Penguin schreef:Actie, JA, maar nogmaals, niet als het door een commerciele instelling georganiseerd wordt !
Dus is activ quad magazine niet de beste om zoiets te organiseren? Tenslotte is dat ook commercieel. Hoe meer quadrijders, hoe meer magazines er verkocht worden. Hoe meer sponsors het magazine heeft. Draait dus om geld.
Dat heb ik toch al geschreven.
Andy heeft dezelfde stunt onder de 4x4 rijders ook al gedaan met het LV probleem.
28/02 - Loss of a good friend
One-Life-Live-IT! If you don't get it, you probably shouldn't
@ kymcodriver & Jorisvc
Dus als ik het goed begrijp vinden jullie het geen goede zet om naar de raad van staten te gaan. Of om die G.A.S. sactie aan te vechten. Jullie zouden eerst harde actie voeren zonder te zien of de dingen die gebeurd zijn wel grondwettelijk zijn.
Stel nu dat het verbod op quads 100% legaal is en perfect in orde om overal in te voeren. Dan kan je gaan protesteren zoveel je wilt het zal niets uithalen. Waarom, het is hier al aangehaald, quads, moto's, enduro's zijn in de minderheid dus hebben eigenlijk totaal geen impact op de politiek als deze in hun recht zijn.
Het is jammer dat er mensen zijn die vinden dat het M.A.G. niet goed bezig is. Als we ons allemaal achter één verenging zetten dan zal het wel meer uithalen. Als de politiek dan iets wil bereiken komen ze altijd op dezelfde mensen uit die hetzelfde zullen zeggen. Maar nu heb je overal groepjes die denken dat ze weten wat ze aan het doen zijn.
Want buiten het M.A.G. is nog altijd niemand die iets gedaan heeft aan dit verbod op legale en politieke manier. Een protestrit kan je niet echt doordacht noemen als je nog niet weet of het verbod legaal is of niet. De enige boodschap die je de wereld gaat in sturen is dat quadrijders ongeduldige mensen zijn die liever veel lawaai maken om hun gelijk te krijgen.
Als de G.A.S sanctie voor de rechter komt en deze geeft de quadrijder gelijk. Dan zijn we gewonnen dan is het verbod niet geldig en kan je rijden zoveel en waar je wilt. Geeft de recht de stad gelijk dan is het verbod legaal en is het gedaan met rijden.
Die protestrit zou iets uithalen als je allemaal je quad vooruit duwt omdat je niet mag rijden. Dan bereik je iets. Of als je er een paard of hond voorspant om je voorruit te trekken. Want rijden is verboden. Of je doet de tocht met je quad op de remork want hé rijden door Antwerpen mag niet met een quad. Dan haal je goede pers en dan laat je zien hoe dom dit verbod is. Maar gewoon rijden en laten zien dat je nog kan rijden ondanks het verbod dat haalt niets uit. Dan gaan de mensen denken van: Janssens heeft gelijk. Die mannen die doen maar op.
En die acties die ik hier nu beschrijf hebben we willen doen. Maar omdat we met de weinig waren is het niet gelukt. Om de simpele reden dat niet iedereen een remork heeft. Met ludieke acties ga je veel verder komen dan met betogingen of protestritten. Maar dat wil er bij veel mensen precies niet ingaan.
Voor de brave zielen die morgen gaan rijden;
Veel plezier en breng het niet naar de klote. Geef het voorbeeld.
Om te beginnen ga met je quad op een aanhangwagen naar de plaatst van het vertrek of je geeft al een verkeerd beeld.
Hou u 4 wielen op de grond
en have fun.
SMC 200 groen dat is mijn quadje, je moet laag beginnen hé
Ieder zin idee natuurlijk, ik heb het Activ Quad magazine een paar keer gekocht en vond het zijn geld niet waard, hun reviews waren belange niet wat het moest zijn en hing volgens mij af van hun sponsors .. soit dat is mijn gedacht.
Die 30€ lidgeld van MAG heb ik er al dubbel en dik terug uit door de korting die ik kreeg in een winkel waar ik mijn nieuwe kledij en helm ben gaan halen .. en er zijn nog vele ander kortingen waar je van kan genieten ..
MAG vraag niet om op ons gat in de zetel te blijven zitten, ze zijn via juridische wegen dit probleem aan het aanvechten, dit kan zeker en vast niet de snelste manier zijn, maarja, dat is hun fout niet.
Niemand heeft gezegd dat jullie niet 'mogen' betogen, volgens MAG was het gewoon geen goed idee, nogmaals, ik wens jullie morgen veel geluk, en hoop echt dat het verschil zal uitmaken, want uiteindelijk het is het resultaat wat telt ongeacht door welke actie. Ik hoop gewoon dat er geen 'evil knievel wannebe' het gaat verkloten, want houd er rekening mee dat de media zal hopen op zo een uitspatting om ons in een slecht daglicht te brengen.
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
Denk dat het bewijs in Het Nieuwsblad van 1 oktober stond dat afwachten geen zin heeft.
Volgens een artikel in Het Nieuwsblad van 1 oktober, zou Schouppe nu toch bezig zijn met de ontwikkeling van een verkeersbord TEGEN quads. http://www.quadprotest.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
Het maken van deze borden zal een pak kosten aan de belastingbetaler en die gaan ze zeker niet in de vuilbak gooien omdat M.A.G het vraagt.
Gelukkig dat dit gebeurd is voor de protestrit of het was waarschijnlijk onze fout.
Wil er nog op wijzen dat de protestrit 100% legaal is en goedgekeurd door het stadsbestuur,dus waarom zouden we onze quad moeten duwen?
Juridisch afwachten heeft volgens mij weinig zin in België tenzij we allemaal zouden samenwerken .
Dat van dat verkeersbord is gewoon vreemd. Het zou mij verbazen als het waar is. t'is niet omdat het in de krant staat dat het juist is hé . En het stond ook alleen maar in het nieuwsblad.
Waarom duwen: ludiek brengt de mensen aan het lachen.
T'is niet omdat iemand zegt dat het 100% legaal is dat het ook legaal is. Ik ken er enkele die gaan meedoen met de rit. En die hebben toch nog hun twijfels of het effectief allemaal in orde is.
Ik hoop dat het allemaal in orde is.
Maar zoals ik al zei: have fun.
SMC 200 groen dat is mijn quadje, je moet laag beginnen hé