Pagina 7 van 15

Re: Yamaha Raptor MY 2007 -----> R1 MY2008

Geplaatst: zo 22 nov, 2009 19:02
door iaccaloco
Ik wil niet zeiken maar een alu las is net een rijtje dubbeltjes op z'n kant en hoeft vrijwel niet te worden nabewerkt.
Afbeelding

Dit ziet er toch wel ff iets anders uit niewaar?
Afbeelding

Re: Yamaha Raptor MY 2007 -----> R1 MY2008

Geplaatst: zo 22 nov, 2009 19:17
door mobydirk
ik zou er ff een staal bostel over heen trekken
ok dan duidelijk te zien hoe het er uit ziet
want die in de breete ziet er volgens mij wel netjes uit
de zij kanten zijn idd wat minder
maar die is toch niet met tig gelast maar met mig/mag?

Re: Yamaha Raptor MY 2007 -----> R1 MY2008

Geplaatst: zo 22 nov, 2009 21:34
door jep
Die las aan de zijkant zit niet vast die ligt erop gescheten (sorry voor het taalgebruik)
Het geheel zal wel vast zitten omdat de hele voorkant is afgelast
Ik zou die las eruit slijpen goed schoonmaken en over laten doen het oog wil ook wat he :wink:

Re: Yamaha Raptor MY 2007 -----> R1 MY2008

Geplaatst: zo 22 nov, 2009 22:06
door Ardjuh
iaccaloco schreef:Ik wil niet zeiken maar een alu las is net een rijtje dubbeltjes op z'n kant en hoeft vrijwel niet te worden nabewerkt.
[mg]http://www.weldingtipsandtricks.com/ima ... m-weld.jpg[/img]
Dit ziet er toch wel ff iets anders uit niewaar?
Afbeelding
Als deze persoon vaker gelast heeft... wil ik niet weten waar of wat. Als ik zo vroeger laste kreeg ik stuk pijp in
me nek.

Dit is het resultaat van geen vaste hand hebben, en niet constant kunnen bewegen. Dan brand de las niet goed
in en krijg je van die hopen.

Geef die lasser is een valiumpje en laat het hem is nog is heeeeeel rustig over doen, zoals eerder al gezegd moet
een las er gewoon "glad" uit zien. De las methode zou niet uit hoeven maken, goede lasser kan overal netjes mee
lassen!

Ziet er er volgende keer weer zo uit... stuk pijp pakken.

Re: Yamaha Raptor MY 2007 -----> R1 MY2008

Geplaatst: ma 23 nov, 2009 17:31
door FLIPmode
iaccaloco schreef:Ik wil niet zeiken maar een alu las is net een rijtje dubbeltjes op z'n kant en hoeft vrijwel niet te worden nabewerkt.
Afbeelding

Dit ziet er toch wel ff iets anders uit niewaar?
Afbeelding
Bovenste is tig en van uitzicht heel anders dan mig/mag maar met halfautomaat moet ge toch véél mooier kunnen lassen als dat.(Heb ook veel moeten oefenen :chagarijn: ) en ben alu nu weer beetje verleerd
:bier:

Re: Yamaha Raptor MY 2007 -----> R1 MY2008

Geplaatst: ma 23 nov, 2009 18:15
door mobydirk
dus je leest het je moet er een rij dubbeltjes op lijmen dan ziet het er mooier uit :lol:

Re: Yamaha Raptor MY 2007 -----> R1 MY2008

Geplaatst: di 24 nov, 2009 21:39
door FLIPmode
mobydirk schreef:dus je leest het je moet er een rij dubbeltjes op lijmen dan ziet het er mooier uit :lol:
Dat niet maar blok moet wel stevig hangen, het bepaald voor een groot stuk de stijfheid van de kader en daarmee ook de vervorming en uiteindelijk scheuren.
Mooie las is niet altijd sterke las, maar meestal wel en zeker bij alu (vond ik altijd het moeilijkste om te lassen)
:bier:

Re: Yamaha Raptor MY 2007 -----> R1 MY2008

Geplaatst: wo 25 nov, 2009 01:17
door mobydirk
dat begrijp ik zit maar te dollen

Re: Yamaha Raptor MY 2007 -----> R1 MY2008

Geplaatst: wo 25 nov, 2009 18:14
door FLIPmode
mobydirk schreef:dat begrijp ik zit maar te dollen
Weet ik , ik was maar wat de wijsneus aan het uithangen :D

Re: Yamaha Raptor MY 2007 -----> R1 MY2008

Geplaatst: do 26 nov, 2009 01:28
door mobydirk
gelukkig was al bang dat je het niet begreep :p
maar is er nog wat gebeurt aan de raptor???
ol wordt er alleen gewerkt als jullie toeschouwers hebben? :lol:

Re: Yamaha Raptor MY 2007 -----> R1 MY2008

Geplaatst: vr 27 nov, 2009 18:53
door shy fx
Ik vind het altijd wel zonde om R1 blok in een Raptor te zien.

Persoonlijk vind ik het veel bruter om een grote cilinder te kopen met de hele mikmak wat er nog bij komt,
je kan je raptor tot 907cc opvoeren en dan heb je nog steeds 1 cilinder das toch veel bruterrrr.

in amerika verkopen ze dat soort spul je kan er dan ook altijd nog gewoon een turbo aan hangen:P

Raptor 700 Stage 9 - 907cc

Warning: Must have Popeye Arms to Handle this Engine Kit!

White Knuckle Racing 108mm cylinder, CP Piston, 15mm Billet stroker crank, case machining, Cometic top end gasket Kit, bottom end gaskets & seals, new head bolts, MegaCycle X4 cam, Kibblewhite valve spring kit, disassemble & reassemble head, CNC head porting, Kibblewhite +1.5mm Intake valves, +2mm Exhaust valves, grind valve seats, new valve seals.

dan kan je ook nog kiezen voor een throttlebody van 54mm of van 58mm hier zijn een aantal sites die, die dingen verkopen.

http://www.whiteknuckleracing.com

http://www.teamrocketfactory.com/

en zo zijn er nog een paar

Re: Yamaha Raptor MY 2007 -----> R1 MY2008

Geplaatst: vr 27 nov, 2009 19:02
door klaas136
maar dan heb je nog steets geen r1 raptor . :lol:

Re: Yamaha Raptor MY 2007 -----> R1 MY2008

Geplaatst: vr 27 nov, 2009 21:20
door tjobbie
klopt r1 gaat harder maar met zo,n stage 9 kit + turbo trek je hem wel stront voor de ogen!hihi!

anderzijds is een r1blok onder een rappie vele malen goedkoper.

Re: Yamaha Raptor MY 2007 -----> R1 MY2008

Geplaatst: vr 27 nov, 2009 22:48
door crazyphoenix
shy fx schreef:Ik vind het altijd wel zonde om R1 blok in een Raptor te zien.

Persoonlijk vind ik het veel bruter om een grote cilinder te kopen met de hele mikmak wat er nog bij komt,
je kan je raptor tot 907cc opvoeren en dan heb je nog steeds 1 cilinder das toch veel bruterrr
Opvoeren, turbo, NOS ook nog? Hoelang wil je het heel houden?



@Mobydirk/r1ptor gezellig dat jullie ff langskwamen gasten


-Morgen ff filter halen...

Jullie nog plannen?


Ik ga het net niet redden om een rondje mee te blazen hehehe

Re: Yamaha Raptor MY 2007 -----> R1 MY2008

Geplaatst: za 28 nov, 2009 00:31
door babeltuning
yo tuner wazzup gaat nu wel hard met je project he :applaus: kijk uit naar nieuwe pics....