Pagina 1 van 2

blauwerook linkeruitlaat banshee

Geplaatst: za 14 jan, 2006 19:56
door slootkoei
ik ben van middag met mijn banshee weze knallen maar werd in eens warm ik koelvloeistof controle genoeg in de radiateur mischien slang dubbel koppaking kapot of de olie kering aan de linkerkand van het blok
wie o wie heeft het ook wel eens ge had ik hoor jullie

foto volgen nog groeten banshee rijder

Geplaatst: za 14 jan, 2006 21:06
door peterrrrr
ik weet niet ok het kan maar zou er olie bij gekomen zijn of koel vloeistof ?

Re: blauwerook linkeruitlaat banshee

Geplaatst: za 14 jan, 2006 21:10
door Robby
slootkoei schreef:ik ben van middag met mijn banshee weze knallen maar werd in eens warm ik koelvloeistof controle genoeg in de radiateur mischien slang dubbel koppaking kapot of de olie kering aan de linkerkand van het blok
wie o wie heeft het ook wel eens ge had ik hoor jullie

foto volgen nog groeten banshee rijder
als je leert schrijven wil ik je gerust helpen hoor,maar begrijp er geen moer van. (met nadruk op de , en de .)

Re: blauwerook linkeruitlaat banshee

Geplaatst: za 14 jan, 2006 21:16
door peterrrrr
Robby schreef:
slootkoei schreef:ik ben van middag met mijn banshee weze knallen maar werd in eens warm ik koelvloeistof controle genoeg in de radiateur mischien slang dubbel koppaking kapot of de olie kering aan de linkerkand van het blok
wie o wie heeft het ook wel eens ge had ik hoor jullie

foto volgen nog groeten banshee rijder
als je leert schrijven wil ik je gerust helpen hoor,maar begrijp er geen moer van. (met nadruk op de , en de .)
evem een vertaling :

ik ben vandaag met mijn banshee wezen rijden, maar hij werd in eens warm. ik koelvloeistof controleren, zat genoeg in. mischien radiateur slang dubbel, kop pakking kapot, olie keering aan de linker kant van het blok.
wie o wie heeft het ook we eens gehad .

Geplaatst: za 14 jan, 2006 21:30
door Robby
als je koppakking stuk is kan hij dampen,maar als je je dopsel van je radiator draait dan zouden er luchtbelletjes naar boven moeten komen (terwijl hij draait,pas wel op,zorg dat hij koud staat)
door het rillen kan ook je jetting veranderd zijn of sproeier die wat los zit. wat die stukke keerring betreft,verander je olie eens,ga dan rijden en chek dan de kleur van je olie,ziet die zwart dan weet je genoeg.

Geplaatst: za 14 jan, 2006 21:32
door peterrrrr
Robby schreef:als je koppakking stuk is kan hij dampen,maar als je je dopsel van je radiator draait dan zouden er luchtbelletjes naar boven moeten komen (terwijl hij draait,pas wel op,zorg dat hij koud staat)
door het rillen kan ook je jetting veranderd zijn of sproeier die wat los zit. wat die stukke keerring betreft,verander je olie eens,ga dan rijden en chek dan de kleur van je olie,ziet die zwart dan weet je genoeg.
zou je dit ander uit kunnen legge maar weet nie wat je er mee bedoelt :oops:

Geplaatst: za 14 jan, 2006 21:37
door Drive a Z
Robby zal wel bedoelen dat het koelwater dan begint te ''borrelen'' :)

Geplaatst: za 14 jan, 2006 21:38
door Robby
peterrrrr schreef:
Robby schreef:als je koppakking stuk is kan hij dampen,maar als je je dopsel van je radiator draait dan zouden er luchtbelletjes naar boven moeten komen (terwijl hij draait,pas wel op,zorg dat hij koud staat)
door het rillen kan ook je jetting veranderd zijn of sproeier die wat los zit. wat die stukke keerring betreft,verander je olie eens,ga dan rijden en chek dan de kleur van je olie,ziet die zwart dan weet je genoeg.
zou je dit ander uit kunnen legge maar weet nie wat je er mee bedoelt :oops:

op je radiator staat toch een dopsel waar je je water mee controleert??? als je motor koud staat en je draait dat dopsel eraf en start de motor, door de druk die langs de koppakking in het koelwater komt,komen er belletjes omhoog in de radiator

Geplaatst: za 14 jan, 2006 21:39
door peterrrrr
dus dat moet je af en toe controleren ?

Geplaatst: za 14 jan, 2006 21:42
door Robby
peterrrrr schreef:dus dat moet je af en toe controleren ?
op cross-quad-motor zonder reservoir is het de bedoeling dat je regelmatig het niveau van je koelwater chekt. ondaks de blauwe rook wordt er misschien een lekke koppakking verondersteld en dat kan je nazien door borrelend,belletjes in het koelwater van je radiator. beetje borrelen is normaal door de circulatie.

Geplaatst: za 14 jan, 2006 21:51
door peterrrrr
ah bedankt ben ik ok al weer een klein beetje slimmer :lol:

Geplaatst: za 14 jan, 2006 22:06
door tigerblade
witte rook is koelvloeistof maar blauwe duid op verbranding van olie.

ik wens je er maar sterkte mee en hoop dat het niet ernstig is voor je.

Geplaatst: za 14 jan, 2006 22:26
door Vyrena
Als de koppakking kapot is voel je ook verschil in vermogen, en een raar bijgeluid. In ieder geval was dat bij mn blaster zo. Afgelopen seizoen wel 10x eruit gelopen, dus herken ik het snel genoeg.

Geplaatst: za 14 jan, 2006 23:03
door Teunie
Misschien zijn je zuigerveren slecht.

Geplaatst: zo 15 jan, 2006 00:39
door Ralph
Een tweetakt verbrand altijd olie. De versnellingsbak olie is gescheiden van de cilinder, dus die kunnen niet bijelkaar komen.

Dan zal het toch de koelvloeistof moeten zijn denk ik, maar vreemd dat die blauw is. Weet je zeker dat het blauw was?