Pagina 1 van 2

Begin tuning Z

Geplaatst: do 02 feb, 2006 20:05
door Skicks
Nu mn Z ongeveer een jaartje oud is zou ik graag aan tuning beginnen.
Qua uiterlijk is er al een beetje aan gesleutelt, maar nu is het vooral motor!

Kzou graag beginne met luchtfilter + wat daar rond zit allemaal, maar wat stellen jullie voor?

ik zou graag dit jaar stilletjes aan beginnen met wedstrijden te rijden, maar de quad zal ook soms nogis gebruikt worden om in dikke modder te rijden!

greetz,S

Geplaatst: do 02 feb, 2006 20:19
door Blaster-boy
nokkenassen , uitlaat , luchtfilter , cdi eventueel

Geplaatst: do 02 feb, 2006 20:24
door Hanzie
ik zou eerst gewoon een uitlaat monteren, ik raad doma aan. bom van een uitlaat en mooi afgewerkt. zelfs de duitsers van zondag waren onder de indruk en willen zelfs dealer worden!

liefst een volledige lijn en dat in samenwerking met een pro flow kit van twinair.

dan ben je al een eindje verder!

Geplaatst: do 02 feb, 2006 20:31
door Vyrena
De Z is niet echt de ideale wedstrijdmachine, dan moet je wel heel veel aanpassen. Een uitlaat en nokkenassen zijn wel goede opties.

Geplaatst: do 02 feb, 2006 20:35
door Banshee-Boy
welke machine is wel ideaal :?: een yfz doe je ook vanalles een trx doe je ook vanalles aan enzo vvoort

Geplaatst: do 02 feb, 2006 21:37
door Skicks
Hanzie schreef:ik zou eerst gewoon een uitlaat monteren, ik raad doma aan. bom van een uitlaat en mooi afgewerkt. zelfs de duitsers van zondag waren onder de indruk en willen zelfs dealer worden!

liefst een volledige lijn en dat in samenwerking met een pro flow kit van twinair.

dan ben je al een eindje verder!
waar raad je aan te bestellen en eventuele prijzen?

greetz,S

Geplaatst: do 02 feb, 2006 21:38
door Hanzie
you've got mail

Geplaatst: do 02 feb, 2006 21:43
door Vyrena
Een z heeft tegenwoordig te weinig vermogen. Als je ziet wat er allemaal rijd in de klasses, tot 1000cc aan toe. En de trx en yfz`s zijn toch iets meer ontworpen om mee te crossen.

Geplaatst: do 02 feb, 2006 21:45
door Skicks
Vyrena schreef:Een z heeft tegenwoordig te weinig vermogen. Als je ziet wat er allemaal rijd in de klasses, tot 1000cc aan toe. En de trx en yfz`s zijn toch iets meer ontworpen om mee te crossen.
ik begin nog maar net, dus ga niet direct een pure crossquad kopen :wink:
dat komt later misschien!

Geplaatst: do 02 feb, 2006 22:39
door Bartie
De z power kit anders he

TM36+ volledige FPe uitlaat

Ik ben er alvast zeer tevreden van .

Geplaatst: do 02 feb, 2006 22:40
door Skicks
Bartie schreef:De z power kit anders he

TM36+ volledige FPe uitlaat

Ik ben er alvast zeer tevreden van .
fp mag dan wel een voorkeur zijn voor vele mensen, en een goede uitlaat, maar ik vind het uitzicht ECHT niet mooi!
kga wss voor een doma gaan!

Wat moet ik allemaal hebben voor een luchtfiltermod??

greetz,S

Geplaatst: do 02 feb, 2006 22:43
door Bartie
Skicks schreef:
Bartie schreef:De z power kit anders he

TM36+ volledige FPe uitlaat

Ik ben er alvast zeer tevreden van .
fp mag dan wel een voorkeur zijn voor vele mensen, en een goede uitlaat, maar ik vind het uitzicht ECHT niet mooi!
kga wss voor een doma gaan!

Wat moet ik allemaal hebben voor een luchtfiltermod??

greetz,S
Tm36 met Doma lijn dan he :wink:

Luchfilter deksel eraf, snorkel eraf (deze dan dichtplakken) en powerlid van K&N erop om zo water en modder eruit te houden.

Geplaatst: do 02 feb, 2006 22:51
door Teunie
Kwa afwerking raad ik ook Doma aan, FPe is kwa kwaliteit maar magertjes.

En dan het bekende verhaal denk ik, nokkenassen, cdi, carb. In die volgorde.

Geplaatst: do 02 feb, 2006 23:20
door Bartie
Teunie schreef:Kwa afwerking raad ik ook Doma aan, FPe is kwa kwaliteit maar magertjes.

En dan het bekende verhaal denk ik, nokkenassen, cdi, carb. In die volgorde.
Kwaliteit van Fpe is totaal niets mis mee. Mijne staat er al meer dan een jaar op en nog zoals nieuw.

Dan volgorde van tuning zou ik persoonlijk eerst TM36 steken.

Als je een uitlaat steekt moet je hem toch afstellen, dyno kit kost al snel 80€ TM36 met sproeiers 300€.

En dan heb je teminste kracht bij in de lage toeren.

Daarna kan je nog altijd zien voor nokkenassen en cdi.

Denk dat de meeste Z-400 eerst getuned worden met TM36

Geplaatst: vr 03 feb, 2006 07:54
door Hanzie
maar een jetkit is niet echt nodig vind ik.

gewoon het juiste sproeiertje erin en je bent vertrokken als je enkel uitlaat en luchtfilter aanpast.

als je dan na een tijd weer extra vermogen wil kun je nog overgaan naar bv een tm36 en daar een set nokkenassen bij. dan is natuurlijk wel aan te raden om dyno naald enz te nemen.