Pagina 1 van 1
a-armen honda 400 ex
Geplaatst: do 05 jan, 2006 23:12
door Bartje 400
yow , men pa wilt mij a-armen maken voor mijn honda 400 ex maar mijn veringen vind ik prima en wil ik ook ni te veel geld aan investeren , is het mogelijk het zo te maken dat ik men standaart veerlengte kan behouden en dan nog extra standjes laat maken voor hoger en lager te zetten ? zonder dat hij te slecht gaat veren,?
Geplaatst: do 05 jan, 2006 23:15
door Bartje 400
ervaringen en suggesties welkom

Geplaatst: vr 06 jan, 2006 09:23
door Teunie
Bart het is zowieso zo dat als je armen langer worden de veren zwaarder belast worden. Ze zullen altijd zachter worden.
Als je ze even hard wilt laten staan dan denk ik dat je de veerhoek moet veranderen (dus de veren meer richting het frame ipv naar de wielen toe vastmaken), maar dit is denk ik geen verbetering aangezien de veren dan niet in de optimale stand staan.
Je kunt proberen op de a-arm een aantal gaten te maken waarmee je de veer kunt verstellen. Zodoende kun je uittesten in welke stand ze het beste werken.
Het is echter wel zo dat Patje bijvoorbeeld al Reiger veren op zijn Honda heeft maar deze nog aan de zachte kant zijn door de verhoogde belasting met de andere a-armen. Zelf heb ik Reigerveren die kwa hardheid meer te verstellen zijn (kan de veerspanning zelf aanpassen) en dit werkt bij mij ideaal.
Wat ik wil zeggen is dat ik denk dat je toch niet onder andere veren uit zult komen wil je goede vering behouden.
Geplaatst: vr 06 jan, 2006 09:44
door S.W.A.T.
ik had mij ook eerst ander A-armen gestoken voor ik ander veering had gestoken, dacht ook op het begin ,,hola dat is al beter om te rijden'' en dacht dat het gemakelijk ging met de originele veering, tot als ik mij een ander paar voorveering had gestoken toen pas besefde ik wat een verschil dat het uit maakte de originele zijn gewoon te slap zelfs met de originele A-armen

Geplaatst: vr 06 jan, 2006 09:59
door Bartje 400
Teunie schreef:Bart het is zowieso zo dat als je armen langer worden de veren zwaarder belast worden. Ze zullen altijd zachter worden.
Als je ze even hard wilt laten staan dan denk ik dat je de veerhoek moet veranderen (dus de veren meer richting het frame ipv naar de wielen toe vastmaken), maar dit is denk ik geen verbetering aangezien de veren dan niet in de optimale stand staan.
Je kunt proberen op de a-arm een aantal gaten te maken waarmee je de veer kunt verstellen. Zodoende kun je uittesten in welke stand ze het beste werken.
Het is echter wel zo dat Patje bijvoorbeeld al Reiger veren op zijn Honda heeft maar deze nog aan de zachte kant zijn door de verhoogde belasting met de andere a-armen. Zelf heb ik Reigerveren die kwa hardheid meer te verstellen zijn (kan de veerspanning zelf aanpassen) en dit werkt bij mij ideaal.
Wat ik wil zeggen is dat ik denk dat je toch niet onder andere veren uit zult komen wil je goede vering behouden.
ok merci voor de uitleg , het wordt dan toch nog doorpsaren
