Ondertussen alweer veel gedaan:
07-04:
Vandaag geplamuurd.
Was meer werk dan gedacht. Maar we zijn er.
Ook gelijk in de primer gezet.
Morgen hoop ik hem op te kunnen schuren en al te voorzien van de kleur.
20-04:
Vandaag auto aan de achterkant gestript voor morgen.
Dan gaat aan de bestuurderskant de flex erin.
Ook maar alvast begonnen aan de achterkant, om het nog allemaal te kunnen redden.
Helaas was men straalgrid op, maar er komt morgen of maandag 100 kilo binnen dus dan kunnen we weer vooruit
Morgen wordt gekeken wat er gedaan moet worden.
Met een beetje geluk is het alleen de nieuwe wielrand plaatsen.
Zo niet dan wordt het een nieuwe kokerbalk ( voorkant alleen) A 140 euro.
En een geheel nieuw scherm A 550 euro....
Hoop dat we zoveel mogelijk kunnen drukken, maar wat nodig is is nodig.
De werken van vandaag:
21-04:
Zo vandaag de auto weg gebracht. Grotendeels is eruit maar ik wil de kokerbalken ook roestvrij hebben dus waarschijnlijk gaat er nog meer plaatwerk vervangen worden.
De auto op de brug gezet:
Eenmaal op de brug ging het al snel.
Hier een stuk er uit:
Daar een stuk eruit,
En voor we het wisten hadden we een heel gat
De rand op maat maken voor het lassen
Thuis ga ik het plaatwerk stralen. Echter toch nog wat aandachtspunten tegen gekomen
Hier de kokerbalk, Deze wordt nog helemaal gestraald.
Ik heb nog een klein beetje kunnen doen. Ging er gelukkig vrij snel allemaal vanaf
Nog een aandachtspunt voor volgende week,
Dubbele plaat weghalen en zorgen dat er zo min mogelijk plamuur dadelijk op moet.
Plaat voor de kokerbalk was ook rot.
Helemaal verstopt in het hoekje.
Stukje erachter gestraald, ik kreeg het blad van de flex niet verwisseld. Zit muur vast..
Van de week het plaatje zelf even wegslijpen.
Voor de rest zag alles er vrij netjes uit.
Komende week moet ik alles stralen en dan breng ik hem zaterdag weer terug waar de laatste dingen worden weg geflexed en vervolgens alles gelast wordt.
24-04:
In de avond weer lekker bezig geweest.
Er was nog een beetje roest aan de binnenkant en ik was wel eens benieuwd wat er onder het plamuur zat.
Maar goed dat ik het weg gehaald had.
Als ze gewoon wat netter hadden gelast was al die plamuur niet nodig.
Er zat bijna voor 1cm dik plamuur op.
Ook ben ik begonnen aan de achterbak. Maar daar ga ik morgen weer verder mee.
26-04:
Vanavond weer lekker bezig geweest.
Kokerbalk voor zover het kon gestraald en ingesmeerd.
Zaterdag gaat het plaatwerk dat ik voorheen had laten doen er ook uit en komt er ook een nieuw stuk in.
Dan weet ik zeker dat alles in top staat is.
De kokerbalk in de menie
Achterste deel
Morgen laatste laag erop doen en zaterdag alles laten lassen.
Daarna is het flink schuren.
28-04:
Het was veel passen en meten.
De wielrand is bijna af. Dit weekend moet ik de binnenkant weer behandelen voordat de wielkuip gelast wordt.
02-05:
Maandag helaas niet opgeschoten. Kwam veel werk tussen door.
De rand is echter wel af.
Ik wou al een stuk plamuren. In de kofferbak is de plamuur hard, maar die aan de zijkant nog steeds niet :S
Die gaat er dadelijk af en dan weer opnieuw een laagje erop zetten.
Zaterdag wordt als het goed is gewerkt aan de binnenkant.
De wielrand wordt weg gewerkt zodat hier geen vuil meer in kan komen.
19-05:
Vandaag flink bezig geweest.
Echter ook weer een tegenvallertje gehad, ik wou de voorbumper spuiten, alleen kreeg ik te veel druk waardoor ik dus opnieuw kan gaan schuren.
Maargoed, weer een lesje voor de volgende keer, iets langer lucht gebruiken en kijken wat de druk meter doet.
Achterbak in de verf.
Achterkant gedeeltelijk roestvrij gemaakt en in de verf
Binnen kuip in de verf. ( plaat is doorgelast, ik heb nu geen wielrand meer )
Het geheel
En de plamuur....
Gelukkig moet ik daar nog een heel stuk vanaf schuren
20-05:
Ik had de bumper bijna af, en toen was de verf op....
De openingen zijn moeilijk te spuiten, waardoor ik meer moest gebruiken.
Maargoed de basis laag zit er al. Komende week maar een liter pot halen ofzo
1-6:
Weer lekker aan het hobby geweest, echter eens even afgewisseld in plaats van al dat geschuur.
Tijd om de kofferklep onderhanden te nemen.
Nu nog een zeil erin, water en bubbels, mijn eigen del sol hot tub.
Roestplekken weg gestraald en daarna met novorox spray behandeld
Weer bijgespoten, maar dan met zwarte hamerite, Roesten zal die de komende 10 jaar niet meer.
En het resultaat.
Vandaag:
Gister naar de verfboer geweest en een nieuwe verfspuit gekocht.
2.0 naald voor primer/filler etc.
Gelijk de achterklep kaal geschuurd en in de filler gezet.
Ben zeer tevreden over het verfpistool!
Vandaag strak geschuurd.
Morgen nog het laatste stukje doen en dan gaan uitvogelen hoe ik het beste een logo en wat tekst er op kan spuiten zo strak mogelijk.
Ik had al wat uitgeprint en wou dit uitknippen maar dat gaat hem niet worden.
Iemand tips??