Pagina 1 van 2
Z400 blok, 400ex blok
Geplaatst: zo 11 jan, 2004 22:08
door Teunie
Weet iemand misschien in hoeverre de bevestigingspunten van beide blokken overeenkomen?
Ik speelde met de gedachte zo'n blok in een Honda frame te leggen, mits dit niet teveel aanpassingswerk is.
Iemand hier info over? Kan op internet niet veel vinden.
Geplaatst: zo 11 jan, 2004 23:06
door black warrior
sorry geen gedacht van
Geplaatst: zo 11 jan, 2004 23:15
door Bartie
Teunie,
Heb je de manuel niet van de Z-400 en die van de 400 ex.
Daar staat meestal in hoe je het motorblok kan uitlichten uit het frame.
Dan kan je al wat vergelijken.
Of haal hans zijn motorblok er even uit om te checken
Geplaatst: ma 12 jan, 2004 07:27
door Hanzie
we moeten ze gewoon een keer langs mekaar zetten en alles opmeten, want foto's bedriegen nogal vaak.
volgens mij moet het half lukken, de bevestigingen zijn ongeveer hetzelfde, alleen is het blok wat hoger denk ik, en je moet de radiator kwijt kunnen!
Geplaatst: ma 12 jan, 2004 07:44
door Ludovic 250
juist passen gaan ze niet doen denk ik,Hans zit al met waterkoeling,enz...,kijk eens op de honda site en dan ook op de suzuki site
Geplaatst: ma 12 jan, 2004 09:00
door Teunie
De EX heeft een oliekoeler. Haal die eruit en dan kan daar mooi de waterkoeling ingebouwd worden.
We gaan ze eens naast elkaar zetten en dan het geheel opmeten. Wat ook belangrijk is is de pen van de achtervork, deze loopt namelijk door de motor.
Geplaatst: ma 12 jan, 2004 10:51
door No Limit W-tec
Teunie, je blijft creatief zoeken naar een oplossing voor je 400 EX zie ik. Waarom de Suzuki motor ? Er zijn verschillende mensen die al een CRF450 blok in een 400 chassis hebben gestoken. Je moet maar eens zoeken op exriders, je zal daar wel wat vinden.
Vraag is waar je aan een treffelijke prijs een redelijk blok (DR 400 of CRF450) zal vinden en of je niet terug in hetzelfde sukkelstraatje komst als met je 400EX.
Geplaatst: ma 12 jan, 2004 13:14
door Teunie
Ik dacht aan de suzuki motor omdat suzuki het frame eigenlijk gewoon gekopieerd heeft en het blok misschien ook veel overeenkomsten vertoont kwa ophanging.
Heb inderdaad ook over CRF blok gelezen maar dit schijnt helemaal veel werk te zijn..
Ander blok zal er wel niet van komen maar wou het toch even bekijken.
Geplaatst: ma 12 jan, 2004 15:14
door Win
Een cr500 crossblok is ook niet verkeerd. Dik 60pk meen ik met een behoorlijk koppel, maar is wel tweetakt. Is wel vrij klein wat afmeting betreft dus moet in te bouwen zijn.
Is er wel eens iemand geweest die een xr600 blok in een 400ex gelegen heeft?
edit (
ik zie net dat iemand dat al naar voren gebracht heeft in een ander topic) edit
Geplaatst: ma 12 jan, 2004 16:47
door Teunie
500 2takt trilt alles kapot, en ik heb gehoord dat zelfs een 600 4takt nogal veel trilt.....Beide opties zijn wel geprobeerd dus het is in principe wel mogelijk.
Toch heb ik liever een wat rustiger blok, CRF450, YZF450, YZF426 is ook allemaal gedaan maar dan is er veel aanpassing nodig, bovendien zijn deze blokken nogal duur in aanschaf.
Geplaatst: ma 12 jan, 2004 17:15
door SlOoT
Geplaatst: ma 12 jan, 2004 18:34
door Bartie
Nen XR-600 trillen
alléé waarom had ik diene truk van de silicone
Klopt dat met nen dikke viertakt ge alles moogt goed vastzetten want da trilt toch anders los
Geplaatst: ma 12 jan, 2004 18:36
door Win
Zijn er types in die XR blokken met een balans-as? Dan is heel dat trillen geen probleem meer.
Geplaatst: ma 12 jan, 2004 19:10
door Ralph
CR500 bok trilt als een gek inderdaad. Je hebt kans dat je frame dan gaat scheuren op sommige punten.
Je kan er makkelijk 80 PK uit halen, hij schijnt tot aan de 100 te kunnen.
Geplaatst: ma 12 jan, 2004 19:17
door SlOoT
Ik heb blijkbaar foutje in vorige post gemaakt.
Heb het al weer gewijzigd.
http://www.synergymotorsports.com/index2.html