Pagina 1 van 1
Wat raden jullie aan? (tuning warrior)
Geplaatst: do 09 mar, 2006 10:40
door Domi
Ik richt mijn vraag naar de tuning experts onder jullie. Ik ben nog steeds enorm tevreden van mijn warrior, doch zou ik er, indien het mogelijk is, iets meer uit willen halen. Momenteel heb ik nog geen enkele ingrijpende verandering ( buiten Rino einddemper en Twin air luchtfilter) aan mijn beestje gedaan. Zou een cdi op deze quad iets/veel uithalen? Zo ja, waar kan ik dan het meeste winst uithalen. Gaat de topsnelheid duidelijk hoger liggen of zou ik beter gaan voor meer vermogen (optreksnelheid bv.). En hoe liggen de prijzen van die cdi’s. (Jumpingjet?).
Ik verwacht op dit topic GEEN antwoorden van ‘dan kan je beter een nieuwe quad kopen’! Enkel serieuze reacties zodat ik uiteindelijk kan beslissen of het de moeite is om er wat geld in te pompen of het beter zo te laten gelijk het nu is. Prijsinfo bij de onderdelen wat jullie aanraden is eveneens méér dan welkom

.
Geplaatst: do 09 mar, 2006 10:57
door Ralph
Robbie kan hier een goed antwoord over geven, nu maar hopen dat ie dit leest

Geplaatst: do 09 mar, 2006 11:04
door No Limit W-tec
Kan je beter een nieuwe quad kopen is idd een serieus antwoord. In alle topics over Warrior (SEARCH

) komt de conclusie op het zelfde neer :
1. Er is weinig of niets te vinden voor Warrior
2. Reden hiervoor is simpel : er is heel weinig extra uit Warrior te halen, zeker als je kijkt hoeveel je moet uitgeven bij Warrior om paar pk's te winnen.
Geplaatst: do 09 mar, 2006 12:14
door Teunie
Een Jumpingjet CDI kost 450 euro. Ik weet zelf niet hoeveel pk dit scheelt. Je kunt met Marco bellen en vragen of hij er eentje heeft liggen, in dat geval kun je erheen gaan met je quad en testen of je het verschil goed kunt merken.
Voor een Warrior kun je zaken kopen als bigbore kit, nokkenas, hoge compressie zuiger, etc. (kijk bijv. eens op
www.rockymountainatv.com, Ralph kan deze spullen leveren)
Al deze zaken kosten veel geld. Het is niet zo dat je uit een Warrior makkelijk en goedkoop veel pk's kunt halen zoals bij andere quads zoals bijv. de YFZ.
No Limit heeft hierin dan ook wel gelijk...
Ja je kunt je quad verder tunen, maar als je de kosten/opbrengsten vergelijkt is het wel relatief duur.
Aan jou natuurlijk de keuze om je geld uit te geven op de manier die jij het beste vindt.
Geplaatst: do 09 mar, 2006 12:30
door Domi
OK, dan weet ik voldoende! Bedankt voor jullie hulp!

Geplaatst: do 09 mar, 2006 12:48
door Ralph
Robbie had een heel White Brothers pakket, ik weet niet precies meer wat er in zat, maar je kunt hem eens vragen wat er in zit, wat het scheelt en wat het kost.
Geplaatst: do 09 mar, 2006 14:17
door JohnBeton
Je kan ook bv. een grotere carburator + spruitstuk steken, daarmee krijg je toch wel wat extra pk's hoor.
Geplaatst: do 09 mar, 2006 14:27
door Domi
JohnBeton schreef:Je kan ook bv. een grotere carburator + spruitstuk steken, daarmee krijg je toch wel wat extra pk's hoor.
Hmmm, een andere carburateur. Tja, het zou maar eens moeten lukken eh. En aan wat had je gedacht om dan te steken?? Het 'probleem' is dat ik eigenlijk helemaal niet zo technisch aangelegd ben om zelf aan zoiets te beginnen. Ik heb er ook totaal geen benul van wat me zoiets zou kosten. Een andere carburateur, dat verandert de zaak misschien wel...Kan je me nog meer info geven John? (evt. via PM, je ziet maar).

Geplaatst: do 09 mar, 2006 23:20
door Bartie
Een Mikumi TM36 caru blijkt toch wat te helpen op een warrior.
Geplaatst: vr 10 mar, 2006 00:03
door Robby
Ralph schreef:Robbie had een heel White Brothers pakket, ik weet niet precies meer wat er in zat, maar je kunt hem eens vragen wat er in zit, wat het scheelt en wat het kost.
had een white brothers kit op men warrior gestoken,wat hoort daar bij:
complete white brothers uitlaat
nokkenas
hogedrukpiston van wiseco
kleppendeksels en veren (lichtere)
koppelingsveren
luchtfilterset
Na montage hiervan was ik toch zeer tevreden van de power, ook hierna een zwaardere carb gestoken en dan ging het neusje als niets omhoog, de warrior valt dus best goed te tunen. De kit heeft me wel ergens een 5-600€ gekost en heb deze bij tmv in veghel (nederland) besteld.
greetz Robby
Geplaatst: vr 10 mar, 2006 09:41
door Domi
Dit valt eigenlijk nog redelijk goed mee in prijs vind ik... Of heb ik dat mis? Als ik zie dat een CDI alléén al 450 euro kost? Was er volgens jou dan een duidelijk verschil te merken en waar zat dit juist Robby? In de prijs zit dan ook de nieuwe carburateur inbegrepen? Het overwegen dan misschien toch waard om zo een volledige kit te steken?
Geplaatst: vr 10 mar, 2006 12:43
door JohnBeton
ik denk dat bij zijn kit de carburator niet erbij zat.
Maar combinatie met HP Zuiger, uitlaat, filter, nokkenas en carb ga je zeker een vast voelen hoor.
Geplaatst: vr 10 mar, 2006 19:04
door Robby
vooral power onderin met die kit, was nen echte tractor geworden, ook meer toeren door die nokkenas. En met die carb wist ik niet meer waar de power was gestegen, ging met gemak met de 660mee. niet in topsnelheid natuurlijk. Ook hadden we de cilinderkop met de dremel wat uitgeruwd.
in de kit zat de carb niet bij,maar had men spruitstuk aangepast en een carb overgekocht van ne crossmoto van iemand die een TM had gestoken, was de carb van een YZ400F,dus een cr41 als ik me niet vergis, was een kreng om af te stellen maar eens op punt ging hij als een speer.
greetz