Pagina 1 van 2

voor alle 700R eigenaren!

Geplaatst: za 01 apr, 2006 13:00
door wally
Hier een link voor de fan die het niet doet en 2 andere onvolkomenheden. heel makkelijk te verhelpen is. (bij geen 1 rappy 700 doet ie het! Ook niet bij de mijne...) Engels taal noodzakelijk.
de 2e link is het service manueel voor de 700.

http://www.raptorforum.com/index.php/topic,2099.0.html

http://www.raptorforum.com/index.php/topic,2070.0.html

Geplaatst: za 01 apr, 2006 14:39
door motorfret
ook hier te vinden:

link werkt niet

Geplaatst: za 01 apr, 2006 16:41
door AlfA
Binnen 'n half uur staat de manual online op de manual page van DQT :)

Degene die toegang heeft tot 't raptor-forum mag de link daar ook posten :

http://movies.dqt.be/manuals


Bij deze staat ie online :)

Geplaatst: za 01 apr, 2006 17:34
door jenzie
Bij mij zaten de 2 stekkertjes inderdaad ook niet in mekaar waardoor de ventilator niet kon aanslaan,en ook de benzinepomp met nummer 1S3-13907-01 zit bij mij geplaatst!
Zal eens horen of dit een gekend probleem is bij de dealers!

Greetz

Geplaatst: za 01 apr, 2006 18:49
door Vincenzo
oei oei oei :wink:

ik ken mensen die ze ook hebben steken en nog geen problemen gehad

Geplaatst: zo 02 apr, 2006 09:39
door jenzie
Vincenzo schreef:oei oei oei :wink:

ik ken mensen die ze ook hebben steken en nog geen problemen gehad
Ja met de benzinepomp heb ik ook nog geen problemen gehad t is alleen dat de kabeltjes van de ventilator niet tegoei in staken!

Greetz

Toegevoegd na 12 uur 9 minuten:

Om te testen of je kabeltjes los zitten kan je ook gewoon de groene stekker op je thermostaat
los trekken,die zit aan de rechterkant van de motor juist onder de waterdarm die onder de kader loopt aan de bovenkant en die in de motor gaat!als je deze stekker los trekt begint de ventilator te draaien als de kabeltjes tegoei in mekaar zouden zitten,zo niet moet je de kabeltjes onder de relais vanachter waar je boekje zit controleren!

Greetz

Geplaatst: za 15 apr, 2006 21:35
door suge
kan er mij iemand uitleggen wat het problem juist is?moet de ventilator altijd werken nadat je hebt gereden.bij mij heeft hij een keer of drie gewerkt op bijna 1maand tijd.kan er anders iemand een foto plaatsen van waar die aansluiting zit en wat scheelt er met de benzine pomp?moet er een serie-nr. gecontroleerd worden?zo ja,waar moet ik gaan kijken?thx

Geplaatst: zo 16 apr, 2006 10:15
door Ralph
Check de geplaatste links eens voordat je begint met vragen stellen.

Geplaatst: zo 16 apr, 2006 10:23
door suge
ben niet zo sterk in engels

Geplaatst: zo 16 apr, 2006 10:25
door Teunie
De benzinepomp is enkel een issue bij de eerdere modellen die zijn verkocht.
Denk dat die vooral in de USA verkocht zijn en misschien een paar bij de vroege kopers hier.

Geplaatst: zo 16 apr, 2006 10:26
door Teunie
suge schreef:ben niet zo sterk in engels
www.loi.nl

"Met de LOI kom je er wel" :afgestudeerd:

Geplaatst: zo 16 apr, 2006 10:45
door suge
hahaha
ben wel naar school geweest en heb wel een a2.wou gewoon een gedetailleerd uitleg.

Geplaatst: zo 16 apr, 2006 13:09
door DJR
Die service manual in combinatie met die "fan bulletin" beschrijven mooi wat je moet doen. :applaus:

Ik heb nog nooit mijn ventilator gehoord maar heb ook nog nooit het waarschuwingslampje aan gezien voor de motortemperatuur. :?

Ik heb desondanks eens gecheckt en kan volgende samenvatten. Die twee stekkertjes zijn de verbindingen van de "circuit breaker". Dat ding zit in een zwart hoesje met een witte plakband vast aan de kabel van je koplamprelais.

Om er gemakkelijk aan te geraken verwijder je het doosje met zekeringen, de koplamprelais en de ventilatorrelais.

Bij mij zaten die stekkertjes zoals beschreven ook niet helemaal in mekaar geduwd. :x

@Jenzie:
Je schrijft dat je de functie kan controleren door de fiche van je koelvloeistoftemperatuursensor af te trekken. Doe je dit met draaiende motor of enkel met contact aan :?: Toen mijn kabeltjes nog nie goed zaten heb ik de fiche afgetrokken en bleef mijn computercontrolelamp branden en ging mij ventilator niet. Wanneer de kabeltjes goed in mekaar geduwd waren heb ik hetzelfde gedaan en toen ging mijn controlelampje pinkeren, maar mijn ventilator ging niet aan. :? Ik heb er nu wel niet op gelet of het pinkeren van het controlelampje de code weergaf van de sensor die ik afgetrokken had.

Ik denk van eerst eens naar een dealer te gaan en te vragen dat ie met die yamaha-tester eens probeert de ventilator aan te sturen (D51).

Ik vraag me sowieso de functie van die circuit breaker af :?: Weet iemand voorwat die dient :?: Als soort zekering voor de ventilatormotor :?:

Dat van die Benzinepomp zie ik probleemlozer. Het is me bekend dat de benzine in USA in sommige staten van slechte kwaliteit is en dat dit ook nog afhankelijk van seizoen is is ook waar. Aangezien wij in Europa steeds goeie 98 of 95 Benzine tanken zouden er hier geen problemen mogen zeijn met vapour locking.

Geplaatst: zo 16 apr, 2006 16:00
door jenzie
@ DJR

Je kan je ventilator testen door de stekker los te doen bij een DRAAIENDE MOTOR!

Als de ventilator dan begint te draaien dan zitten de stekkertjes juist in mekaar!

Greetz

Geplaatst: zo 16 apr, 2006 16:33
door suge
hoe ziet deze eruit?die stekker.heb je geen fotootje?en bedankt voor de goede uitleg.