Pagina 1 van 2
tors van de banshee eraf,en andere uitlaten,en nu??
Geplaatst: do 19 jan, 2006 21:27
door mikebike
hallo techneuten..ik heb een draaigasset met tors vervangende doppen gemonteerd op mijn banshee,en nu vraag ik mij af wat te doen met de stekkers die van de tors de kabelboom ingaan mbv een stekker verbinding..moet je die doorverbinden,of ergens verderop uit een kastje halen of zo?? wat doet de tors eigenlijk,laat die de motor niet verder/hoger in de toeren klimmen,of kapt die de hele ontsteking af?..ik heb er andere uitlaten onder gezet,samen met andere sproeiers(200 naar 260,en 25 naar 27.5,volgens vls) maar nu loopt die nog niet mooi door het toerenbereik heen,hij komt nog niet in de toptoerentallen,ik dacht dat dat misschien door de tors komt..(het gebeuren wat achter blijft, aan kabelpruttel bedoel ik dan.)
kortom,wat is jullie afstelling,en hoe loopt dat..(tering wat een herrie in die expansie uitlaten,vergeleken met de standaard uitlaten

)
Geplaatst: do 19 jan, 2006 21:40
door Ralph
Moet nog wel een keuze met 'overige' bij denk ik

Geplaatst: do 19 jan, 2006 21:41
door Ralph
De TORS gaat er toch uit of ben ik gek?
Geplaatst: do 19 jan, 2006 21:44
door mikebike
Ralph schreef:Moet nog wel een keuze met 'overige' bij denk ik

was iets mis gegaan,ik had het wel getypt

Geplaatst: do 19 jan, 2006 21:46
door mikebike
Ralph schreef:De TORS gaat er toch uit of ben ik gek?
ja...nee

de tors is nu weg,maar de kabeltjes van de tors die lopen toch ook ergens naartoe,moet ik daar nog wat aan doen/veranderen??
Geplaatst: do 19 jan, 2006 21:47
door Ralph
De TORS treed in werking wanneer de gashendel zou blijven hangen.
Geplaatst: do 19 jan, 2006 21:48
door Ralph
Ah gaat allemaal een beetje langs elkaar heen zo

Het kabeltje zou je gewoon zo moeten laten hangen, je kan ze dichtsmeren met iets. Bij de YFZ450 en Raptor660 moet je hem juist weer kortsluiten (vanaf de gashendel). Maar ik volgens mij heeft de Banshee dezelfde carb als de Blaster, dus ik denk dat je hem open moet laten.
Geplaatst: do 19 jan, 2006 21:50
door mikebike
Ralph schreef:De TORS treed in werking wanneer de gashendel zou blijven hangen.
jaa,maar wat is de weking dan? alle stroom afzetten naar de bombine,f de toeren laten zakken,net als bij de parkeerrem(kun je ook geen gas meer geven)
Geplaatst: do 19 jan, 2006 21:51
door mikebike
komt dat we zo snel reageren

Geplaatst: do 19 jan, 2006 22:03
door Ralph
Hmm uh...dat weet ik niet exact...
Geplaatst: do 19 jan, 2006 22:35
door peterrrrr
ik rijd met fmf,s vind het wel lekker uitlaatjes
Geplaatst: vr 20 jan, 2006 20:28
door mx jake
wat voor een lucht-filter heb je er in zitten?
en rij je met of zonder deksel op de luchtbak?
Geplaatst: vr 20 jan, 2006 22:19
door mikebike
mx jake schreef:wat voor een lucht-filter heb je er in zitten?
en rij je met of zonder deksel op de luchtbak?
hoi,ik rijd met een schuimfilter,op aanraden van wim heet die dacht ik,van vls,had ik de luchtfilterbak orgineel gelaten,de quad kwam niet hoger in de toeren,kon maar half gas geven..ik heb net alles van de tors eraf geknikkert,en de stekkerverbindingen afgekit en weer geprobeerd,hetzelfde resultaat,toen de snorkel losgeschroefd en een zwieper gegeven,en toen brak de hel los

,wat een power in 1 x...toen liep die dus als de brandweer,hij had het dus gewoon benauwd

..
ik heb nog niet geprobeerd om de luchtfilterdeksel helemaal weg te laten,maar wat is jouw/jullie mening..(260 sproeier),ook qwa filterelement..
Geplaatst: vr 20 jan, 2006 22:22
door mikebike
de tors schakelt de hele ontsteking uit weet ik nu,je kunt hem ook gewoon wegslopen zonder doorverbinding te maken ben ik ook achter..
Geplaatst: za 21 jan, 2006 13:17
door Frank MB
Snorkel erop houden of afdekken, maar het liefst erop houden en aan het einde van je luchtfilterbak een paar gaten boren. En een schuimfilter.