Pagina 1 van 2
Zuiger vervangen Raptor 660 -->Honen of niet?
Geplaatst: di 17 jan, 2006 11:45
door tuumke
Achter een paar weken ga ik een nieuwe zuiger steken in mijn Raptor 660.
Nu zit er een Wiseco hogedrukpiston in en dat is de 2e zuiger die er in zit.
Die daarvoor was de originele.
Nu was mijn vraag of ik de cilinder moet laten honen? want bij de eerste zuigerwissel is dit niet gebeurd.
Of moet dit alleen na boren?
Grts
Geplaatst: di 17 jan, 2006 11:46
door No Limit W-tec
Kan nooit geen kwaad... Je moet er natuurlijk geen uur in zitten honen hé.
Geplaatst: di 17 jan, 2006 14:54
door bertmat
Waarom vervang je die piston eigenlijk zo snel na elkaar??
De 660 kan toch langer dan een paar weken met een piston??(zelfs hogedruk)
Honen is volgens mij enkel nodig wanneer er krassen(kleine krasjes welteverstaan) in de cilinder zijn.
(of vermoed je dat er iets scheelt aan die clinder misschien?)
Geplaatst: di 17 jan, 2006 20:18
door tuumke
Die Wiseco zit er al een maand of 9 in en heeft toch al vrij veel uren gedraaid. Ik word nog niks gewaar tijdens het rijden maar beter voorkomen dan genezen he.
Geplaatst: wo 18 jan, 2006 08:28
door keesie
Wij "breken" het gladde van de clinderwand dmv een grote (Midlock) 3 stift hohn 1 x linksom en 1 x rechtsom door de cylinder te laten draaien waarbij tijdens het draaien (langzaam) de stiften naar beneden gaan.
zo krijg je het zgn "crosshatch" neem daarna een "b"of "c" zuiger (indien je een chromen cylinderwand hebt)
nokkenas ketting mee vervangen en oliepomp kontroleren op beschadigingen (wijzen op slijtage bigend lager)
Geplaatst: wo 18 jan, 2006 10:09
door tuumke
Wordt na honen altijd een overmaat van zuiger geplaatst of kan dit ook terug de std maat zijn?
Geplaatst: wo 18 jan, 2006 11:24
door Banshee-Boy
word altijd een een overmaat geplaats
Geplaatst: wo 18 jan, 2006 12:06
door Teunie
tuumke schreef:Die Wiseco zit er al een maand of 9 in en heeft toch al vrij veel uren gedraaid. Ik word nog niks gewaar tijdens het rijden maar beter voorkomen dan genezen he.
Vind dat eigenlijk onzin.
Bij een YFZ is dat wat anders ja.
Raptor moet in principe jaren kunnen zonder nieuwe zuiger....als de afstelling goed is, je regelmatig olie vervangt, filter schoonmaakt en niet te gek ermee doet...
Maar je moet het natuurlijk zelf weten.
Geplaatst: wo 18 jan, 2006 12:23
door JohnBeton
weet er iemand hoe dit met een Warrior zit ?
Ik heb er een hogedrukpiston onder zitten, maar zou bij god niet weten hoeveel rijuren die achter de rug heeft, of hoe lang hij er in zit.
Geplaatst: wo 18 jan, 2006 12:30
door Banshee-Boy
Teunie schreef:tuumke schreef:Die Wiseco zit er al een maand of 9 in en heeft toch al vrij veel uren gedraaid. Ik word nog niks gewaar tijdens het rijden maar beter voorkomen dan genezen he.
Vind dat eigenlijk onzin.
Bij een YFZ is dat wat anders ja.
Raptor moet in principe jaren kunnen zonder nieuwe zuiger....als de afstelling goed is, je regelmatig olie vervangt, filter schoonmaakt en niet te gek ermee doet...
Maar je moet het natuurlijk zelf weten.
eumh teunie tuumke rijdt wel erg veel met zijn quad zo goed als elke dag nie ik zou hem eens effe open doen en kijke hoe het zit kun je nog kijke hè
Geplaatst: wo 18 jan, 2006 13:55
door Teunie
Ik weet natuurlijk niet hoeveel hij rijdt, maar dan nog als hij goed loopt...
Kunt alles even open gooien en nameten, dat is natuurlijk nooit slecht.
Geplaatst: wo 18 jan, 2006 14:05
door tuumke
Teunie schreef:Vind dat eigenlijk onzin.
Bij een YFZ is dat wat anders ja.
Raptor moet in principe jaren kunnen zonder nieuwe zuiger....als de afstelling goed is, je regelmatig olie vervangt, filter schoonmaakt en niet te gek ermee doet...
Daar knelt het schoentje he
Maar goed, voor de zomer had ik hem inderdaad toch graag eens open gehad om eens te zien. Zuiger vervangen kan nooit kwaad denk ik toch?
Geplaatst: wo 18 jan, 2006 14:09
door tuumke
JohnBeton schreef:weet er iemand hoe dit met een Warrior zit ?
Ik heb er een hogedrukpiston onder zitten, maar zou bij god niet weten hoeveel rijuren die achter de rug heeft, of hoe lang hij er in zit.
Ik denk dat dit ongeveer hetzelfde gaat zijn als bij een Raptor. Zolang hij goed loopt en niet teveel olie verbruikt zit het wel goed maar nazien kan nooit geen kwaad he.
Geplaatst: wo 18 jan, 2006 14:15
door JohnBeton
dus als hij echt meer begint te verbruiken dan moet ik dit vervangen.
Dan zal ik het een beetje in het oog houden.

Geplaatst: do 19 jan, 2006 19:13
door tuumke
Ok, even samenvatten:
No Limit YFZ schreef:Kan nooit geen kwaad... Je moet er natuurlijk geen uur in zitten honen hé.
keesie schreef:Wij "breken" het gladde van de clinderwand dmv een grote (Midlock) 3 stift hohn 1 x linksom en 1 x rechtsom door de cylinder te laten draaien waarbij tijdens het draaien (langzaam) de stiften naar beneden gaan.
zo krijg je het zgn "crosshatch" neem daarna een "b"of "c" zuiger (indien je een chromen cylinderwand hebt)
nokkenas ketting mee vervangen en oliepomp kontroleren op beschadigingen (wijzen op slijtage bigend lager)
Banshee-Boy schreef:word altijd een een overmaat geplaats
Dus, na honen ----> overmaat plaatsen?