Z400 done
Geplaatst: ma 27 mar, 2006 15:55
Hello,
Aangezien de periode van warmer weer terug aanbreekt ben ik dus eindelijk klaar met de quad.
Tijdens de winter heb ik het chasis gegusset met ongeveer 19 stukjes in het chasis te lassen. Het chasis is dan ook gezandstraalt en gemetaliseerd om dan op zich te laten poedercoaten in een satin zwarte kleur.
Eens alle onderdelen uit de quad heb ik dan ook de compressie verhoogd door de pakking te halveren en eens een kleine controle gedaan van motorblokje alsook nieuwe segmenten op de cilinder geplaatst. Ook kwamen de hubs van de voorwielen aan de beurt.
Alle onderdelen op de quad zijn dan ook eens grondig gekuist geweest waaronder de uitlaat die ik gebeitst heb.
Ook had ik nog te kampen met een pb dat de motor iets te warm loopte. Dit was grotendeels opgelost door de scoops maar heb nog een aluminium cilinder gedraaid om tss radiator en ingang te plaatsen van motorblok. Dit ga ik nog eens moeten testen hoeveel graden het koelwater zakt. Ik hoop op 2 graden.
Als volgt moest de achterbrug ook eens onder handen genomen worden. Half het jaar 2005 had ik een pb met speling op de achterbrug (plaatst waar achterbrug op chasis vast zit). Ik had dan voorlopige bussen in inox laten maken met in de achterbrug 4 lagers ipv 2 lagers. Nu deze winter gedemonteerd en ik zag dat het niet pluis was wat ik te verwachten was. De inox bussen waren compleet om zeep. Hier heb ik die bussen dan vervangen door 2 bussen van 42CrMo4 die ik dan heb laten harden en slijpen op een passing voor naaldlagers. Nu volstond het ook niet om de bussen alleen te vervangen, heb de as die door de achterbrug ook hermaakt in 42CrMo4 staal en enkel laten elektrolytisch laten verzinken zodat het niet roest.
Op doorweekse dag kwam hier iemand op het forum dan met het pb van ultieme bescherming van piggy bags. Dit bracht mij dan op het idee om er te maken in Carbon wat dan ook gelukt is met resultaat.
Enkele weken geleden heb ik dan ook nog een skid gemaakt voor de linkage te beschermen aangezien de origineel compleet verwoest was.
Ook heb ik mijn kappen gesneden op een dag dat ik niet wist wat gedaan met mijn vel. Ik moet zeggen dat ik er niet 100% achter sta. Het is nie schoon maar ook nie lelijk... twijfelgeval. Hier heb ik mijn fantasie laten spreken.
Laten we ook de Custom made MSD MX armen niet vergeten
Enkele boutjes vervangen in inox boutjes zoals die van de nerfbar (twijfel of sterkte nog) en die van de spanringen van de carburator TM36.
Mjah denk dat dit het wat geweest is. Een grondige beurt van mijn quad wat dus zeker niet slecht was. Ik heb mss dingen vergeten op te zetten wat ik nog gedaan heb.
Gisteren een testrit gemaakt en hij bolt vree goe. Nog een kwestie van goe roderen en ik ben weer vertrokken.
Oja bumper komt er morgen hoogstwaarschijnlijk op . Hangt ervan af of ik die ga laten anodiseren. Heb gedacht om een zelf een bumper te maken maar hmm ik bezit het juiste gereedschap niet om buizen te plooien want jah als ik iets maak moet het iets zijn dat nog niet bestaat en mag niet te simpel zijn om het achter te maken
Aangezien de periode van warmer weer terug aanbreekt ben ik dus eindelijk klaar met de quad.
Tijdens de winter heb ik het chasis gegusset met ongeveer 19 stukjes in het chasis te lassen. Het chasis is dan ook gezandstraalt en gemetaliseerd om dan op zich te laten poedercoaten in een satin zwarte kleur.
Eens alle onderdelen uit de quad heb ik dan ook de compressie verhoogd door de pakking te halveren en eens een kleine controle gedaan van motorblokje alsook nieuwe segmenten op de cilinder geplaatst. Ook kwamen de hubs van de voorwielen aan de beurt.
Alle onderdelen op de quad zijn dan ook eens grondig gekuist geweest waaronder de uitlaat die ik gebeitst heb.
Ook had ik nog te kampen met een pb dat de motor iets te warm loopte. Dit was grotendeels opgelost door de scoops maar heb nog een aluminium cilinder gedraaid om tss radiator en ingang te plaatsen van motorblok. Dit ga ik nog eens moeten testen hoeveel graden het koelwater zakt. Ik hoop op 2 graden.
Als volgt moest de achterbrug ook eens onder handen genomen worden. Half het jaar 2005 had ik een pb met speling op de achterbrug (plaatst waar achterbrug op chasis vast zit). Ik had dan voorlopige bussen in inox laten maken met in de achterbrug 4 lagers ipv 2 lagers. Nu deze winter gedemonteerd en ik zag dat het niet pluis was wat ik te verwachten was. De inox bussen waren compleet om zeep. Hier heb ik die bussen dan vervangen door 2 bussen van 42CrMo4 die ik dan heb laten harden en slijpen op een passing voor naaldlagers. Nu volstond het ook niet om de bussen alleen te vervangen, heb de as die door de achterbrug ook hermaakt in 42CrMo4 staal en enkel laten elektrolytisch laten verzinken zodat het niet roest.
Op doorweekse dag kwam hier iemand op het forum dan met het pb van ultieme bescherming van piggy bags. Dit bracht mij dan op het idee om er te maken in Carbon wat dan ook gelukt is met resultaat.
Enkele weken geleden heb ik dan ook nog een skid gemaakt voor de linkage te beschermen aangezien de origineel compleet verwoest was.
Ook heb ik mijn kappen gesneden op een dag dat ik niet wist wat gedaan met mijn vel. Ik moet zeggen dat ik er niet 100% achter sta. Het is nie schoon maar ook nie lelijk... twijfelgeval. Hier heb ik mijn fantasie laten spreken.
Laten we ook de Custom made MSD MX armen niet vergeten
Enkele boutjes vervangen in inox boutjes zoals die van de nerfbar (twijfel of sterkte nog) en die van de spanringen van de carburator TM36.
Mjah denk dat dit het wat geweest is. Een grondige beurt van mijn quad wat dus zeker niet slecht was. Ik heb mss dingen vergeten op te zetten wat ik nog gedaan heb.
Gisteren een testrit gemaakt en hij bolt vree goe. Nog een kwestie van goe roderen en ik ben weer vertrokken.
Oja bumper komt er morgen hoogstwaarschijnlijk op . Hangt ervan af of ik die ga laten anodiseren. Heb gedacht om een zelf een bumper te maken maar hmm ik bezit het juiste gereedschap niet om buizen te plooien want jah als ik iets maak moet het iets zijn dat nog niet bestaat en mag niet te simpel zijn om het achter te maken