Pagina 1 van 3

Advies cams YFZ450

Geplaatst: wo 04 jan, 2006 01:04
door Ivoman #7
Ik heb onlangs m'n quad laten jetten.

Yoshimura TRC Comp Series
CFM Aribox
dynojetkit Tovami

Er werd me verteld dat ik, om safe te zitten, ook m'n cams laat veranderen, omdat ik anders riskeer m'n kleppen te verbranden. Nu is m'n vraag... Moet ik dan voor enkel een intake cam of enkel exhaust cam of voor beide zorgen? En moet ik dan op nog iets letten bij 't aankopen van cams, zijn er verschillen, bijv. stage1 cams of stage2 cams ...geen idee? :roll:

bijvraag: Wat kost verbrande kleppen vervangen?

Soit, wie kent er wat van? :)

groeten,
Ivoman

Geplaatst: wo 04 jan, 2006 07:45
door bertmat
Hallo,

volgens mij heeft een nokkenas weinig of geen invloed op het al dan niet verbranden van Uw kleppen hoor!

Zorg ervoor dat de carburatie goed is, da's alles.

Het is natuurlijk wel een feit dat Uw motor beter zal lopen met andere nokkenassen.
Volgens mij vervang je best meteen beide.
Er is inderdaad verschil in profiel van de nok, maar die gegevens zou je moeten kunnen vinden via de fabrikant.

Vergeet niet te rejetten na het monteren van de nokkenassen, anders verbranden je kleppen misschien wel......

Groeten, Bert.

Geplaatst: wo 04 jan, 2006 09:22
door No Limit W-tec
Persoonlijk heb ik nog niemand gehoord met verbrande kleppen op een yfz. Weet niet vanwaar dit verhaaltje komt ???

Nokkenassen zijn één van de beste mods die je kan doen. Let op echter, er worden nogal wat nokkenassen verkocht waarmee startproblemen zijn. Dit zijn meestal nokkenassen van de YZ450F crossmotor. Velen denken dat het dezelfde zijn, maar zijn het niet. Ik kan je nokkenassen leveren die gegarandeerd perfect geen startproblemen geven.

Geplaatst: wo 04 jan, 2006 10:15
door Ivoman #7
Ok, bedankt. Ik vroeg het ook eens op yfzcentral en kreeg gelijkaardige antwoorden. Het hoeft dus niet, dus ben ik het ook niet meer van plan in de nabije toekomst. Misschien later nog, want nu heeft m genoeg power bij, dus voor power alleen hoeft het (voor mij) nog niet. ;)

http://www.yfzcentral.com/invision/inde ... ntry351005

Ben blij dat ik 't vroeg. Bedankt! :)

Geplaatst: wo 04 jan, 2006 11:58
door S.W.A.T.
ge kunt uw nokkenassen ook een tand herzetten, dat doen ze ook weet nu niet juist hoe het is? één tand vroeger of later? bij ons zijn er een paar die dat laten doen hebben en die zeggen toch dat ze het voelen :wink:

Geplaatst: wo 04 jan, 2006 12:47
door Ivoman #7
Ik heb er toevallig onlangs van allelei filmjes 1 grote film gemaakt en naar http://video.google.com/ geupload. Daar wordt het tamelijk netjes in uitgelegd.
ziehier

Geplaatst: wo 04 jan, 2006 12:59
door Sebastien
K'heb nog maar het begin gezien maar kvind dat het zeer goed uitgelegd word. Waar heb je dit gevonden??

Geplaatst: wo 04 jan, 2006 13:51
door Ivoman #7
Sebastien schreef:K'heb nog maar het begin gezien maar kvind dat het zeer goed uitgelegd word. Waar heb je dit gevonden??
http://www.atvryde.com/forums/index.php ... wtopic=888
Al deze video fragmenten in 1 gemonteerd (met Windows Movie Maker)

Geplaatst: wo 04 jan, 2006 16:24
door No Limit W-tec
Voorste één tand verleggen is idd goed alternatief, kost geen geld en geeft bijna evenveel resultaat als andere nokkenassen.

Geplaatst: wo 04 jan, 2006 16:29
door Ralph
En is dat dan naar links of naar rechts gezien vanaf het tandwiel?

Geplaatst: wo 04 jan, 2006 19:22
door home_tuning
is dit geen gevaarlijk splletje een tand verschuiven? loop je dan niet de kans dat je zuiger tegen de klep aanstoot?

is deze truk ook toe te passen op alle 4t moteren (>raptor 660)?

Geplaatst: wo 04 jan, 2006 19:35
door Frank MB
home_tuning schreef:is dit geen gevaarlijk splletje een tand verschuiven? loop je dan niet de kans dat je zuiger tegen de klep aanstoot?

is deze truk ook toe te passen op alle 4t moteren (>raptor 660)?
Het is inderdaad gevaarlijk, je kan er je hele motor mee kapot maken.

Geplaatst: wo 04 jan, 2006 20:18
door Robby
is niet zo gevaarlijk,aleen je startmotor gaat na een tijd stuk omdat de automatische decompresser niet 100% zijn werk kan doen.
greetz

Geplaatst: wo 04 jan, 2006 20:22
door Ralph
Die discussie is een hele tijd geleden ook al geweest, maar of het echt slecht is of niet heeft nog iemand bewezen...

Geplaatst: wo 04 jan, 2006 21:00
door Ivoman #7
Frank MB schreef:
home_tuning schreef:is dit geen gevaarlijk splletje een tand verschuiven? loop je dan niet de kans dat je zuiger tegen de klep aanstoot?

is deze truk ook toe te passen op alle 4t moteren (>raptor 660)?
Het is inderdaad gevaarlijk, je kan er je hele motor mee kapot maken.
'k Loop toch liefst geen risico's...

Dus de beste raad is eigelijk alles gewoon zo laten en zorgen dat de carburatie goed is.
En desnoods aftermarket nokkenassen plaatsen als men dan toch een verandering wil zien/doen. Juist?