Pagina 1 van 2

Edelbrock Carburator op YFZ450

Geplaatst: wo 08 mar, 2006 21:06
door Fre530D
Dag mannen en dames,

Ben aan het overwegen om een edlbrock carburator aan te schaffen op mijn YFZ. Mijn mod's zijn : full FP uitlaat, CP hogedrukpiston, Sponsen Luchtfilter, Jet kit.

Nu zou ik nog wat extra punch willen voor niet teveel geld, dus geen ICE CUBE cilinder of iets dergelijks.

Had gelezen op de website dat zo een Edelbrock een winst van 5pk zou moeten geven, kan dit en is dit voelbaar?

Verkoopt iemand van jullie edelbrock carbu's 40mm? Zijn er ook andere maten verkrijgbaar?

Wat zit er standaard eigenlijk op een YFZ?

Is een Keihin FCR40mm ook een optie?

GRTZ :knikduim:

Fre

Geplaatst: wo 08 mar, 2006 21:07
door Frank MB
Ik zou eerst een paar nokkenassen erin zetten.

Geplaatst: wo 08 mar, 2006 21:09
door Fre530D
Naar het schijnt zou dit niet gaan met de cp hogedrukpiston die ik nu erin heb, anders heb ik geen klepspeling meer en de gevolgen zijn gekend :|

Geplaatst: wo 08 mar, 2006 21:10
door Fre530D
Hoeveel vermogenwinst kan ik verwachten van in-en uitlaat nokkenas van bv. HotCams?

GRTZ

Fre

Geplaatst: wo 08 mar, 2006 21:18
door Dutje#82
bijna niet echt voelbaar !
loopt gewoon ''smoother''

standaard zit er een FCR 39 in.. steek er dan gewoon een FCR 41 in ofzo!

grtzzz

Geplaatst: wo 08 mar, 2006 21:21
door epix no-fear
zorgt voor een betere gas reactie

Geplaatst: wo 08 mar, 2006 21:31
door Blaster-boy
cdi ?

Geplaatst: wo 08 mar, 2006 21:36
door Dutje#82
nja vortex , dyna-tek


grtz

Geplaatst: wo 08 mar, 2006 21:52
door Ralph
Edelbrocks zijn mooie dingen, wel enorm duur.

• Voorzien van een instelbare acceleratie pomp.
• De hoogte van de gasnaald is van buitenaf instelbaar.
• Draaiende onderdelen zijn gelagerd met gesealde roestvrijstalen lagers.
• Hard-geanodiseerde aluminium gasschuif (flat-slide) voor maximale levensduur.
• De buitenkant van de carburateur is vernikkeld voor een lange levensduur en een mooi uiterlijk.

Geplaatst: wo 08 mar, 2006 22:37
door Hanzie
Dutje#82 schreef:bijna niet echt voelbaar !
loopt gewoon ''smoother''

standaard zit er een FCR 39 in.. steek er dan gewoon een FCR 41 in ofzo!

grtzzz
bijna niet voelbaar? toen ik bij m'n vorige yfz de nokkenas verdraaid had was het wel voelbaar, en nog niet een beetje :ster: daar hogedrukpiston bij toen en het was niet normaal... (maar ik ben dan ook weer niks gewent he :zzz: )

Geplaatst: do 09 mar, 2006 09:15
door No Limit W-tec
Fre530D schreef:Naar het schijnt zou dit niet gaan met de cp hogedrukpiston die ik nu erin heb, anders heb ik geen klepspeling meer en de gevolgen zijn gekend :|
Gaat zeker, ik zit met andere nokkenas en CP piston !

Edelbrock slechte ervaring mee, acceleratiepomp gaat na tijdje kapot en is haast niet te vinden om apart te krijgen. Heb bij toppiloten nog nooit een Edelbrock gezien, zal dus wel zijn redenen hebben. Zolang je in- en uitlaatpoorten niet laat bijwerken heeft het volgens mij gene zin om andere carb te steken.

Geplaatst: do 09 mar, 2006 09:28
door Ralph
Hun 1 naar 2 (of 2 naar 1, tis maar hoe je het noemt) mod voor de Raptor 660 is wel handig. Maar dat is hier niet van toepassing.

Geplaatst: do 09 mar, 2006 09:40
door Ralph
Als ik berichten lees over Edelbrock op EXriders, dan is de een er helemaal verzot op en de ander vindt het helemaal niks. Maar dat is met ieder product.

Geplaatst: do 09 mar, 2006 10:17
door No Limit W-tec
Als je eens op zoek hebt moeten gaan naar nieuwe acc pomp dan is de goesting vlug over :x

Geplaatst: do 09 mar, 2006 10:19
door Ralph
Ik heb geen enkel probleem over een accelleratie pomp gelezen, enkel dat ie een beetje stroef gaat, maar dat is op te lossen door een stukje er uit te slijpen en dan is het ook nog zo dat de een dat wel heeft en de ander niet.