Pagina 1 van 2
plug chop
Geplaatst: za 24 jan, 2004 20:56
door Rik350
Kan iemand voor mij de juiste procedure van een plugchop opschrijven.
Moet dit rijdend of gewoon stationair?
Als ik het idee heb dat mijn motor niet heel fel oppakt zit dit dan in de mainjet, pilotjet of de luchtschroef???
Geplaatst: zo 25 jan, 2004 21:29
door elsinore
waarschijnlijk luchtschroef, zet ie maar in standaard positie( zie je manual) en maak je luchtfilter en carburateur eerst goed schoon
pilotjet is stationair sproeier, ik neem aan dat ie eerst goed oppakte en dat je de pilotjet niet hebt vervangen.
mark
Geplaatst: zo 25 jan, 2004 22:59
door Bakker
volgens mij staat dit al ergens op het forum zoek maar is met de optie
ZOEKEN !!
Geplaatst: ma 26 jan, 2004 00:10
door Rik350
heb ik gedaan kwam weinig zinnig uit vandaar nieuwe topic
ik heb de luchtschroef afgesteld volgens de manual van de dynojetkit 2.5 slag wat denk jij (of iemand anders) krapper of juist wat ruimer dus eigenlijk meer benzine of meer lucht voor feller op te trekken
Geplaatst: ma 26 jan, 2004 08:27
door Teunie
Plug chop moet je liefst op topsnelheid doen, volle gas. Dan motor uitzetten en ontkoppelen.
Geplaatst: ma 26 jan, 2004 11:06
door Bartie
De luchtschroef kan je best zo afstellen :
Je laat de motor warm draaien, daarna draai je de vijs dicht totdat de motor slecht begint te lopen, vervolgens draai je ze open (tel het aantal toeren) totdat hij weer begint slecht te lopen, de "juiste" afstelling is precies in het midden van het aantal toeren dat hij goed loopt.
Geplaatst: ma 26 jan, 2004 13:07
door Rik350
wel rijdend dus of kan het ook gewoon in zijn vrij met volle gas
Geplaatst: ma 26 jan, 2004 13:14
door Ralph
Een plug chop is vol gas gaan rijden een stukje dan koppeling in en tegelijk je motor uit, bougie er uit halen en kijken wat voor kleur hij heeft.
Geplaatst: ma 26 jan, 2004 15:32
door Teunie
In zn vrij zou ik maar niet teveel pin gas geven anders is het knal, en kun je je zuiger gaan zoeken.
Geplaatst: ma 26 jan, 2004 19:36
door Rik350
Nou dat lijkt mij nou wel weer meevallen tenzij je het lang doet maar rijdend begrijp ik dus
bedankt voor de info nog ff finetunen en dan kan ik eindelijk weer maximaal driften.
Heeft een van jullie ook wel eens een fussee(dat schroefding waardoor je kan veren en sturen en toch verbinding hebt) uit de voorarmen versleten of gebroken Ik had r eerst een gebroken(ja april was dat in inor) en nu met alle sleutelwerk vandien ben k er 8er dat er ook een versleten is maar die dingen kosten 100 eu stuk. Dus ik w8 el tot ie breekt voor ik em vervang
Geplaatst: vr 09 jul, 2004 08:46
door sjarty
met die plugchop , geeft dit een ander resultaat dan dat men gestopt is met rijden en dan de bougie bekijkt?
Geplaatst: vr 09 jul, 2004 09:42
door Fré
wel, als ik het goed begrijp, is de precieze bedoeling van een plugchop de volgende:
je wil weten of je mainjet te rijk/te arm/juist gekozen is.
Dan moet je weten hoe de verbranding is als je de gas volledig induwt.
Dus wat doe je: je laat je motor warmlopen, rijdt ermee, en dan volgas geven en je motor stilleggen.
Waarom moet je de motor direct afleggen: imho omdat eventuele sporen die door een niet optimale verbranding op de bougie te zien zijn niet zouden worden verstoord doordat je daarna bijvoorbeeld minder gas geeft, waar je mengsel bijvoorbeeld wel goed is (doordat je naald en je luchtschroef bijvoorbeeld wel goed zijn afgesteld). Want die goede verbranding op midden/laag gas zou volgens mij bv de roetsporen (van een te rijke mainjet) kunnen losmaken zodat de bougie er toch weer redelijk proper (koffiemetmelkbruin) uitziet. En dan denk je dat je mainjet goed is, terwijl dit niet zo is.
Maw: je wil de toestand kennen van je verbranding bij volgas om je mainjet te controleren, dus is het de bedoeling van je bougie enkel maar na vol gas rijden te controleren.
Geplaatst: vr 09 jul, 2004 10:02
door Ralph
Als je het goed wil doen moet je het ook bij half gas doen, want ook hierop kan hij vastlopen.
Geplaatst: vr 09 jul, 2004 10:04
door sjarty
en dit dan in hoogste versnelling?
Geplaatst: vr 09 jul, 2004 10:07
door Ralph
Ik denk dat z'n 3e of 4e versnelling wel goed is, maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen. Dit denk ik omdat je in z'n laatste versnelling heel lastig de hoogste toeren haald.