Pagina 62 van 210
Re: YFM 700R SE Black Streetfighter.[UPDATE P60]
Geplaatst: ma 26 jul, 2010 10:06
door tjobbie

jullie hebben het al weer geraden.
Er zit idd een snelheidsbegrenzing in de 5e versnelling die je uit kunt schakelen.
Het mooie is dat de toerenbegrenzing ingeschakeld blijft. En dus toch redelijk veilig blijft.
@mobi. Ik heb het al gezien, het wordt een quatter hihi

Re: YFM 700R SE Black Streetfighter.[UPDATE P60]
Geplaatst: ma 26 jul, 2010 10:32
door hardcorechaam
aha, ideaal dus

Re: YFM 700R SE Black Streetfighter.[UPDATE P60]
Geplaatst: ma 26 jul, 2010 17:33
door yamahakoppel
ik wist dat dit mogelijk was delriva had dit bij zijn blauwe raptor die later naar tommy gegaan is had er een schakelaar tussen staan

omdat als hij een tijdje zonder die begrenzer reed ging zijn moter controle lampje branden
Er zit idd een snelheidsbegrenzing in de 5e versnelling die je uit kunt schakelen.
Het mooie is dat de toerenbegrenzing ingeschakeld blijft
een snelheids begrenzer is het niet hoe kan die uw snelheid weten en wat als je andere tandwielen hebt
is volgens mij toch een toerental begrenzing alleen voor zijn 5de
Re: YFM 700R SE Black Streetfighter.[UPDATE P60]
Geplaatst: ma 26 jul, 2010 17:43
door Ardjuh
yamahakoppel schreef:ik wist dat dit mogelijk was delriva had dit bij zijn blauwe raptor die later naar tommy gegaan is had er een schakelaar tussen staan

omdat als hij een tijdje zonder die begrenzer reed ging zijn moter controle lampje branden
Er zit idd een snelheidsbegrenzing in de 5e versnelling die je uit kunt schakelen.
Het mooie is dat de toerenbegrenzing ingeschakeld blijft
een snelheids begrenzer is het niet hoe kan die uw snelheid weten en wat als je andere tandwielen hebt
is volgens mij toch een toerental begrenzing alleen voor zijn 5de
= evenredig toch?
Als die begrenst is op toeren is je snelheid ook begrenst... Minder toeren = minder snelheid.
met je tandwielen kun je je snelheid op schroeven zonder die toeren begrenzer te verwijderen... toch?
Re: YFM 700R SE Black Streetfighter.[UPDATE P60]
Geplaatst: ma 26 jul, 2010 17:49
door yamahakoppel
ja maar wil ook wel zeggen dat de raptor dus 2 toerental begrenzers heeft 1 algemene en 1 voor zijn 5de vitesse
Re: YFM 700R SE Black Streetfighter.[UPDATE P60]
Geplaatst: ma 26 jul, 2010 18:07
door tjobbie
yamahakoppel schreef:ja maar wil ook wel zeggen dat de raptor dus 2 toerental begrenzers heeft 1 algemene en 1 voor zijn 5de vitesse
100% de 1e begrenzing komt op rond de 7500 toeren in z.n 5e versnelling
Haal jd deze weg knalt ie door tot de volgende bergrenzer die rond de 9000 toeren ligt dacht ik.
Re: YFM 700R SE Black Streetfighter.[UPDATE P60]
Geplaatst: ma 26 jul, 2010 18:20
door fretje-pitbull
das gewoon voor niet continu aan 9000toeren te blijven rijden verzekers
offtopic waarom hebben de 700's maar 4kleppen ipv 5 zoals de 660? of geeft dit geen voordelen
Re: YFM 700R SE Black Streetfighter.[UPDATE P60]
Geplaatst: ma 26 jul, 2010 21:55
door tjobbie
fretje-pitbull schreef:das gewoon voor niet continu aan 9000toeren te blijven rijden verzekers
offtopic waarom hebben de 700's maar 4kleppen ipv 5 zoals de 660? of geeft dit geen voordelen
idd, offtpic weet ik niet, ben ook geen expert

misschien weet mxjake het of mobidirk, die is dacht ik automonteur.
Re: YFM 700R SE Black Streetfighter.[UPDATE P60]
Geplaatst: ma 26 jul, 2010 21:56
door maurizio
heej tjobbie
als die cilinder er op zit wel ff leuk filmpje make nhe

Re: YFM 700R SE Black Streetfighter.[UPDATE P60]
Geplaatst: ma 26 jul, 2010 22:13
door Ardjuh
tjobbie schreef:fretje-pitbull schreef:das gewoon voor niet continu aan 9000toeren te blijven rijden verzekers
offtopic waarom hebben de 700's maar 4kleppen ipv 5 zoals de 660? of geeft dit geen voordelen
idd, offtpic weet ik niet, ben ook geen expert

misschien weet mxjake het of mobidirk, die is dacht ik automonteur.
Ik gok dat het met de nokkenas constructie te maken heeft.. dat dat toch niet helemaal optimaal zat.

Re: YFM 700R SE Black Streetfighter.[UPDATE P60]
Geplaatst: ma 26 jul, 2010 22:27
door tjobbie
Ardjuh schreef:tjobbie schreef:fretje-pitbull schreef:das gewoon voor niet continu aan 9000toeren te blijven rijden verzekers
offtopic waarom hebben de 700's maar 4kleppen ipv 5 zoals de 660? of geeft dit geen voordelen
idd, offtpic weet ik niet, ben ook geen expert

misschien weet mxjake het of mobidirk, die is dacht ik automonteur.
Ik gok dat het met de nokkenas constructie te maken heeft.. dat dat toch niet helemaal optimaal zat.

zou goed kunnen hoor waarvoor dient normaal een 5e klep? voor afvoer?
Re: YFM 700R SE Black Streetfighter.[UPDATE P60]
Geplaatst: ma 26 jul, 2010 23:24
door tjobbie
ff offtopic, krijg net een berichtje van iemand die mijn trailtech endurance 2ehands wil kopen en of ik hem op kan sturen naar
SPYKERCARS EDISONWEG2
WTF??? ik heb maar gevraagd of ik m mocht ruilen tegen een c8 aileron of een rondtoer kreeg in ruil voor de endurance

zou toch zeggen dat ie m wel nieuw zou kunnen kopen ook al zou het een werknemer zijn?
Re: YFM 700R SE Black Streetfighter.[UPDATE P60]
Geplaatst: di 27 jul, 2010 00:50
door mike04011977
die vraag kreeg je zeker van NillesGilles die werk als het goed is bij spyker
Re: YFM 700R SE Black Streetfighter.[UPDATE P60]
Geplaatst: di 27 jul, 2010 06:54
door Ardjuh
tjobbie schreef:Ardjuh schreef:tjobbie schreef:
idd, offtpic weet ik niet, ben ook geen expert

misschien weet mxjake het of mobidirk, die is dacht ik automonteur.
Ik gok dat het met de nokkenas constructie te maken heeft.. dat dat toch niet helemaal optimaal zat.

zou goed kunnen hoor waarvoor dient normaal een 5e klep? voor afvoer?
3 kleppen voor de inlaat, 2 kleppen voor de uitlaat.

Re: YFM 700R SE Black Streetfighter.[UPDATE P60]
Geplaatst: di 27 jul, 2010 10:58
door mx jake
het idee achter 5 kleppen: kleine klepen hebben ligtere klepveren nodig
en dan gaat je nokkenas gemakkelijker rond (minder weerstand)
iedereen denkt al snel 5 kleppen is beter dan 4
maar de 450 2010 crossers van yam hebben ook maar 4 kleppen gekregen
en als 5 beter zou zijn, hadden ze er wel 5 ingezet
voordeel van 4 kleppen: ze zijn groter dus meer doorlaat dan 5 kleintjes
fabriekanten verzinnen graag iets anders dan de concurentie
jarenlang houden ze vol, dat hun ontwerp het beste is
en dan opeens veranderen de standpunten, en word het ontwerp aangepast
je ziet het bij alle merken gebeuren