Pagina 1 van 1

soort olie

Geplaatst: wo 15 feb, 2006 20:13
door Duval
hallo, welke olie zou ik het best gebruiken voor mijn raptor 350 aub ,

heb al veel uitleg had van wa onderhoud en wa ge moet nazien zoals je riem enz na het rijden, ne vriend heeft 4 cross brommers staan,

Geplaatst: wo 15 feb, 2006 20:41
door R rider
zou er half synthetisch in doen, eens je naar vol syntetisch overgaat kan je niet meer teruggaan naar de half. Ben van reytec heeft me gezegd dat bij vol synthetisch de koppeling wat sneller aan het slippen kan geraken, in hoeverre het klopt weet ik niet, zoveel ken ik er ook weer niet van :oops:

Geplaatst: wo 15 feb, 2006 21:05
door Robby
een riem weet ik niet direkt zitten op je rappy, maar wat je zeker moet regelmatig doen is als je normaal gebruikt:
luchtfilter regelmatig chekken en vuil is kuisen
oliepijl elke keer nazien
olie regelmatig eens veranderen, dat van half synteeth naar vol synteeth is een verkoperspraatje,want de normen zijn onlangs veranderd zodat de vroegere volsyntheet nu halfsyntheet is. Elke olie heeft zijn doelstelling,kies de olie die bij je rijstijl past, de ene wordt beter sneller verandert dan de andere.
als je afgestoomd hebt, ketting smeren en alle smeernippels afgaan beetje wd40 op je bewegende delen kan geen kwaad.
kleppenspeling om de 1000KM is nakijken kan ook geen kwaad.
Goed onderhoud zet zich op de levensduur ban je beestje,onthou dat.
greetz

de olie die ik op mijn warrior had (zelfde blok als de rappy) was putoline 10W40

Geplaatst: wo 15 feb, 2006 22:04
door tigerblade
castrol gps half synteeth is naar mijn mening de beste.

Geplaatst: do 16 feb, 2006 18:09
door wally
tigerblade schreef:castrol gps half synteeth is naar mijn mening de beste.
katjingggggggggg

Geplaatst: do 16 feb, 2006 19:58
door Duval
riem zit bij je motorblok , waar er een vijsje zit met een resoor aan,,,
en die resoor duwt tegen een pin da je riem spant

als riem springt net als bij ne auto dan

alles foetsie

Geplaatst: do 16 feb, 2006 20:17
door Robby
Duval schreef:riem zit bij je motorblok , waar er een vijsje zit met een resoor aan,,,
en die resoor duwt tegen een pin da je riem spant

als riem springt net als bij ne auto dan

alles foetsie

kwil niet lastig doen,maar een 350 heeft geen riem,geen enkele quad, ik denk dat je volgens mij de distributieketting bedoelt, bij je rappy 350 krijg je die waarschijnlijk nooit versleten, maar als je het perse wilt chekken doe je dat als volgt.
de kettingspanner werkt op een rakkejak of ratelsysteem, eens deze helemaal op het einde is wil dit zeggen dat de guides en de ketting van de distributie zijn uitgerokken en afgesleten.
Hoe kijk je na hoe hij op het einde is: los de middenste vijs van je kettingspanner,haal er de veer uit, dan haal je de hele kettingspanner er af, en dan trek je aan het voetje, en de afstand die je uit trekt is de lengte die je nog over hebt, moet dan voor je eigen bepalen of het tijd is voor revisie of niet.
monteren is juist omgekeerd.
het 350 blok heeft 1 nokkenas, en 2 kleppen,daardoor is hij iets minder sletiger als alle andere blokken,ook betrouwbaarder,maar ook wat tammer.
greetz