Pagina 7 van 10
Geplaatst: ma 17 jan, 2005 16:31
door Hanzie
is idd geen aanpassing nodig.
Geplaatst: ma 17 jan, 2005 18:30
door john trekels
john trekels schreef:nog alty geen prehystorise beesten? (dyno's)
allemaal heel mooi uitgelegt MAAR....
Geplaatst: ma 17 jan, 2005 19:55
door No Limit W-tec
Als het een troost mag zijn : Vortex geeft ook geen dyno's vrij.
Geplaatst: ma 17 jan, 2005 20:13
door doubletracing
@ hanzie: kan je de cdi's ook al rijdend de curves veranderen?dus bv. op een lang recht stuk in stand 1 zetten voor grotere top en dan in een kort gedeelte stand 2 voor meer koppel??
Dit kan allemaal zonder te onderbreken?
Geplaatst: ma 17 jan, 2005 20:44
door Hanzie
doubletracing schreef:@ hanzie: kan je de cdi's ook al rijdend de curves veranderen?dus bv. op een lang recht stuk in stand 1 zetten voor grotere top en dan in een kort gedeelte stand 2 voor meer koppel??
Dit kan allemaal zonder te onderbreken?
ja
Geplaatst: ma 17 jan, 2005 20:50
door Dutje#82
cool en heeft da geen storingen ?? voelt ge sputtering als je dat verzet
grtz
Geplaatst: ma 17 jan, 2005 21:01
door Hanzie
nope, voelt ge niks van.
Geplaatst: ma 17 jan, 2005 22:14
door Fré
Hanzie schreef:nope, voelt ge niks van.
ah dan moet ik er geen hebben
Geplaatst: ma 17 jan, 2005 22:17
door Hanzie
Geplaatst: di 18 jan, 2005 20:07
door Mika
Dus je kan zogezegd tijdens het rijden de topsnelheid verhogen door een andere curve te nemen ?
Geplaatst: di 18 jan, 2005 20:10
door Hanzie
cdi gaat niet persé voor topsnelheid te verhogen, als je dat wil bereiken met een cdi, zou je dat beter uit je hoofd zetten, dan kun je beter groter tandwiel zetten. hij gaat idd iets sneller, beide curves zullen hetzelfde toerental hebben, ongeveer, maar de curve ligt totaal anders.
zo heeft maessen ook PDV gereden
Geplaatst: di 18 jan, 2005 20:42
door Teunie
Hij gaat wel sneller als je hem meer rpm laat maken, of meer power geeft in de hoge toeren.
Dus er zit wel iets in ja.
Eentje voor bottom, andere curve voor top.
Geplaatst: di 18 jan, 2005 20:50
door Rocky
Als je echt professioneel wil tunen door de curves te veranderen, moet je elke quad, elke motor individueel bekijken.
Dat is bij auto's zo, bij Moto's ook, dus waarom niet bij quads ook.
Elke motor heeft verschillende mechanische toleranties die op de curves inspelen.
Door een CDI te kopen die op voorhand geprogrammeerd is kan je de vermogen curve wel verbeteren tov de standard, maar je haalt er zeker niet de TOP uit.
De betere tuningszaken gebruiken ook niet hetzelfde programma voor 2 identieke motors. Er wordt volledig vanaf "nul" vertrokken om de motor in zijn gehele bereik te optimaliseren.
Je kan idd het Max. aantal toeren verhogen, waardoor je zowieso de indruk krijgt dat je extra vermogen hebt, maar de gevolgen kunnen ook kostelijk zijn.
@ Hanzie: ik weet nog een QUAD testbank te koop staan voor zo'n 8000€ dan kan je extra service geven aan diegene die alles eruit willen halen.
Geplaatst: di 18 jan, 2005 21:45
door Hanzie
doen we nu ook zowiezo, niet tevreden, gewoon terug komen en we stellen de curves opnieuw in naar wens, als er iemand is die er alles uit wil halen, wordt ie op de testbank gezet.
zal het van die testbank eens doorgeven rocky, thnx!
Geplaatst: wo 19 jan, 2005 07:58
door No Limit W-tec
Met CDI die toerental verhoogt verhoog je WEL topsnelheid Hanzie ! Bij de YFZ bij 10 km/u zelfs.