Hoe maak ik leuke actiefoto`s?

Laat ons watertanden met de mooiste foto's uit je collectie...
speedfreak
Quadrider
Quadrider
Berichten: 488
Lid geworden op: wo 24 aug, 2005 00:07
Locatie: Aarschot

Bericht door speedfreak »

Van een lokale fotograaf. Maar hier is em weer stukken goedkoper... :|

deze ist :arrow: handig zo veel mogelijkheden. memory stick, oplader en instructie boekje gaat er allemaal in.

http://images.google.be/imgres?imgurl=h ... D%26sa%3DN
Ktm 525 XC,Ready To Race?!
scottusa
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 244
Lid geworden op: zo 06 feb, 2005 19:57
Locatie: opoeteren

Bericht door scottusa »

je hebt geen 2.8 noch 300mmL nodig om mee te leren ! je moet gewoon alles goed onder de knie krijgen en eens dat je de camera gewoon bent, lukt dat wel allemaal !
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us

Dangerous
Quadracing
Team
Ralph
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 9035
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 17:32
Locatie: Groningen, Nederland

Bericht door Ralph »

Vyrena schreef: Ik wil een Lowepro de mini trekker ofzo, is 119 euro.
Ik heb ook gekozen voor Lowepro, vond het er goed uit zien en de prijs valt mee. Ben er nog steeds tevreden over, goede afwerking, handige vakjes en hij zit comfortabel.
Vyrena
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3725
Lid geworden op: di 29 jun, 2004 13:20
Locatie: Home
Contacteer:

Bericht door Vyrena »

Waar ik altijd mijn foto`s enzo haal, die man handeld er al 20 jaar in, en in die 20 jaar zijn er 2 tassen teruggekomen omdat ze kapot waren. Het schijnt dé tas te zijn, heel mijn school loopt er ook mee. Ik ga er binnenkort een halen, omdat ik nu met 2 tassen en een statief loop te zeulen.
Afbeelding

De site met alles over het quadgebeuren--> www.quadracing.tk
Alfredo
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1481
Lid geworden op: wo 04 mei, 2005 22:56
Locatie: Antwerpen

Bericht door Alfredo »

speedfreak schreef:Ja is van een online schop (moet ek eens gaan kijken of hij daar goedkoper staat), maar als ik hem binnen de maand ergens goedkoper vind, dan betaald van denborre het verschil terug. MAAR alleen van winkels, niet van online schops. Denk dat het over al in de winkels wel rond die prijs gaat hangen.
Je hebt geluk, er is een VandenBorre winkel op 3km afstand van Konijnenberg Turnhout. Als het meer is dan 20km betalen ze je het geld niet terug.

Ik ben opzoek naar een lens voor een Nikon en dacht aan deze. Allround, weegt niet te veel en is relatief betaalbaar. Heb je voor sportfotografie echt een hogere lichtsterkte nodig? Zoals deze bijvoorbeeld.
Vyrena
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3725
Lid geworden op: di 29 jun, 2004 13:20
Locatie: Home
Contacteer:

Bericht door Vyrena »

Ligt er ook aan welke sport. Heb gister wat geschoten in een sporthal waar ze aan het korfballen waren, en dan is het wel handig. Ik fotografeer al 2 jaar met lenzen die een lichtsterkte vanaf 4 hebben en de foto`s zijn nog goed. Kijk maar op www.VvdD-fotografie.nl voor voorbeelden. Maar die lichtsterkte is altijd megenomen, hoef je nooit op hogere iso`s te werken dat je gewoon een goede foto zonder te veel ruis krijgt. En een vrije diafragmakeuze krijg je. Het ligt er ook aan wat je uit wilt geven en wat je doel ermee is.
Afbeelding

De site met alles over het quadgebeuren--> www.quadracing.tk
Alfredo
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1481
Lid geworden op: wo 04 mei, 2005 22:56
Locatie: Antwerpen

Bericht door Alfredo »

Beweging in het algemeen eigenlijk, binnen of buiten. De lens moet geschikt zijn om bv. van een quadwedstrijd foto's te trekken maar ook van de honden in de tuin, vakantie- en familiefoto's, ... De lens die bij mijn kit zat, stelt een beetje te traag scherp waardoor ik toch nog vaak wazige beelden krijg, zeker als de zon niet schijnt.
Is een lichtsterkte vanaf 3.5 voldoende voor deze omstandigheden? Het is uiteraard een lens SWM en VR II, wat opzich al een hele verbetering is tov de huidige.
Vyrena
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3725
Lid geworden op: di 29 jun, 2004 13:20
Locatie: Home
Contacteer:

Bericht door Vyrena »

Welk programma gebruik jij op je camera? M of voorkeursinstelling voor diafragma ofzo? Want met de standaard Nikon lens en een redelijke Nikon kan je goede foto`s maken zonder zonlicht. Die lichtsterkte zit wel goed, maar eerst zoals Chris al zei als je goed met je cam overweg kan dan hoef je niet persee zòns lens te hebben. Ik maak er mijn beroep van later dus investeer al in goede spullen, is het alleen voor een website ofzo, dan zou ik me afvragen wat je wilt en hoeveel euros je eraan wilt geven.
Afbeelding

De site met alles over het quadgebeuren--> www.quadracing.tk
Alfredo
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1481
Lid geworden op: wo 04 mei, 2005 22:56
Locatie: Antwerpen

Bericht door Alfredo »

Bij deze kit zaten er 2 lenzen, 18-55 en 70-300. Voor de laatste heb ik het niet echt, traag en enorm "luidruchtig". Ik zou dus graag een andere lens willen hebben die er bijna altijd kan blijven opstaan (lenzen verwisselen is niet echt praktisch).
Het gebruikte programma hangt een beetje van de situatie af, meestal S of M. Zolang ik niet weet hoe je automatisch blijft scherpstellen als je object beweegt, gebruik ik Sports ook nog. Op familiefeestjes wordt het portret programma ook nog wel eens gebruikt, kwestie van niet met instellingen te moeten klooien als de camera toch doorgegeven wordt aan mijn moeder.
Vyrena
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3725
Lid geworden op: di 29 jun, 2004 13:20
Locatie: Home
Contacteer:

Bericht door Vyrena »

Ik zou voor die eerste gaan als ik jou was. Weet niet hoe Cristophe hier over denkt. Mss zijn mening eens vragen. Met doorgeven schiet ik altijd een paar proef plaatjes, stel hem in en geef hem dan door. Maar het meeste maak ik zelf. Mss moet je nog wat meer oefenen om beweging vast te leggen, zoals je zei van je hond. Je kan dat op 2 manieren doen, een pan foto (meetrekken) maken of echt bevriezen. Christophe maakt veel panfoto`s, bij mij ligt het aan de lokatie (of ik overal bij mag) enzv. en of ik er zin in heb, anders werkt het niet. Echt bevriezen maak je door hoge sluitertijden, de meetrek foto's maak je door lage sluitertijden (1/100 a 1/80) en je camera meetrekken met het onderwerp.
Afbeelding

De site met alles over het quadgebeuren--> www.quadracing.tk
speedfreak
Quadrider
Quadrider
Berichten: 488
Lid geworden op: wo 24 aug, 2005 00:07
Locatie: Aarschot

Bericht door speedfreak »

Alfredo schreef:
speedfreak schreef:Ja is van een online schop (moet ek eens gaan kijken of hij daar goedkoper staat), maar als ik hem binnen de maand ergens goedkoper vind, dan betaald van denborre het verschil terug. MAAR alleen van winkels, niet van online schops. Denk dat het over al in de winkels wel rond die prijs gaat hangen.
Je hebt geluk, er is een VandenBorre winkel op 3km afstand van Konijnenberg Turnhout. Als het meer is dan 20km betalen ze je het geld niet terug.
Een geluk dan. Moet ik dan naar die konijnenberg winkel gaan en daar op papier laten zetten dat hij daar goedkoper is of wat? Met het mum dat ik hem daar koop natuurlijk. :wink: Van de lens (EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM) niks dan goeds, ben hem vandaag gaan afhalen. Stelt snel scherp, je hoort hem echt bijna niet en mooie foto's. Vandaag al wat mee bezig geweest en ben zeer tevreden van het zoombereik. Ideaal voor in de zomer op het circuit van zolder en quad race's. En hij past perfect in men lowepro tas. :wink: :p
Laatst gewijzigd door speedfreak op vr 29 dec, 2006 19:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Ktm 525 XC,Ready To Race?!
scottusa
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 244
Lid geworden op: zo 06 feb, 2005 19:57
Locatie: opoeteren

Bericht door scottusa »

ow, ineens veel gezegd in deze topic, nuja mijn volgende lens wordt een 24/28-70 L 2.8 Usm, en dan ga ik mn 70-200 F4 L verkopen en een 2.8 in de plaats kopen.
die 18-200 is niks waard, als je op zoek gaat naar een goeie allround lens zal je er snel achter komen dat zoiets niet bestaat ! Ik heb dit al zovaak op belgiumdigital moeten zeggen dat wanneer er telkens de vraag komt naar een goeie, snelle lichtsterke allround lens, dit bestaat gewoon niet ! je kan beter een aantal lenzen kopen, die stuk voor stuk lichtsterk zijn dan dat je een lens hebt met een ruim bereik (zoals die 18-200) met een variabele lichtsterkte, die waarschijnlijk al hoger is dan f4 bij 70mm. Ik werk nu met een 30d, 70-200 F4L en een kitlensje, maargoed dat ik tot nu toe nog niet veel ander werk gedaan heb dan sportfotografie want met een kitlens durf ik mij niet aanbieden ergens, kwaliteit noppes, is goed om de eerste pics mee te maken maar daar houd het dan ook mee op. Daarom dat ik nu aan het sparen ben voor de 24/28-70 F2.8 L (ja ik moet er nog achter komen welke de snelste en de scherpste van de twee).
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us

Dangerous
Quadracing
Team
Ralph
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 9035
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 17:32
Locatie: Groningen, Nederland

Bericht door Ralph »

Ik vind dat je die 55-200 lens in de praktijk weinig gebruikt, ik heb er één keer gebruik van gemaakt, maar het meerendeel kan wel af met de 18-55. Dus ik zou je daar niet al te druk over maken.

Er stond ooit een test in een fotoblad (weet niet meer welke, wel een goede) met zo'n 18-200 lens en die kwam er toch heel goed uit, maar dan betaal je ook wel wat pegels...
Alfredo
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1481
Lid geworden op: wo 04 mei, 2005 22:56
Locatie: Antwerpen

Bericht door Alfredo »

Het probleem is gewoon dat die lens te traag scherpstelt en als ik met de camera beweeg, moet ik telkens opnieuw scherpstellen. In Sports mode is dit niet en wordt dit constant gedaan. Tot nu toe heb ik dus nog niet gevonden hoe dit in andere modes ook ingesteld kan worden.

Ok, voorlopig geen 18-200mm lens dan. Als familielens zou het wel wat zijn, maar ik kijk misschien toch beter uit naar een lens met groter diafragma. Is het aangeraden om bij Nikkor te blijven of hebben Tamron, Sigma, ... ook degelijke lenzen?

Kitlenzen zijn trouwens niet volledig waardeloos, ik heb net nog een aantal mooie foto's van een van de katten getrokken en dat met een 18-55 f/3.5-5.6 lens.
scottusa
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 244
Lid geworden op: zo 06 feb, 2005 19:57
Locatie: opoeteren

Bericht door scottusa »

Alfredo schreef:Het probleem is gewoon dat die lens te traag scherpstelt en als ik met de camera beweeg, moet ik telkens opnieuw scherpstellen. In Sports mode is dit niet en wordt dit constant gedaan. Tot nu toe heb ik dus nog niet gevonden hoe dit in andere modes ook ingesteld kan worden.

Ok, voorlopig geen 18-200mm lens dan. Als familielens zou het wel wat zijn, maar ik kijk misschien toch beter uit naar een lens met groter diafragma. Is het aangeraden om bij Nikkor te blijven of hebben Tamron, Sigma, ... ook degelijke lenzen?

Kitlenzen zijn trouwens niet volledig waardeloos, ik heb net nog een aantal mooie foto's van een van de katten getrokken en dat met een 18-55 f/3.5-5.6 lens.
voor dat constant scherpstellen moet je je af gewoon op servo zetten, dan blijft die dat doen, maar dit geaat wel enkel in de modes van de camera die je zelf moet instellen!
ik weet niet welk type Nikon je juist gebruikt, maar het is niet echt nodig om bij Nikorr te blijven, alluwel dat lens en camera van hetzelfde merk meestal het beste functioneren met elkaar is een Tamron SP AF28-75MM F/2.8 XR Di LD Aspherical (IF) een supergoede oplossing voor het kleinere bereik! en voor een iets groter bereik is een 70-200 2.8 van Sigma ook een heel goede vervanger tov de nikkor(die overigens een stuk duurder is ! ) (beide lenzen met nikon vatting wel te verstaan). heb al met beide lenzen op een nikon gewerkt (wel een oudere versie, een D100) Maar was toch aangenaam verrast !

en om het terug over kitlenzen te hebben, ik heb hier ook wel enkele mooie foto's met de kitlens, maar als je 200 foto's maakt met een kitlens (18-55 f3.5-5.6) of een degelijke 28-70 2.8 L, dan denk ik dat je het grootste deel van de foto's getrokken met de kitlens gaat verwijderen omdat ze niet perfect scherp zijn wegens te traag scherpstellen of omdat die lens gewoon niet 100% scherp is, en dat zal je niet zo snel voorhebben met die 28-70.

Ik wil alleen maar aantonen dat het allerbelangrijkste element van uw hele fotomateriaal zeker de lens is, geef anders minder geld uit aan de body maar zorg toch dat je met degelijke lenzen werkt !
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us

Dangerous
Quadracing
Team
Plaats reactie