Pagina 1 van 5

Teun en Hans leggen de Honda open

Geplaatst: za 03 jan, 2004 23:56
door Teunie
Nou, de Honda liep niet sjow lekker, beetje lekkende koppakking ensow, duss Hans en Teun gingen met het sleutelclubje lekker aan de slag.
Het blok werd opengedraaid, de nokkenass eruit getakeld en wat zagen onze lodderige ogen: er waren 2 moeren van de kopbouten los!
Dus wij met die momentsleutel aan de slag en die bouten vastgedraaid.
Daarna alles weer in elkaar en daarna dus even testen.
Nou, na het afleggen van enkele kilometertjes bleef de kop mooi dicht, maar Budel zal morgen de zware beproeving worden!

Ziehier enkele fotows.

Afbeelding
Hans enorm aan het tunen
Afbeelding
Teun, ook enorm aan het tunen.

Geplaatst: zo 04 jan, 2004 01:23
door Bakker
zo das een latertje geworden. maar ja, dan heb je ook wat, zometeen BUDEL !!

Geplaatst: zo 04 jan, 2004 18:04
door Teunie
Hmm Budel heeft ie goed doorstaan maar ik rij m thuis van de aanhanger, start hem, en het lekt weer....

Geplaatst: zo 04 jan, 2004 18:29
door Tony
Altijd nieuw koppakking ertussen!!! Zeker als ie al een keer gelekt heeft

Geplaatst: zo 04 jan, 2004 18:41
door Teunie
Hehe jong, ik heb al 3x andere pakking ertussen gezet, dat lost het probleem niet op.
Maar de pakking gaat niet kapot, het zijn de kopbouten die losgaan!

Ik ga er een bus rooje locktite aandoen. Vast=vast.

Geplaatst: zo 04 jan, 2004 18:45
door Tony
Nieuwe kopbouten, en moeren bestellen. De rek zal er wel uit zijn.
Controleer ook je compressie even, als deze te hoog staat kan die de kop "optillen", waardoor de moeren los gaan zitten.

Geplaatst: zo 04 jan, 2004 19:08
door Teunie
Bouten zijn allemaal nieuw.

Dat wat je zegt van de compressie zou ik eigenlijk eens moeten checken ja, want hij is namelijk gevlakt enzo (dus hogere compressie).

Geplaatst: zo 04 jan, 2004 19:09
door Tony
Zou ik zeker doen.
p.s.: gebruik geen Loctite voor de montage, enkel voor de draareinden in het carter.

Geplaatst: zo 04 jan, 2004 19:21
door Teunie
Maar als de compressie te hoog is gaat ie toch pingelen?

Geplaatst: zo 04 jan, 2004 19:26
door Tony
4-takt niet zo vlug,
kijk ook even of dat de schroefdraad in je carters niet naar de GVD is

Geplaatst: zo 04 jan, 2004 22:25
door Bartie
Teunie dit vond ik op een ander Forum over een XR-600

Bart M schreef:
Die metalen pakking van 'n XR verving ik nooit! Het gaat hier volgens mij immers over de dichting van het cilinderkopdeksel, niet de koppakking. Als je heel zeker wil zijn dat ze niet gaat lekken, even aan beide kanten insmeren met een flinterdun laagje vloeibare (silicone-) pakking. In dit geval wel enkele uren wachten voor je de schoeven vh deksel vastdraait, tot de silicone hard is.
Bart M
Klopt het is niet de koppakking maar die van de deksel.

Dit voorjaar al de hele boel uit elkaar gehad juist vanwege een lekkend deksel. Bleken 2 buitjes rotgedraaid, en zij nu voorzien van helicoils.
Bij het monteren inderdaad flinterdun silicone gebruikt. Werkt prima.
Die helicoils zouden een oplossing kunnen zijn voor jouw probleem

Geplaatst: zo 04 jan, 2004 22:27
door Tony
Gaat het nu over de koppakking, of de kleppendekselpakking.
Is toch een groot verschil hoor!

Geplaatst: zo 04 jan, 2004 22:56
door Teunie
Ik heb het inderdaad over de koppakking en niet over de pakking van het kleppendeksel (alhoewel dat ook lekt maar dit terzijde :D )

Geplaatst: di 06 jan, 2004 05:29
door piet piraat
teun mijn advies is:,zet die hele honda in de lijm zodat er niets meer los kan trillen en pakkingen naar de gvd gaan, een hele dikke laag ooievaars kuitenvet erop voor de glans,en inruilen die hap, zo ben jij er ook ingenaaid,dus nu de beurt aan een ander voordat je in de bijstand raak!!!!!!!!!!!!! Koop nu een kickass banshee je hebt het gezien in budel,heb via via gehoorddat het wel een banshee wordt,klopt dit?????? Nog even wat anders:,voor iedereen die zegt dat je met een banshee geen mx kan rijden!!!!!!!!!!!!!!!!,was zondag in budel,toch een behoorlijke mx baan,ik had het al gauw door,alleen maar 4 takt ,yfz 450, z400, ex400 enz enz maar niets kan tippen aan een banshee (getuned),ill eat them for brakfast!!! 4takt lekker mee gaan trile rijden, 2takt voor het echte werk!!!,dat is mijn mening.

Geplaatst: di 06 jan, 2004 10:01
door Teunie
Banshee ging idd lekker in Budel, en aangezien ik die veel goedkoper kan krijgen als bijv een Z is er een grote kans dat het idd een Shee wordt als ik de Honda kwijt raak.