Pagina 1 van 1

stage 2 nokkenassen

Geplaatst: zo 12 mar, 2006 15:57
door bulcky
Kan iemand me meer uitleg geven hiervan.
bvb ;kan dit in originele motor of moet er veel veranderd worden ? enz.
Motor ligt open voor nieuwe pistong daarmee terwijl hij open is .

Geplaatst: zo 12 mar, 2006 16:47
door Ralph
Wat voor soort rijstijl heb je? Want waarom kies je voor stage 2?

Geplaatst: zo 12 mar, 2006 20:07
door bulcky
Altijd volle gas :) nee geen idee ik lees hier het meeste dat ze met stage2 rijden.

Geplaatst: zo 12 mar, 2006 20:11
door Ralph
Wat is je rijstijl?

Geplaatst: zo 12 mar, 2006 20:17
door davyrox
Hoe scherper hoe hoger in toeren je vermogen gaat winnen. en hoe minder vermogen je gaat overhouden in de lage toeren.

dit is waarom ralph uw rijstijl moeten weten. rijd je veel op lage toeren of rijd je mx ofzo. dit is cruciaal om te weten welke nokkenassen je moet gebruiken of het meest geschikt voor je zijn.


grtzz

Re: stage 2 nokkenassen

Geplaatst: zo 12 mar, 2006 21:24
door Bartie
bulcky schreef:Kan iemand me meer uitleg geven hiervan.
bvb ;kan dit in originele motor of moet er veel veranderd worden ? enz.
Motor ligt open voor nieuwe pistong daarmee terwijl hij open is .
µ

Nu al nieuwe piston ? :roll:

Geplaatst: zo 12 mar, 2006 21:34
door Sg6
ja idd nu al nieuw piston? dat is heeeeeeeeeeeeeeel vroeg als je het mij vraagt.

Geplaatst: zo 12 mar, 2006 22:01
door Teunie
Nokkenassen stage2 (intake + exhaust) zorgt vooral voor winst in mid- en high-rpm.
In de lage toeren heb je er niets aan.

Het is verstandig ook een andere CDI te nemen anders kun je nooit het maximale potentieel uit je nokkenassen halen.

Andere CDI gaat dan tot 10500 rpm ofzo, als je dat langdurig wil draaien heb je wel andere klepveren nodig. (niet als je af en toe eens doortrekt)

Het maakt echt een groot verschil en als je in de toeren blijft gaat hij als een raketje.

Re: stage 2 nokkenassen

Geplaatst: ma 13 mar, 2006 04:26
door bulcky
Bartie schreef:
bulcky schreef:Kan iemand me meer uitleg geven hiervan.
bvb ;kan dit in originele motor of moet er veel veranderd worden ? enz.
Motor ligt open voor nieuwe pistong daarmee terwijl hij open is .
µ

Nu al nieuwe piston ? :roll:
Heb gisteren nog telefoon gehad en het zal volstaan met nieuwe sigmenten i.p.v. nieuwe pistong. Ze zitten vast ,blijkt door de benzine te komen.

Ik zou power bij willen zowel in lage als hoge toeren ,zal dan best met een cdi beginen zeker ?

Geplaatst: ma 13 mar, 2006 08:31
door Teunie
Kan ook, maar het verschil van de cams is groter dan het verschil van de CDI.

Geplaatst: ma 13 mar, 2006 08:46
door tuumke
In mijn Raptor660 heb ik ook een stage2 nokkenas steken, samen met een hogecompressie zuiger.
Ik vind dat ie over het volledige toerental-bereik meer power heeft, zowel in lage als in hoge toeren. Hij haalt ook veel sneller op vanuit lage toeren, maar het meeste verschil merk ik wel bij hoge toerentallen.