Pagina 1 van 3

quad begint te schieten als ik rij

Geplaatst: vr 30 dec, 2005 13:56
door S.W.A.T.
we wouden vandaag gaan rijden met de quad iets na dat we verteken waren begon mijn quad te schieten en te stoteren :cry: toen als ik terug thuis was geraakt zat er ewa ijs in mijn luchtkast na het verwijderen er van en het droog te maken met de haarblazer ging hij weer.
tot als we weer 15min aan het rijden waren dan begon hij weer :?
nu heb ik al geprobeert aan mijn onderste schroef bij te regelen bij op de carburator maar hij blijft dat doen, op rolantie draait hij schoon maar als ik ff rij begint hij weer te schieten :?
ik weet dat het met dit koud weer te maken heeft maar normaal helpt dat als ik ewa aan die schroef draai :(

Geplaatst: vr 30 dec, 2005 14:03
door peet #77
zal warschijnlijk wa water in uw carb zitten of vuil

Geplaatst: vr 30 dec, 2005 14:13
door BLUE BUCK
Hebben die meiskes niet aan uw quad geprutst ? :shock: :lol: :oops:

Geplaatst: vr 30 dec, 2005 14:16
door S.W.A.T.
als er water in zit zou dat dan aan het aan vriezen zijn nu met dat koud weer? of zou dat door de kou ewa condens zijn van kou

Geplaatst: vr 30 dec, 2005 14:45
door Ralph
Gooi je carb open dan weet je het. Met koud weer zou de luchtschroef iets naar binnen kunnen.

Geplaatst: vr 30 dec, 2005 14:46
door Vincenzo
nee das dood normaal met dit weer da je da aan de hand kan krijgen. er zit vocht in de lucht en dat vocht vriest vast in de carbu daarmee word je mengsel veel rijker.

in de luchtvaart hebben ze carburator heat das e systeem dat de inlaatlucht van rond de motor wegneemt en daardoor warme lucht. ma da kunne wij nie dus kunt ge met da fenomeen temaken krijgen

Geplaatst: vr 30 dec, 2005 14:56
door S.W.A.T.
als ik die schroef naar binnen draai dan valt hij stil? ze hadden mij gezegt dat ik iets naar buiten moest draaien en luisteren naar het toeren tal en als hij op het hoogste draait daar moet hij op staan
en dan gewoon de rolantie regelen met de rolantie schroef weer iets lager zetten

Geplaatst: vr 30 dec, 2005 14:58
door S.W.A.T.
nu ben ik het eens niet die het te kou heeft om te rijden maar mijne quad :D

Geplaatst: vr 30 dec, 2005 15:04
door Vincenzo
inderdaad als da ijs weg is dan bolt hij perfect dus er scheelt niets aan je quad

Geplaatst: vr 30 dec, 2005 15:12
door S.W.A.T.
maar hoe komt het dat ik de enige ben met dat probleem en die ander gasten wat bij me waren haden er geen last van

Geplaatst: vr 30 dec, 2005 15:28
door Vincenzo
omdat jij mss een verturi (vernouwing) in je carbu hebt die andere minder hebben. daardoor stijgt de snelheid van je stroming, daalt de druk en daalt de temperatuur. allemaal gunstige omstandigheden om eisafzetting te creëren

er handelt bij ons een heel hoofdstuk over (ijsafzetting in carburatoren)

Geplaatst: vr 30 dec, 2005 15:28
door Ralph
Koude lucht is meer lucht per omvang (cm^2 bijvoorbeeld) dus dan loopt hij iets te arm, dat kan je dan oplossen door de luchtschroef een klein stukje dicht te draaien, hoe ze dan bij opendraaien komen weet ik niet. Koude lucht is juist een droge lucht (koude lucht kan minder vocht bevatten dan warme lucht).

Geplaatst: vr 30 dec, 2005 15:30
door Vincenzo
Ralph schreef:Koude lucht is meer lucht per omvang (cm^2 bijvoorbeeld) dus dan loopt hij iets te arm, dat kan je dan oplossen door de luchtschroef een klein stukje dicht te draaien, hoe ze dan bij opendraaien komen weet ik niet. Koude lucht is juist een droge lucht (koude lucht kan minder vocht bevatten dan warme lucht).
ja ma da heeft geen nut daar zit het probleem niet het zit voor dat je je carbu binnen gaat daar zorgt het ijs voor een vernouwing

Geplaatst: vr 30 dec, 2005 15:30
door Ralph
Een carbu wordt uitzichzelf al heel koud (ook als het warm weer is) als het dan ook nog koud is buiten zit alles tegen :) Dan zou het inderdaad die ijsafzetting kunnen zijn...

Geplaatst: vr 30 dec, 2005 15:31
door Vincenzo
roger zei ook dat hij het prima deed als ze hem met de haardroger ijsvrij hadden gemaakt awel...


oplossing af en toe ens een goei hete scheet late :wink: