Pagina 1 van 2
technisch defect in tiegem draait uit in serieuze breuk !
Geplaatst: di 02 mei, 2006 19:27
door Dutje#82
yup,
nuja... door een F*ck skidplate die los gekomen is en tss tandwiel en ketting gedraait is.. heb ik nu een gebarsten carter !
dus;. ketting is dubbel gekropen en los geslagen tegen schakelpookje+ het asje van het schakelpookje..
het asje is zodanig geplooit dat de carter + dichting gebarsten is
zodus wordt een snelle en efeciente manier gezocht om zondag toch voor de punten te kunnen rijden !
me door bert verteld.. je kan het 100 keer hebben en dan pas zoiets tegen komen.. of je kan het direct zitten hebben zoals ik
dus..
eerst dit probleem oplossen.. dan de rest !
grtzz
Geplaatst: di 02 mei, 2006 19:41
door Fré
Geplaatst: di 02 mei, 2006 19:49
door Dutje#82
dacht het niet.. een nieuwe carter moet bestelt worden.. het is een dubbele barst dus .. een brok deruit...
grtz
Geplaatst: di 02 mei, 2006 19:55
door Fré
Ik heb foto's gezien van mensen die met kneedmetaal een kartergat ter grootte van een pingpongbal hebben gedicht. On the field.
Machineer desnoods een plaatje dat je tegen het gat kan lassen. Pasop het is redelijk ingewikkeld om zonder foto even een idee te krijgen van het probleem.
PS: peis dat je best eens met het probleem naar een metaalbewerker of zoiets gaat, of een creatieve garagist, of Bert. Zo even via internet een oplossing verzinnen lijkt me nogal moeilijk. Mss dat iemand anders nog goeien dag komt zeggen, maar euhm...
Geplaatst: di 02 mei, 2006 20:23
door Dutje#82
quad is al reeds in goeie handen van bert
al die zegt niemer dichten..

dan weetj hoelaat het is..
grtz
Geplaatst: di 02 mei, 2006 20:48
door Hanzie
ik heb hetzelfde probleem gehad bij mijn suzuki toen, en het was een enorm duur grapje... kon ook niet gelast worden toen omdat het op een te gevoelige plaats was met te weinig ruimte om voldoende stevig te lassen.
kijk je tandwielen van je versnellingsbak ook maar na want als je ketting dubbelt heeft gezeten is het een serieuze slag op de tandwielen geweest, dus zeker controleren.
carter is een duur grapje. reken al maar snel op een 1000euro als ik mij niet vergis? als die vervangen moet worden ben je verplicht om beide delen te vervangen omdat ze bij mekaar horen of hoe zat dat weer?
het volgende stomme is dat je volledige blok tot op het laatste moertje los moet.
veel succes, altijd balen zoiets weet hoe het is heb het ook meegemaakt...
oja snelle oplossing? andere quad lenen voor zondag

Geplaatst: di 02 mei, 2006 21:03
door Frank MB
Of een ander blok, oede miere heeft er nog een te koop. Dan heb je meteen een reserve blok. Altijd handig.
Geplaatst: di 02 mei, 2006 21:15
door Hanzie
dat is idd ook een optie maar wel een erg dure vind ik persoonlijk

Geplaatst: di 02 mei, 2006 21:26
door doubletracing
ja dutje je hebt nog niet veel geluk gehad met je yfz'06...hopelijk raakt hij klaar voor zondag.
Geplaatst: di 02 mei, 2006 21:30
door Dutje#82
oede miere zijn blok is een 04... wil een 06 als reserve hoor... wil er nx mee bedoelen maarja..
heb ik geen quad zondag.. mag ik mss een gasgas eens teste
grtzz
Geplaatst: di 02 mei, 2006 21:33
door Frank MB
Dutje#82 schreef:oede miere zijn blok is een 04... wil een 06 als reserve hoor... wil er nx mee bedoelen maarja..
heb ik geen quad zondag.. mag ik mss een gasgas eens teste
grtzz
Kan ook, meteen maar even goed aanpakken natuurlijk als reserveblok. Maar die vind je niet, reserve blokken denk ik. Dus k zou meteen een reservequad nemen.
Sorry even een geintje

Geplaatst: wo 03 mei, 2006 08:09
door No Limit W-tec
Heeft bert geen reserve quad ? Gas Gas misschien ?
Als je er echt niet uit geraakt wil ik je wel uit de nood helpen, dan heb je gelijk de nokkenassen, vering en GPR getest.
Qua stukken valt het al bij al nog mee, twee carter helften (kunnen niet apart gekocht worden) kosten 450 € samen, btw in. Is vooral het werk, je moet toch vlug rekenen op een 8-10 uur en hopen dat er niets anders op duikt zoals tandwielen versnellingsbak die tik gekregen kunnen hebben.
Hoe is je bodemplaat in godsnaam kunnen loskomen, is het die standaard plastieken ? Een goeie tip : alles vast zetten met blauwe loctite, vraag maar eens aan Marc, heeft het al tot scha en schande mogen aanhoren.

Geplaatst: wo 03 mei, 2006 08:15
door Bartje 400
bij men blaster had ik ook een enorm gat in mijn carter , pa blok zelf open gemaakt , nieuwe piston want die was in stukke vaneen doen het blok gelast en met schuurbank mooi vlak gemaakt en vroem vroem

Geplaatst: wo 03 mei, 2006 11:44
door Dutje#82
niko, bedankt voor de tip maar was alreeds gebeurt, wss een steen ertegen gehad en gekraakt (is idd die plastieken)
grtzz
Geplaatst: wo 03 mei, 2006 20:25
door Sg6
is die dan niet te lassen ? heb al werken gezien van carterbreuken die gelast zijn. Is dit mss zo dun dat het niet sterk genoeg zal houden mss?