hoeveelkost een quad per jaaraan onderhoud, verzekering?

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Plaats reactie
jorre
Toeschouwer
Toeschouwer

hoeveelkost een quad per jaaraan onderhoud, verzekering?

Bericht door jorre »

Ik wil mij doodgraag een quad ( yamaha blaster of raptor 350) aankopen, maar mijn ouders zijn er tegen.

hun argumenten:
Ten eerste: de kostprijs...
veel te duur volgens hun en dan nog het onderhoud, tax, benzine, verzekering enzo

ten tweede: veel te gevaarlijk... ( ik wil er namelijk ook mee op de weg rijden)

en ten derde: Je kent er niks van ( waar ze ook wel gelijk in hebben, maar wat wil je als je de kans niet krijgt om het te leren kennen...)

Mijn voorkeur gaat uit naar een Raptor, maar daar is mijn vader weer tegen omdat het veel te snel gaat... Maar een als je veel op de weg rijdt is een raptor toch beter niet?

Kunnen jullie mij ongeveer weergeven hoeveel een quad per jaar kost aan onderhoud, verzekering...?

met sportieve groeten,
Jorgen
Drive a Z
Quadrider
Quadrider

Re: help mij ...

Bericht door Drive a Z »

hoe oud ben je eigelijk? :evil:
White-Red Raptor 700 '2008
jorre
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door jorre »

Ik ben 20, maar zolang ik thuis woon... Je kent het verhaal wel ;-)
ONE YFZ
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door ONE YFZ »

dat is tog goede leven tijd voor een raptor 660 ben zelf 14 rij ook op een yfz 450 en begon op een raptor toen ik 8 was :knikduim:
yfz ac racing bumper,vls stuur,leager a-arms,intrax vering, LSR achterass,LSR achterbrug,nerbars leager stuur stang,reiger stuur demper,harde baan banden, staale rem leiding,2 hottcams,yosimura uitlaat systeem,yamaha stuur rol,tusk tank dop,twin air filter,af gezaagden body,hielstrips,EN EEN slechte rijder ;-)
Ivoman #7
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Ivoman #7 »

VLS KING OFF THE QUAD schreef:dat is tog goede leven tijd voor een raptor 660 ben zelf 14 rij ook op een yfz 450 en begon op een raptor toen ik 8 was :knikduim:
Wauw, jij moet verstandige ouders hebben. :o
Een manneke van 8 jaar, die nog in zenne groei zit, met een raptor 660 laten rijden...
Zoiets zou ik dus nooit toelaten, he! :chagarijn:
ONE YFZ
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door ONE YFZ »

is niks mis mee is leuke quad hoor :duimhoog:
yfz ac racing bumper,vls stuur,leager a-arms,intrax vering, LSR achterass,LSR achterbrug,nerbars leager stuur stang,reiger stuur demper,harde baan banden, staale rem leiding,2 hottcams,yosimura uitlaat systeem,yamaha stuur rol,tusk tank dop,twin air filter,af gezaagden body,hielstrips,EN EEN slechte rijder ;-)
yfz-450 king of the quads
Quadrider
Quadrider

Bericht door yfz-450 king of the quads »

als je 20 ben kan je zeker wel een raptor 660 nemen.

(ps VLS KING OF THE QUAD die kan wel goed rijden hoor en daarom waarschijnlijk een raptor gehad toen die 8 was niks mis mee als je hem kan bestuuren) :wink:
yamaha yfz-450 2006 >>> spoorverbreders voor en achter, nerfbars, heel strips, blauwe aluminium tankdop, Van Hasselt uitlaat, maxis razr banden, yamaha bumpertje, reiger voor veren, cabron hood, schockwears veer hoezen, quad tech stickerset, ander stuur, pro design killswitch, yamaha stuur-rol
bramcup
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door bramcup »

bwa denk dat je moet rekenen op zo een 500 a 1000 euro onkosten per jaar aan verzekering, wegentaks en onderhoudsbeurten. Hangt er een beetje vanaf hoe en waar hij verzekerd is en hoe ruw en veel je met je quad gaat rijden, onderhoudsbeurt is (bij mijne quad toch) elke 2500 km.

als je benzine en accassoires (tuning, banden, verwamingssystemen, ...) ook bij de onkosten rekent dan zal je met 1000 euro per jaar niet toekomen. Hangt er dus vanaf hoeveel je er aan wilt uitgeven.

eens je garantie van de quad vervallen is, kan je er ook zelf wat aan sleutelen en bijvullen zodat je betaalde onderhoudsbeurten beperkt worden. Hoop hierzelf ook mee te beginnen achter een jaartje :)

Dit doet me er aan denken ... heeft er iemand een service manual van een kymco 250 :?:

Hoeveel betaalt de gemiddelde forumbezoeker trouwens voor zijn periodieke onderhoudsbeurten :?: , bij mij is dat ergens in de 100+ euro zone, afhankelijk wat er "moet" gebeuren.
Gertjan
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Gertjan »

Heb je ooit geschakelt op een mt of iets dergelijks? als ik jou was zou ik beginnen met een warrior of een barossa250cc barossa is heel betaalbaar prijs kwaliteit verhouding ligt heel hoog. maar om nou meteen te beginnen met een raptor, leer eerst eens quad rijden, dan kun je altijd nog een raptor kopen, een goeie raptor betaal je best veel voor, maar je moet het natuurlijk zelf weten, ik weet niet wat jou budget is.
Banshee-Boy
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door Banshee-Boy »

k zou voor een z400 gaan of raptor want een barosa is niks voor jou

Toegevoegd na 22 seconden:

k zou voor een z400 gaan of raptor want een barosa is niks voor jou of ene trx
::::::: team dqt ::::::::::::

www.dqt.be
www.jumpingjet.be
www.technoflex.be DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Als je een nieuwe of bijna nieuwe quad koopt van een fatsoenlijk merk dan kun je een jaar of twee rijden zonder enig onderhoud, behalve olie en luchtfilter vervangen.

Dus kwa onderhoud valt het heel erg mee. (zeker als je probeert dat olie vervangen zelf te doen, is makkie)

Het hangt van jezelf af met welk type je moet beginnen, als je altijd alles rustig probeert en geleidelijk opbouwt is geen enkele quad te zwaar.
Raptor350 is uitstekende keuze.

Verzekering/belasting moet je inderdaad tellen op een 300-500 euro per jaar.
Benzine, tja dat weet je wel, aan de pomp.
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
BULLET-PROOF
Quadverslaafde
Quadverslaafde

Bericht door BULLET-PROOF »

Het is idd lijk Teunie zegt als ge een nieuwe quad koopt dan heb ge het 1ste jaar /2jaar bijna geen onderhouds kosten ! :wink:

En de Raptor 350 is een uitstekende keuze ! :duimhoog: :knikduim: :wink:

Gewoon u ouders ervan overtuigen ,dat er niks gevaarlijks aan is ,aan elke hobby/sport is wel wat gevaar ! :roll: :wink:

Minder dan een Raptor 350 zou ik niet gaan in u geval ,voor op de weg enz... :roll:

Veel succes met de keuze ! :wink:

greetzzz
jorre
Toeschouwer
Toeschouwer

.

Bericht door jorre »

Een barossa is te licht, heb al met een kymco 250 gereden en vond het wat te zwak. Misschien ook omdat het een automaat was...

Als ik mijn ouders kan overtuigen zal het een Raptor 350 worden. ( Het schakelen zal ik wel onder de knie krijgen zeker... :-) )

Wat olie/ filter vervangen betreft, dat zal ik ook wel kunnen leren eh... En anders reken ik op jullie hulp.
Alvast bedankt voor jullie tips!

Tot binnenkort
Jorgen
Plaats reactie