De gasschuif gaat nooit open als je de choke er op zet hoor.
De choke is een schuifje die de luchttoevoer verminderd, hierdoor krijgt je mengsel dus een verhouding van meer benzine en minder lucht.
Re: Barossa project
Geplaatst: ma 15 apr, 2013 22:51
door Jos10
Ik kan gewoon rijden met de choke aan, dus neem ik aan dat dat wel moet kunnen toch? Hij rijdt dan niet super, maar kan wel gas geven.
Re: Barossa project
Geplaatst: ma 15 apr, 2013 23:03
door Paul Snip
De choke kabel komt aan dat plastic handeltje. Deze kabel trekt alleen maar de chokeklep dicht en verhoogt niet het stationair toerental!
De gaskabel zit gewoon rechtstreeks boven in de gaschuif.
Is zo'n carburateur niet te klein voor een opgeboord blok trouwens?
Re: Barossa project
Geplaatst: wo 17 apr, 2013 17:17
door BarossaXtreme
Dus zo zou het goed moeten zijn?
Re: Barossa project
Geplaatst: wo 17 apr, 2013 18:02
door Jos10
Ja volgens mij wel. Zo als hij nu staat staat de choke open(of wel aan). Als de choke dicht gaat duwt hij dat klepje omhoog.
Re: Barossa project
Geplaatst: wo 17 apr, 2013 19:39
door BarossaXtreme
Op deze foto staat de choke "uit". Als hij "aan" staat dan dan staat de schuif verder open.
Ik was van mening dat de klep in de carb wel bediend wordt als de choke gebruikt wordt, maar dit is niet het geval zo blijkt.
Maar het klopt dat alleen het hefmechanisme op en neer gaat bij het bedienen van de choke?
Re: Barossa project
Geplaatst: wo 17 apr, 2013 20:39
door Paul Snip
Het plastic heveltje moet de chokeklep dichtdrukken, dus hier zit iets niet goed volgens mij!
Re: Barossa project
Geplaatst: wo 17 apr, 2013 20:43
door Quadbeest
Kijk gewoon even in je carburateur? Wat de klep doet als je de hendel op een andere stand zet.
Re: Barossa project
Geplaatst: wo 17 apr, 2013 21:03
door Jason McCoy
Die klep doet niks.
Als i wel wat doet dan zit er iets goed mis hahaha
Re: Barossa project
Geplaatst: wo 17 apr, 2013 21:14
door Quadbeest
Achter dat heveltje zit toch gewoon een klep? Choke aan, klep dicht -> minder lucht
Re: Barossa project
Geplaatst: wo 17 apr, 2013 21:15
door BarossaXtreme
De klep doet dus niks, nada, niente hooguit een klein stukje en dan is hij buiten bereik van de grote hevel waar de kabel aan vast zit. Er klopt inderdaad iets niet Paul maar probeer te achterhalen wat . Het palletje van de klep kan niet anders aangesloten worden, bijv. aan de andere kant van de plastic hoofd hevel met de kabel.
@Jason: Als alleen de plastic hevel met de kabel eraan vast op en neer gaat zou de choke moeten werken? Ik, en mijn vader, zijn in de veronderstelling dat die klep wel wat zou moten doen. maar goed, nooit te oud om iets te leren.
Re: Barossa project
Geplaatst: wo 17 apr, 2013 21:30
door Quadbeest
Ik heb hier een carburateur waarbij dit hetzelfde is, echter alleen zonder kabel.
Door het hendeltje te verzetten draai je het tegen het hendeltje aan en die zet de klep in een andere stand
Re: Barossa project
Geplaatst: wo 17 apr, 2013 21:44
door Jason McCoy
BarossaXtreme schreef:De afgelopen 2 dagen aan de quad lopen sleutelen. Helaas is het steeds 1 stap vooruit en 2 achteruit. Maar goed, we gaan door en het resultaat zal er uiteindelijk ook wel mogen zijn.
Gisteren en vandaag voornamelijk gericht op de ophanging voor en achter en de bekabeling (ook de rem). Vandaag nog een nieuwe remleiding opgehaald in Duitsland. Aangezien de achterbrug verlengd is, is men ook een langere leiding nodig . In Duitsland ging mij dit 25 euro kosten terwijl ik in Nederland al snel 50 a 75 euro lichter zou zijn
Tijdens het aanleggen van de bekabeling voor gas en choke zijn wij op een probleem gestuit. Als de choke open gezet wordt d.m.v. de schuif op het stuur gaat de gasklep niet open. Ik kan nergens op internet of in het boekje vinden hoe dit hoort te zitten. Kan iemand mij misschien helpen? Ik zal z.s.m. een foto plaatsen van de carb hoe het bij mij nu zit.
De eindstreep komt steeds meer in zicht net als het mooie weer.
Aangezien de vorderingen niet echt veel beeldmateriaal opleveren zal ik verder geen beeldmateriaal plaatsen tenzij men dit graag wil.
Over welke klep heb je het nou eigenlijk??? Hier schreef je gasklep. Die moet gewoon dicht blijven
Even een fimlpje gemaakt. Aan het begin staat de choke aan, en daarna gaat hij uit, weer aan, weer uit en weer aan. Hopelijk verduidelijkt dit het een beetje.
Re: Barossa project
Geplaatst: wo 17 apr, 2013 22:14
door Paul Snip
Oke,
Deze carburateur heeft een gasschuif die gewoon door de gaskabel omhoog getrokken wordt. Daarnaast zit direct vooraan in de carburateur een choke-klep. Bij de koude start moet deze dicht getrokken worden om het mengsel te verrijken. Als alleen het plastic heveltje beweegt en de klep zelf blijft stilstaan dan zit er iets niet goed!
Overigens starten deze dingen ook zonder choke als je het stationaire CO afstelt op ca 3,5%. Maar het is wel handig om de choke te kunnen gebruiken als het heel koud is of als de quad lang stilgestaan heeft.