Pagina 1 van 2
Jetting blaster
Geplaatst: za 10 dec, 2005 19:50
door VDC
Ik heb me een tijdje geleden een Blaster gekocht.
Cilinder is getuned door jumpingjet, pro-x zuiger, rino uitlaat, bohesen reeds en een twin air filter.
Nu is het zo dat hij op lage toeren sputterd... vol gas doet hij dit niet, dan loopt hij gewoon goed.
Heb bougie gecheckt, deze ziet pikzwart
Wilt dit zeggen dat hij teveel mengsel krijgt op laag toeren? Mss de gasnaald een standje lager zetten?
Ik ben btw maar aan het gissen hoor... Kan zijn dat ik er volledig langs zit
Of is dit simpelweg iets wat onvermijdelijk is met een 2-takt...?
Geplaatst: za 10 dec, 2005 20:58
door Vincenzo
tis mijn quad nog geweest vroeger
zalig dat hij nog rondtoert.
ik wil anders wel ens kome luisteren want ge doet da beter opt gehoor dan met letters uitleggen hoe het zit
greetz
Re: Jetting blaster
Geplaatst: za 10 dec, 2005 21:07
door Banshee-Boy
VDC schreef:Ik heb me een tijdje geleden een Blaster gekocht.
Cilinder is getuned door jumpingjet, pro-x zuiger, rino uitlaat, bohesen reeds en een twin air filter.
Nu is het zo dat hij op lage toeren sputterd... vol gas doet hij dit niet, dan loopt hij gewoon goed.
Heb bougie gecheckt, deze ziet pikzwart
Wilt dit zeggen dat hij teveel mengsel krijgt op laag toeren? Mss de gasnaald een standje lager zetten?
Ik ben btw maar aan het gissen hoor... Kan zijn dat ik er volledig langs zit
Of is dit simpelweg iets wat onvermijdelijk is met een 2-takt...?
die quad heb ik een poos geleden gelede bij jj zien staan vondt hem wel vet
Geplaatst: za 10 dec, 2005 21:45
door tigerblade
stotteren onderin duid vaak op teveel brandstof.
ik zou de naald iets laten zakken proberen,lost het niets op terug zetten anders weet je straks niet meer waar het aan licht omdat alles is veranderd.
kan ook zijn dat het ontstekingstijdstip niet correct is maar weet niet of je genoeg kennis in huis heb omdat te veranderen.
kijk voor de grap je bougiedop even na heb eens eerder gehad dat daar een lek in zat en op hoogere toeren daar geen last van had.
Geplaatst: za 10 dec, 2005 23:15
door VDC
Bougiedop heb ik al vervangen...
En hoe kan ik het ontstekingstijdstip checken?
Zit het vliegviel niet vast met een spie op de krukas?
Morgen iig die gasnaald eens herzetten
Geplaatst: zo 11 dec, 2005 11:43
door tigerblade
vliegwiel zit idd vast maar in sommige gevallen kan de grondplaat worden verdraaid.
nameten kan met een stroboscoop lamp die heeft iedere auto of motordealer.
kabeltje op e plus kabeltje op de min en een klem om de bougiekabel.
dan met een krijtje of viltstift de markeringspunten op het carter en vliegwiel duidelijk maken.
motor starten dan moeten die 2 streepjes in het licht van de lamp recht tegen over makaar staan.
sommige ontstekings kan dit dus niet en kan je buiten wat te vervangen ook niets veranderen dus mag je er vanuitaan dat dit goed zit.
Geplaatst: zo 11 dec, 2005 21:19
door patrick11
is jou bougie zwart van de kool of is ie ook nat
Geplaatst: zo 11 dec, 2005 21:20
door VDC
Zwart én nat...
Thx voor de deftige uitleg tigerblade
Geplaatst: ma 12 dec, 2005 15:13
door VDC
Jumpingjet had Ravebicky (vorige eigenaar) aangeraden om het airboxlid eraf te doen, tenzij je in stoffige omgevingen rijdt natuurlijk. Ik heb dat airboxlid er zojuist af gedaan, het helpt een beetje, maar het sputteren op laag toeren is nog niet volledig weg...
Straks de gasnaald een standje hoger zetten dan maar...?
Geplaatst: zo 08 jan, 2006 16:47
door blaster200
het zit denk ik toch in de afstelling
Geplaatst: zo 08 jan, 2006 17:45
door Ralph
blaster200 schreef:het zit denk ik toch in de afstelling
Daar waren we al achter.
Geplaatst: wo 11 jan, 2006 13:09
door mx jake
probeer eens:
#250 main
#30 pilot
# clip 3
air 1.75 turn open
met deksel op de luchtbak
Geplaatst: wo 11 jan, 2006 14:13
door ZJORS
en in het vlaams
Geplaatst: wo 11 jan, 2006 14:32
door Teunie
Ik denk ook dat het de naald is die te rijk staat aangezien hij in de hoge toeren wel goed loopt. (de mainjet is dus waarsch. dan wel goed)
Geplaatst: wo 11 jan, 2006 15:34
door Ralph
Ik denk dat je met de mainjet wel naar de 280 of 290 kan, misschien zelfs hoger.