Pagina 1 van 3

*** PROJECT 440EX ***

Geplaatst: zo 28 dec, 2003 18:26
door Teunie
Aangezien er zulke leuke projectjes lopen de laatste tijd ga ik lekker meedoen :P

In dit project kun je volgen wat er nodig is om van een gare Honda een racemonster te maken 8)

Verslag zal uiteraard incl foto's en verslagen zijn, plus de ervaringen die ik krijg met diverse winkels/onderdelen.

Als eindresultaat hoop ik een Honda te hebben die EN snel is EN betrouwbaar. (met de nadruk op het laatste :D )

Wat staat er zoal in de planning:

Ten eerste het blok.

Dit zal totaal uit elkaar gegooid worden waarbij alles vervangen wordt wat slecht is of waar twijfel over bestaat.
Dan zal het geheel opgebouwd worden met nieuwe onderdelen waaronder een 440cc kit, HRC nokkenas, K&N-filter, etc etc.

Ten tweede, het frame.

Dit zal gepowdercoat worden alsook voorzien van nieuwe lagers en fatsoenlijke verlichting. (geen tennisbaanlampen maar wel goed werkende voor- en achterverlichting )

Het geheel zit nu nog in de planningsfase, ik heb nog niets concreet besteld. Ik ben nog even de haalbaarheid aan het bekijken, en daarna ga ik van start.

Alle hulp is welkom! (zal veel hulp nodig hebben)

Geplaatst: zo 28 dec, 2003 18:43
door Fré
aha idd, een 440 kit! ben benieuwd!!! 8)

zeg, maar wat gebeurt er dan met de koeling van de zware bigbore?

Geplaatst: zo 28 dec, 2003 18:45
door Teunie
Fré schreef: zeg, maar wat gebeurt er dan met de koeling van de zware bigbore?
Hard genoeg rijden dan blijftie wel koel 8)

Geplaatst: zo 28 dec, 2003 18:50
door Fré
rofl :lol:

Geplaatst: zo 28 dec, 2003 19:31
door No Limit W-tec
Verloren geld zou ik zeggen. De kosten die je gaat doen wegen niet op tegen de verkoop en de aankoop van bvb Z400. Voor een volledige 440 kit zit je algauw aan 1000-1500 € zonder werk, dan nog het lakken van je frame, verlichting, en dan nog zal je met een oude quad zitten die minder betrouwbaar is dan de Z400. Trouwens, de kosten die je eraan doet haal je er zeker niet meer uit bij latere verkoop !

Nikolas

Geplaatst: zo 28 dec, 2003 19:34
door B@ckBone

Verloren geld zou ik zeggen. De kosten die je gaat doen wegen niet op tegen de verkoop en de aankoop van bvb Z400. Voor een volledige 440 kit zit je algauw aan 1000-1500 € zonder werk, dan nog het lakken van je frame, verlichting, en dan nog zal je met een oude quad zitten die minder betrouwbaar is dan de Z400. Trouwens, de kosten die je eraan doet haal je er zeker niet meer uit bij latere verkoop !

Niko , daar heb je maar 50 % gelijk in ... kosten haal je er nooit meer uit bij verdere verkoop ! Maar hij is nu stuk en moet toch open ..

Geplaatst: zo 28 dec, 2003 19:43
door ger
ik zou als ik in jouw situatie zit de quad oplappen dat ie weer knap loopt en dan snel verkopen aan iemand die je niet kent 8)

ik weet het het is niet de aller eerlijkste manier om je van de quad te ontdoen maar je bent zelf ook op die manier genaaid
je kan hem ook altijd inruilen dan is de dealer verantwoordelijk voor de quad(en jij hebt hem naar eer en geweten ingeruild en weet niet beter dat hij altijd perfect heeft gelopen)

(wel inruilen bij een dealer ver bij jou vandaan 8) )

Geplaatst: zo 28 dec, 2003 19:52
door Teunie
Als ik mn Honda verkoop, en ik krijg, stel 4500 euro, dan moet ik dus 3500 euro opleggen om een Z te kopen, die dan ook nog opnieuw ingeschreven moet worden en kwa kwaliteit min of meer hetzelfde is als mn Honda.

Als ik mn Honda volledig opknap zodat ik er mee kan blijven rijden ben ik veel goedkoper uit, en heb ik een stuk meer pk's als een standaard Z.

Trouwens kwa betrouwbaarheid moet dit toch goed zitten als ik alle cruciale onderdelen vervang en een 440 kit plaats?

Geplaatst: zo 28 dec, 2003 19:58
door Fré
henkie schreef:ik zou als ik in jouw situatie zit de quad oplappen dat ie weer knap loopt en dan snel verkopen aan iemand die je niet kent 8)

ik weet het het is niet de aller eerlijkste manier om je van de quad te ontdoen maar je bent zelf ook op die manier genaaid
dit heet dan de wet van behoud van miserie :?
Hier ben ik het werkelijk niet mee eens :roll:

Geplaatst: zo 28 dec, 2003 20:01
door B@ckBone

Trouwens kwa betrouwbaarheid moet dit toch goed zitten als ik alle cruciale onderdelen vervang en een 440 kit plaats?
Als er maar 1 kit stuk gaat bij 12h pont du vaux , terwijl johnny simons racing er zo 3 had lopen , moet dit wel goed zitten .

Omdat er een andere sleeve bij steekt maak je dit betrouwbaar , terwijl een 426 kit je blok onbetrouwbaar maakt omdat de cilinderwand te dun wordt !

Geplaatst: zo 28 dec, 2003 20:26
door ger
Fré schreef:
henkie schreef:ik zou als ik in jouw situatie zit de quad oplappen dat ie weer knap loopt en dan snel verkopen aan iemand die je niet kent 8)

ik weet het het is niet de aller eerlijkste manier om je van de quad te ontdoen maar je bent zelf ook op die manier genaaid
dit heet dan de wet van behoud van miserie :?
Hier ben ik het werkelijk niet mee eens :roll:
ik zou het zo doen zonder erbij te knipperen met m'n ogen
als ik een "slechte" quad had gekocht en al zoveel ellende zou hebben gehad dan zou ik hem als het met repareren de spuigaten uitliep verkopen of inruilen dan is het de beurt voor een ander om eens "lekker"te gaan sleutelen

dus fre koop nooit een quad van mij want je weet maar nooit :lol:

maar teun ik wens je veel geluk en succes met het updaten van je honda
en als ik je op wat voor manier ook van dienst kan zijn dan hoor ik het graag

Geplaatst: zo 28 dec, 2003 20:39
door Teunie
henkie schreef: maar teun ik wens je veel geluk en succes met het updaten van je honda
en als ik je op wat voor manier ook van dienst kan zijn dan hoor ik het graag
Je hebt een PM met mijn rekeningnummer.


8)

Geplaatst: zo 28 dec, 2003 20:41
door ger
is niet nodig ik ken je rekeningnummer nog :twisted:

Geplaatst: zo 28 dec, 2003 20:47
door bansheefreak
en als je carter nu scheef is teun???

Geplaatst: di 13 jan, 2004 19:29
door Teunie
FOK het project, BANSHEE IS BESTELDDDDDDDDDDDDDDDDDDD! :D:D