carbs wa blijven plakken?
carbs wa blijven plakken?
hallo
khad dus een vraag ivm met mijne quad, een banshee.
als ik menne quad aandoe als hem koud is en ik ga rijde dan blijven mijn gas hangen??
ik vind da dus wreed ambetant!
ik weet als het mijne gaskabel niet is, ik heb gehoord da het kan zijn da ik andere olie moet gebruiken? ik rij nu op tts en ik zou putoline moete gebruiken dan zoude ze niemeer blijven plakken?
het zijn dan de schuiven wa blijven plakken in de carbs veronderstel ik?
als ik menne quad aandoe als hem koud is en ik ga rijde dan blijven mijn gas hangen??
ik weet als het mijne gaskabel niet is, ik heb gehoord da het kan zijn da ik andere olie moet gebruiken? ik rij nu op tts en ik zou putoline moete gebruiken dan zoude ze niemeer blijven plakken?
Re: carbs wa blijven plakken?
das heel makkelijk op te losse mijn vader en ik hadde daar ook last van bij onze banshee's je haalt gewoon heel je draadboom eraf en maakt hem heel goed droog en schoon dan moet je hem heel errug goed omtape en dan met een vocht afstootende spuitbus je draadboom inspuiten en dan er weer op zettenWiggles schreef:hallo
yfz 450 2007 se : blingstar bumper, verbreeders, GYT-R uilaat, carbon hood, leagers stuurstang, vls stuur, pro designe killswitch, yamaha one indus. rol powermadd hk, one nummerbord, quadracing nerfs, quadracing tankdop.
http://www.demodderberen.be/forum/garag ... le&CID=208
Re: carbs wa blijven plakken?
en achterop in het midde onder je kappen zit een zwart kastje die moet je er dan ook afhalu en heel goed laten drogen
yfz 450 2007 se : blingstar bumper, verbreeders, GYT-R uilaat, carbon hood, leagers stuurstang, vls stuur, pro designe killswitch, yamaha one indus. rol powermadd hk, one nummerbord, quadracing nerfs, quadracing tankdop.
-
- Quad Expert
- Contacteer:
kabelboom heeft niets te maken met de carbs hoor,is als je valse ontsteking hebt. gaskabels kan je inderdaad ook eens demonteren en met zo een kabelspulletje schoonspoelen met iontvetter en daarna inspuiten met teflon. en dat verdeelbakje uiteenhalen en is droog maken, en ook klein beetje teflon inspuiten (anders wordt het plakkerig gedoe)
greetz
greetz
Heb het ook mee gemaakt, een typisch banshee probleem als er sleet op de gasschuiven komt. Bij droog en warm weer geen enkel probleem, maar smorgens vroeg (ochtenddauw) of bij het door een grote plas rijde of bij regen bleef de gas geregeld hangen. Demonteer de gasschuiven en als het zwarte laagje op de gasschuiven al voor een gedeelte weggesleten is moet je niet verder zoeken en zit hier het probleem. Is blijkbaar een speciale coating voor het goed schuiven.
Dat je met een ander soort 2takt olie het probleem kunt redden weet ik niet, is misschien wel mogelijk. Ik reed toen ook tts.
Ik heb toen nieuwe schuiven gestoken en probleem was opgelost, gasschuiven 75euro/stuk. dus x2 is heel kostelijke zaak.
De reden van het snel slijten van een gasschuif kan hem zitten in een slechte montage van het dekseltje boven de gasschuif waardoor deze niet goed afdicht en er zand aan te pas komt. Of waar de kabel door het dekseltje gaat moet ook altijd een goed afdichtend hoedje aanwezig zijn.
Dat je met een ander soort 2takt olie het probleem kunt redden weet ik niet, is misschien wel mogelijk. Ik reed toen ook tts.
Ik heb toen nieuwe schuiven gestoken en probleem was opgelost, gasschuiven 75euro/stuk. dus x2 is heel kostelijke zaak.
De reden van het snel slijten van een gasschuif kan hem zitten in een slechte montage van het dekseltje boven de gasschuif waardoor deze niet goed afdicht en er zand aan te pas komt. Of waar de kabel door het dekseltje gaat moet ook altijd een goed afdichtend hoedje aanwezig zijn.