Pagina 1 van 7

Aanpassing standaard vering/link YFZ

Geplaatst: wo 11 jan, 2006 11:07
door No Limit W-tec
Een aantal mensen hebben het al laten doen maar omdat er steeds vragen over gesteld worden even korte toelichting :

Vooraan :
aanpassen valving voor bredere armen, veren worden minstens even goed als setje reigers prijs 520 €

Achteraan :
ander link 320 €
andere veer + aanpassing valving 360 €

Voor totaal van 1200 € heb je perfecte vering die voor alle recreatieve en voor 90 % van de competitie schitterende resultaten zal geven.

Ik ben er trouwens van overtuigd dat de aanpassing link+achtervering tov bvb Reiger, Technoflex,... zonder aanpassing van link beter presteert.

Velen geloven dit plaatje niet, veelal onder het moto : het is niet duur en er staat geen merk op, dus zal het wel niet goed zijn.

Geplaatst: wo 11 jan, 2006 11:17
door Ralph
Doe je dat ergens in Europa of in samenwerking met meneer Sommers?

Geplaatst: wo 11 jan, 2006 11:28
door Ivoman #7
Ik vind het toch behoorlijk duur. Naar mijn mening ben ik beter een set aftermarket veren, met service, te kopen en de originele veren te verkopen. Dan alles te revalven enzomeer.

Desalnietemin apprecieer ik u toelichting. En zei ik enkel even mijn persoonlijk mening.
Ik had het toch goedkoper verwacht. :roll:

Geplaatst: wo 11 jan, 2006 11:58
door No Limit W-tec
Als je prijs vergelijkt moet je veren los bekijken van link, dus aanpassing vering kost 880 €, als je dat vergelijkt met bvb Intrax voor en achter, goedkoopste versie zit je toch aan 2200 €. Technoflex zal wel in zelfde grootte orde zitten denk ik.

Geplaatst: wo 11 jan, 2006 11:59
door No Limit W-tec
Ralph schreef:Doe je dat ergens in Europa of in samenwerking met meneer Sommers?
Veren worden hier gerevalved en aangepast op aanwijzen van meneer Sommers.

Geplaatst: wo 11 jan, 2006 12:06
door Ralph
Goed werk dus.

Geplaatst: wo 11 jan, 2006 12:23
door rippeke
wie mag die meneer sommers dan wel zijn?

grts

Geplaatst: wo 11 jan, 2006 12:43
door Ralph
Lazarus Sommers, een (zeggen ze dat zo in het Belgisch?) krak op het gebied van vering.

Geplaatst: wo 11 jan, 2006 13:11
door Hanzie
waarom rij jij dan met intrax op je yfz als die aanpassing minstens even goed is als andere merken zoals reiger, technoflex, intrax enz...?

Geplaatst: wo 11 jan, 2006 13:48
door rippeke
zei niet dat het beter was dan intrax he... vergeleek enkel prijsklasse van intrax.
zei wel dat het beter was dan reiger en dacht technoflex...(met linkaanpassing)

snap het dan wel niet dat technoflex dan ook in die hogere prijsklasse zit, of zie ik dat mis... :?


het klinkt wel aantrekkelijk en ik geloof ook wel dat er wat te doen is met de standaard veren. heb zelfs op yfz central een set gezien die langer gemaakt was door nog een dual rate veer erbij te plaatsen.

http://www.yfzcentral.com/invision/inde ... =30320&hl=

die mens was ook wel tevreden van het resultaat en stond versteld van het resultaat voor- na.

ik snap wel niet waarom het zo moelijk blijkt te zijn om een deftige veer te leveren vanuit de fabriek. steken zij daar dan zo weinig onderzoek in?

Geplaatst: wo 11 jan, 2006 13:52
door Hanzie
hij heeft nog nooit met technoflex gereden dus denk niet dat hij zomaar kan oordelen wat hier beter is denk ik.

Re: Aanpassing standaard vering/link YFZ

Geplaatst: wo 11 jan, 2006 14:13
door No Limit W-tec
No Limit YFZ schreef:Voor totaal van 1200 € heb je perfecte vering die voor alle recreatieve en voor 90 % van de competitie schitterende resultaten zal geven.

Ik ben er trouwens van overtuigd dat de aanpassing link+achtervering tov bvb Reiger, Technoflex,... zonder aanpassing van link beter presteert.

Velen geloven dit plaatje niet, veelal onder het moto : het is niet duur en er staat geen merk op, dus zal het wel niet goed zijn.
Lees eens treffelijk vooraleer weer een goedkopere oplossing af te breken. Natuurlijk zijn Intrax en Technoflex beter, maar dan zit je ook aan een prijs die 3x zo hoog ligt. Voor 90 % van de competitierijders en zeker alle recreanten zal dit meer dan behoorlijk presteren en de beste prijs kwaliteit verhouding geven.

Wat ik wel gezegd heb is dat een combinatie aangepaste vering en link beter zal presteren dan Reiger, Intrax, Technoflex zonder aangepaste link. Het belang van de link wordt door te veel mensen en veringbedrijven onderschat.

Door een andere link te steken krijg je meer veerweg en heb je minder last van de kippen en putten en krijg je quad minder tegen je achterste.

Geplaatst: wo 11 jan, 2006 14:15
door No Limit W-tec
Hanzie schreef:hij heeft nog nooit met technoflex gereden dus denk niet dat hij zomaar kan oordelen wat hier beter is denk ik.
Hanzie, jij zei ook in het begin dat je Proflex zo goed waren, maar lang heb je ze niet gebruikt...

Sommigen volgen blindelings wat gezegd wordt op forums, daar doe ik niet meer aan mee.

Geplaatst: wo 11 jan, 2006 14:16
door No Limit W-tec
Praat eens met mensen die het wel al gedaan hebben of rij eens op die mensen hun quad : Marc en Doubletracing en er zijn er wel nog een paar denk ik

Geplaatst: wo 11 jan, 2006 14:21
door Dutje#82
vette avatar hanzie 8) jou nieuwe YFZ ?? :o

grtzzz