Pagina 1 van 2

powerlid voor een Blaster

Geplaatst: wo 22 mar, 2006 09:35
door fapywill
Hey, weet er soms iemand als er ook een powerlid bestaat voor een blaster, want zonder deksel rijden of er gaten in boren vind ik nu niet meteen de beste oplossing

Geplaatst: wo 22 mar, 2006 09:48
door Vyrena
Hoezo niet? Behalve als je door water van een halve meter rijd gebeurd er niets ookal is de deksel eraf.

pwerlid

Geplaatst: wo 22 mar, 2006 11:10
door fapywill
Maar ik heb da geprobeerd zonder deksel en hij begint dan te haperen alsof hij niet genoeg lucht krijgt

Geplaatst: wo 22 mar, 2006 11:30
door Vyrena
Dan is er iets niet goed aan je afstelling.

Geplaatst: wo 22 mar, 2006 11:32
door fapywill
Wat bedopel je daarmee? ligt dat dan aan de sproeier of aan iets anders want ik heb helemaaal geen zin dat ie vastloopt

Geplaatst: wo 22 mar, 2006 11:35
door Vyrena
Ik weet niet goed hoe dat allemaal zit met een luchtschroef open en dicht draaien maar weet enkel iets over de hoofdsproeier (de rest regelde mn broer altijd :wink: )
Maar hij krijgt juist wel genoeg lucht, dus juist te weinig benzine als ik het goed hem.
Kijk je bougie eens na.
Welke sproeier heb je er nu in en heb je een andere uitlaat?

Geplaatst: wo 22 mar, 2006 12:07
door Ralph
Powerlids bestaan niet voor de Blaster. Het enige wat je kan doen is een aluminium luchtfilterbak met een outerwear er op nemen, maar dat kost natuurlijk wel wat meer.

Als je een powerlid neemt zit je met het hetzelfde probleem als je het deksel er af haalt, je zal moeten afstellen.

Geplaatst: wo 22 mar, 2006 12:13
door fapywill
Der zit een originele uitlaat en demper op maar tot voor kort had ik een demper van Rino mmar hij is er mee vastgelopen .
:( Nu zou er een grotere sproeier op zitten maar welke maat weet ik niet. Der zit nu een nieuwe zuiger op en een K&N luchtfilter, als het deksel er af is maakt hij wel een super leuk geluid alleen hapert hij dus.

En waar moet ik op letten bij mijnen bougie?

Geplaatst: wo 22 mar, 2006 12:39
door Vyrena
Ik zou nu niet zonder deksel gaan rijden totdat je hem met deksel goed afgesteld hebt. Daarna kun je altijd nog zien, maar hij is dus denk ik al vastgelopen door dat de afstelling niet goed was.

Met de luchtfilterdeksel eraf moet je zo wie zo een grotere sproeier erin doen, en rijden, laten afkoelen en bougie aflezen.
Hoe warmer hoe armer, hoe kouder hoe meer benzine hij nodig heeft.

Wie helpt mij verder met dit verhaal? Ik deed vroeger altijd alleen de hoofdsproeier vervangen, de rest niet.

Geplaatst: wo 22 mar, 2006 13:13
door Ralph
Je kan niet zomaar een uitlaat er op knallen en gaan rijden. Zoek eens op 'jetten' of 'jetting' en ook eens op 'plug chop' of 'plug-chop'

Geplaatst: wo 22 mar, 2006 13:20
door fapywill
ik heb dienen uitlaat er in de winkel laten opsteken en die heeft ook een groteresproeier opgestoken, maar daar gaat het nu niet over.

Als het deksel er opzit dan ggat hij zeer goed en hapert hij helemaal niet het is alleen als het deksel er af is :crossercool:

Geplaatst: wo 22 mar, 2006 13:29
door Vyrena
Ja, dat komt omdat die dan meer lucht krijgt als de deksel eraf is, en hij dan te arm staat.
Dus als je nu die demper er weer opdoet, en meteen de deksel erafhaald en een keer goed afsteld is het goed.
Sommige denken daar nog wel licht over afstellen, maar neem nou bv het verschil met winter/zomer. In de zomer is het 30 graden en pas geleden was het 2 graden toen ik ging rijden, daar zit me niet al een verschil in!

Geplaatst: wo 22 mar, 2006 13:46
door Ralph
Inderdaad, zelfs als het kouder is buiten dan is het al weer anders.

Geplaatst: wo 22 mar, 2006 14:24
door ZJORS
heb er bij mij ook het deksel terug moeten opzetten hoor! anders moet ik veel te groot gaan van sproeier en begint em veel te veel te zuipen (tvh heeft het voor)
we waren dit weekend wisten rijden, quad getankt en onderweg dan terug getankt, hij moest 10 euro tanken en wij 6 euro! dus...

Geplaatst: wo 22 mar, 2006 14:25
door Vyrena
Als het om die 4 euro gaat dan moet je geen quad kopen... En sproeiers zijn er tot 420 geloof ik dus zo groot kan je gaan :evil: