Pagina 1 van 2

416 of 440?

Geplaatst: ma 05 jan, 2004 10:48
door Teunie
Ik zit nog steeds te dubben over wat ik met mn Honda doe, het losgaan van die kopbouten is het enige probleem eigenlijk, dat moet wel te verhelpen zijn als ik m grondig uit elkaar haal.

Naar wat ik gelezen heb zou het opgelost moeten zijn als ik de kopbouten (rekbouten) vervang door extra stevige exemplaren, plus helicoils in het blok om het geheel fatsoenlijk vast te houden.
Als ik m toch weer zover uit elkaar moet halen wil ik ook wat meer power krijgen.

Nu lees ik op exriders.com dat een 416 kit ook flink power levert (in combinatie met nokkenas, uitlaat en beetje "porten"). Is bovendien een stuk goedkoper als een 440 kit. (geen sleeve nodig) Voor welke zou ik gaan? Betrouwbaarheid?
Kan 10.8 op een 416 nog zonder racebenzine?


Iemand een verhelderende gedachte hierover?

Geplaatst: ma 05 jan, 2004 11:25
door B@ckBone
416 is ook heel betrouwbaar ... het enige dat niet betrouwbaar is is 426

Nu je kan met 416 ook met gewone benzine rijden

Geplaatst: ma 05 jan, 2004 14:07
door Teunie
Misschien dat ik dan toch voor de 416 ga met een HRC nokkenas, in combinatie met wat poortwerk.(kosten van poortwerk vallen doorgaans nogal mee of is dat bij 4takt veel duurder?)

Zou bij een 416 een grotere carb veel verschil maken of is dat vooral bij de 440 aan de orde?

Geplaatst: ma 05 jan, 2004 14:17
door No Limit W-tec
Teunie, ik blijf erbij dat je beter je quad gewoon terug draaiend maakt en dan aan de eerste de beste verkopen voor wat je kan krijgen. Al wat je nog doet is verloren geld. Keep it in your mind !

Nikolas

Geplaatst: ma 05 jan, 2004 17:46
door ger
ff offtopic maar ik moet het gewoon even zeggen :?
ik sluit me volledig bij no limit aan maak je honda draaiende en verkoop hem. je quad is net als pandora's doos, er komt elke keer weer een verassing uit

Geplaatst: ma 05 jan, 2004 18:05
door Teunie
henkie schreef:ff offtopic maar ik moet het gewoon even zeggen :?
ik sluit me volledig bij no limit aan maak je honda draaiende en verkoop hem. je quad is net als pandora's doos, er komt elke keer weer een verassing uit
:D

Het is wel een feit dat als ie draait hij ook goed draait. Maar ik moet jullie ook gelijk geven hoor.

Geplaatst: ma 05 jan, 2004 19:47
door No Limit W-tec
Even doorbijten en verkopen Teunie, binnenkort is de 450R er en krijg je er nog minder voor !

Geplaatst: ma 05 jan, 2004 21:04
door Teunie
No Limit Grizzly schreef:Even doorbijten en verkopen Teunie, binnenkort is de 450R er en krijg je er nog minder voor !
Ja als ik het geld had was het geen probleem, kan het me gewoon niet veroorloven met mijn weekendjob om elk jaar 1000den euro's verlies te maken op een quad.

Heb in 2002 ongeveer 1300 euro verloren op mn Blaster en nu op de Honda heb ik zonder hem te verkopen al 600 euro ofzo in stukken verloren.

De nieuwe Honda gaat de prijzen niet veranderen denk ik, is een ander markt segment.

Geplaatst: ma 05 jan, 2004 21:52
door bansheefreakie
ff over de bouten
je schrijft zelf al dat de kopbouten rekbouten zijn dwz dat je ze eigenlijk elke keer moet vervangen als ze losgeweest zijn,omdat deze bouten langer worden bij vastzetten(vandaar de naam rekbouten) dus als ze al een paar maal gebruikt zijn is misschien de rek cq spanning eruit en je moet ze op het goede aanhaalmoment vastzetten en daarbij zorgen dat de schroefdraad goed zuiver is

Geplaatst: ma 05 jan, 2004 21:57
door Teunie
Ik heb ze elke keer vervangen......

Geplaatst: ma 05 jan, 2004 22:02
door SlOoT
Het beste lijkt mij om hem gewoon te verkopen.

En als je van plan bent om dat niet te doen zou ik voor een 440cc gaan, Als je het doet moet je het ook gelijk goed doen, en als je dan toch bezig bent moet je gewoon ff alles nalopen zodat je je blok nooit meer open hoeft te halen.

Geplaatst: di 06 jan, 2004 08:41
door Fré
kopbouten die kapotgaan (als het tenminste goeie en de juiste zijn), dat lijkt me typisch als er niet genoeg voorspanning is.

Geplaatst: di 06 jan, 2004 09:59
door Teunie
Fré schreef:kopbouten die kapotgaan (als het tenminste goeie en de juiste zijn), dat lijkt me typisch als er niet genoeg voorspanning is.
???

Geplaatst: di 06 jan, 2004 10:01
door Fré
als de bouten niet hard genoeg aangedraaid zijn zullen die snel vermoeid zijn en scheuren, rekken of breken

Geplaatst: di 06 jan, 2004 10:03
door Teunie
Nogmaals, ik heb NIEUWE bouten gebruikt en aangedraaid op het juiste moment, en ze zijn niet GEBROKEN maar de moeren zijn LOS.
De vraag is nu waarom ze los gaan. Trilling? Warmte? Compressie? Los deze vraag op en dan is meteen mijn probleem opgelost.
De pakking zelf is NIET kapot namelijk!!