Pagina 1 van 1

Hoe kan dit?

Geplaatst: za 14 jan, 2006 10:40
door MEU962
Twee dezelfde raptors dezelfde afstand maken en ook zelfde rijstijl en de ene verbruikt veel meer als de andere????

Geplaatst: za 14 jan, 2006 10:44
door Ralph
Je kan altijd zuiniger rijden, minder hoge toeren (meer schakelen), dat soort dingen.

Re: Hoe kan dit?

Geplaatst: za 14 jan, 2006 10:44
door wally
MEU962 schreef:Twee dezelfde raptors dezelfde afstand maken en ook zelfde rijstijl en de ene verbruikt veel meer als de andere????
de een is de andere niet. waar heb je dat gelezen/op gebaseerd?

Geplaatst: za 14 jan, 2006 10:45
door MEU962
zelf onder vonden ik viel op reserve en die ander belange nog ni hoeveel km zou je kunnen doen met een bak als je goed doorrijd met een 350

Geplaatst: za 14 jan, 2006 10:47
door bertmat
Zijn ze alletwee wel nog volledig standaard?

De ene quad heeft zeker andere sproeiers in de carburator?

Geplaatst: za 14 jan, 2006 10:48
door MEU962
bertmat schreef:Zijn ze alletwee wel nog volledig standaard?

De ene quad heeft zeker andere sproeiers in de carburator?

Nee alle twee origineel

Geplaatst: za 14 jan, 2006 11:08
door ZJORS
goh ja, das bij wagens ook, de ene verbruikt ook al wat meer dan de ander, of scheelt het echt héél veel

Geplaatst: za 14 jan, 2006 14:04
door flosh
wisselt ne keer en zie dan of het aan het manneke ligt of aan de qaud :D

Geplaatst: za 14 jan, 2006 17:50
door Teunie
Sommige mensen zitten onder het rijden steeds aan het gas te draaien, of varieren steeds van toerental.
Je moet zo weinig mogelijk met je gas spelen dan rijd je het meest zuinig.

Je kunt makkelijk 2x dezelfde afstand rijden en toch veel meer of minder verbruiken!

Daarnaast is elke quad inderdaad verschillend, maar als de sproeiers even groot zijn moeten ze allebei evenveel benzine verbruiken....bij een auto is dat anders omdat daar de injectie de hoeveelheid benzine bepaalt...

Geplaatst: za 14 jan, 2006 17:53
door Alfredo
Dit ligt waarschijnlijk ook aan het inrijden...

Geplaatst: za 14 jan, 2006 17:56
door Teunie
Theoretisch kan het gewoon niet dat eentje meer verbruikt als de sproeiers even groot zijn...Er kan niet meer benzine door het ene gaatje dan door het andere.....bij exact dezelfde jetting.

Tenzij de ene quad een hoger toerental rijdt dan de andere om dezelfde snelheid te halen, dan verbruik je uiteraard meer.

Zitten er dezelfde tandwielen en banden op?

Of de andere zit gewoon echt met het gas te spelen. Anders kan het zoveel echt niet schelen.

Geplaatst: za 14 jan, 2006 18:09
door steefke
de een persoon is mss wat zwaarder dan de andere ik doe met mijne 350 ongeveer 120 km met een tank

Geplaatst: za 14 jan, 2006 19:41
door brutus32
gewicht van rijder, ralenti (stationair toerental), profiel vd banden,enz..

vele kleine details kunnen dat verschil wel maken, zelfs de grootte vd rijder (breedte,hoogte) klinkt stom maar tis wel zo :wink:

Geplaatst: wo 18 jan, 2006 16:26
door xtian
ik denk ook dat het gewicht van de rijder een invloed op
het verbruik heeft, en uiteraard de rijstijl : dit kan een
heel pak schelen hoor :wink:

Geplaatst: za 21 jan, 2006 00:20
door Slider
Alles kan idd verschil maken. Bandenspanning, profiel, type band, hoogte/breedte band, bestuurders postuur/gewicht/ rijhouding.

Je kunt eeuwen doorgaan zo, de beste methode is al gezegd. Wissel eens van quad. Zorg dat hij leeg is, giet in elk 1L benzine en ga rijden tot die op is. (wel voor reserve zorgen in je backpack)

:wink: