijder ja! Je komt nooit in zijn buurt. En de tijden die hij toen en nu rijdt zijn niet eens verbeterd, dus blaat nou niet waar je geen verstand van heb!
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Frank MB schreef:Wil is nog steeds een topklasse rijder ja! Je komt nooit in zijn buurt. En de tijden die hij toen en nu rijdt zijn niet eens verbeterd, dus blaat nou niet waar je geen verstand van heb!
Please please please kunnen we de aggressie laten varen en het forum gezellig houden?
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Plaats reactie