Pagina 1 van 2
grizzly 660 tuning
Geplaatst: di 21 feb, 2006 19:45
door alden032
Hoi, Weet iemand hoe ik mijn grizzly 660 uit 2005 sneller kan maken en een hogere topsnelheid kan geven. Ik heb reeds een snellere uitlaat.
Ik heb gehoord dat er ook een sproeierkit is, alleen brand die de vulling uit mijn uitlaat omdat ik ook veel op de weg rijd (vol gas) en het hele zaakje wel er warm wordt.
Wie helpt mij verder?
bvd m vr gr Paul
paul.aldenkamp@planet.nl
Geplaatst: di 21 feb, 2006 21:01
door keesie
gooi eerst maar eens een iets groter tandwieltje voorop, en/of iets kleiner achtertandwiel
Geplaatst: di 21 feb, 2006 21:28
door munnie
is tog cadan aandrijving ?
Geplaatst: di 21 feb, 2006 21:34
door Steffen
munnie schreef:is tog cadan aandrijving ?
idd, is cardan aandrijving, vraag eens wat meer informatie bij brute force op het forum, die heeft het één en het ander veranderd aan zijn utility
greetz
Geplaatst: di 21 feb, 2006 21:52
door Wild cat
Ik heb dan wel een Kawa Brute Force maar er is ondertussen al iets aan gedaan.
Ten eerste andere hogere en bredere banden. ( in jou geval zou ik dus wel hogere maar geen bredere banden pakken)
Ten tweede een dynojet kit. Zorgt voor een beter mengsel en een vluggere acceleratie.
Ten derde een andere CDI ( Dit staat nog in de kinderschoenen en is alleen nog maar beschikbaar voor de Brute Force)
Ten vierde een Inox uitlaat maar wel met originele demper.
En met al deze aan passingen is met topsnelheid dus wel met 6 km/u gestegen , dus waardeloos.
Dat weet ik maar ik had gekozen voor koppel en kracht en dat is me dus wel gelukt. Heb nu ongeveer tegen de 80 pk op de wielen.
Om een Griz harder te laten gaan kun je dus weinig aan veranderen, alleen een paar grotere banden.
Maar hij zal op deze manier wel heeeeeeeeeeeel vlug verslijten.
Een griz is gemaakt om te werken niet om mee te vliegen.
Koop dan liever een ander soort quad.
En anders berust erin dat hij maar zo hard gaat.
En trouwens bij hoge snelheden zal de motor konstant in het rode gebied van de toeren staan en de vario vind dat ook niet zo lekker.
Geplaatst: di 21 feb, 2006 22:07
door keesie
keesie schreef:gooi eerst maar eens een iets groter tandwieltje voorop, en/of iets kleiner achtertandwiel
sorry zag alleen 660 en dacht dat het een rappy was.....niks gezegd, ik ga ook zo op in de cross hé
GOED LEZEN KEESIE
Geplaatst: di 21 feb, 2006 22:50
door Geeraerts Michel
Een goedkope, maar niet de beste oplossing is het rondsel tussen de vario-schijven uithalen en anders andere varioschijven steken of bewerken.
Geplaatst: wo 22 feb, 2006 14:14
door Quickly
hallo
hogere banden steken std =25 niet breder dus 26of 27 inch.
is een oplossing ,voor te reizen doen wij dat zo verschil van 25 naar 26
is +5%
peter quickly
Geplaatst: wo 22 feb, 2006 16:38
door Teunie
Wild cat schreef:Ik heb dan wel een Kawa Brute Force maar er is ondertussen al iets aan gedaan.
Ten eerste andere hogere en bredere banden. ( in jou geval zou ik dus wel hogere maar geen bredere banden pakken)
Ten tweede een dynojet kit. Zorgt voor een beter mengsel en een vluggere acceleratie.
Ten derde een andere CDI ( Dit staat nog in de kinderschoenen en is alleen nog maar beschikbaar voor de Brute Force)
Ten vierde een Inox uitlaat maar wel met originele demper.
En met al deze aan passingen is met topsnelheid dus wel met 6 km/u gestegen , dus waardeloos.
Dat weet ik maar ik had gekozen voor koppel en kracht en dat is me dus wel gelukt. Heb nu ongeveer tegen de 80 pk op de wielen.
Om een Griz harder te laten gaan kun je dus weinig aan veranderen, alleen een paar grotere banden.
Maar hij zal op deze manier wel heeeeeeeeeeeel vlug verslijten.
Een griz is gemaakt om te werken niet om mee te vliegen.
Koop dan liever een ander soort quad.
En anders berust erin dat hij maar zo hard gaat.
En trouwens bij hoge snelheden zal de motor konstant in het rode gebied van de toeren staan en de vario vind dat ook niet zo lekker.
80pk????
Geplaatst: wo 22 feb, 2006 20:58
door Wild cat
Teunie schreef:Wild cat schreef:Ik heb dan wel een Kawa Brute Force maar er is ondertussen al iets aan gedaan.
Ten eerste andere hogere en bredere banden. ( in jou geval zou ik dus wel hogere maar geen bredere banden pakken)
Ten tweede een dynojet kit. Zorgt voor een beter mengsel en een vluggere acceleratie.
Ten derde een andere CDI ( Dit staat nog in de kinderschoenen en is alleen nog maar beschikbaar voor de Brute Force)
Ten vierde een Inox uitlaat maar wel met originele demper.
En met al deze aan passingen is met topsnelheid dus wel met 6 km/u gestegen , dus waardeloos.
Dat weet ik maar ik had gekozen voor koppel en kracht en dat is me dus wel gelukt. Heb nu ongeveer tegen de 80 pk op de wielen.
Om een Griz harder te laten gaan kun je dus weinig aan veranderen, alleen een paar grotere banden.
Maar hij zal op deze manier wel heeeeeeeeeeeel vlug verslijten.
Een griz is gemaakt om te werken niet om mee te vliegen.
Koop dan liever een ander soort quad.
En anders berust erin dat hij maar zo hard gaat.
En trouwens bij hoge snelheden zal de motor konstant in het rode gebied van de toeren staan en de vario vind dat ook niet zo lekker.
80pk????
Ja je hebt het goed gelezen.
En kan na volledige afwerking van de cdi zelfs nog iets meer worden.
Geplaatst: wo 22 feb, 2006 21:04
door No Limit W-tec
Wild cat schreef:Ik heb dan wel een Kawa Brute Force maar er is ondertussen al iets aan gedaan.
Ten eerste andere hogere en bredere banden. ( in jou geval zou ik dus wel hogere maar geen bredere banden pakken)
Ten tweede een dynojet kit. Zorgt voor een beter mengsel en een vluggere acceleratie.
Ten derde een andere CDI ( Dit staat nog in de kinderschoenen en is alleen nog maar beschikbaar voor de Brute Force)
Ten vierde een Inox uitlaat maar wel met originele demper.
En met al deze aan passingen is met topsnelheid dus wel met 6 km/u gestegen , dus waardeloos.
Dat weet ik maar ik had gekozen voor koppel en kracht en dat is me dus wel gelukt. Heb nu ongeveer tegen de 80 pk op de wielen.
Om een Griz harder te laten gaan kun je dus weinig aan veranderen, alleen een paar grotere banden.
Maar hij zal op deze manier wel heeeeeeeeeeeel vlug verslijten.
Een griz is gemaakt om te werken niet om mee te vliegen.
Koop dan liever een ander soort quad.
En anders berust erin dat hij maar zo hard gaat.
En trouwens bij hoge snelheden zal de motor konstant in het rode gebied van de toeren staan en de vario vind dat ook niet zo lekker.
Heb je Moose power module al geprobeerd ? Beste wat je kan doen ! Haalt aantal beperkingen weg, is gewoon plug and play en kan weer verwijderd worden, niet goed geld terug ! Enkel voor Kawa, niet voor Grizzly
Geplaatst: wo 22 feb, 2006 21:37
door Brechty
80 pk met een brute op het achterwiel
.... mag dan nog met een andere cdi , dyno en uitlaat zijn .... maar da is toch iets te hoog gegrepen hoor wild
.Zal eerder 65-70 zijn denk ik.
Srr als ek verkeerd ben uiteraard ma als zo is kunde gij met uw 80 pk zelf ne yfz, shee , enz.. kloppen.
Es testen é
Geplaatst: wo 22 feb, 2006 21:37
door brutus32
@NoLimit die zit er bij hem al op
stond in het Activ QuadMagazine
Geplaatst: wo 22 feb, 2006 21:39
door brutus32
Brechty schreef:80 pk met een brute op het achterwiel
.... mag dan nog met een andere cdi , dyno en uitlaat zijn .... maar da is toch iets te hoog gegrepen hoor wild
.Zal eerder 65-70 zijn denk ik.
Srr als ek verkeerd ben uiteraard ma als zo is kunde gij met uw 80 pk zelf ne yfz, shee , enz.. kloppen.
Es testen é
als jeroen zegt 80 zal da wel zo zijn
en die 80PK gebruikt hij niet voor snelheid, het gaat hem om de power in het veld/spoor/drab
Geplaatst: wo 22 feb, 2006 21:40
door Brechty
K dan srr vr tmisverstand
... kvind da echt ng zot veel ze 80