Pagina 1 van 1
Nieuwe Nokkenas voor TRX440!! Help
Geplaatst: ma 26 jan, 2004 10:10
door Hellracer
Hello,
Dus zoals ik al zei zal de ervaren mensen hier volgen in hun mening waar ik heel blij mee ben omdat sommige dingen toch alleen uit zelfervaring het beste te volgen valt
Ik ga dus een nokkenas kopen maar welke en waar, HRC nokkenas zal waarschijnlijk het duurste zijn ,zijn er dan ook nog andere merken die ik kan bestellen zoals PRO-FLO ??
Wat kost een goede nokkenas en wie kan mij dan helpen deze te installeren?
Mercikes
ps: Kan iemand mij ook helpen mijn powercore 4 FMF een nieuwe END CAP te maken omdat die volledig open exhaust is en nogal vee lawaai maakt en back pressure is te weinig waardoor met MID power eigenlijk bijna zo goed als weg is

Geplaatst: ma 26 jan, 2004 10:36
door No Limit W-tec
Geplaatst: ma 26 jan, 2004 10:42
door B@ckBone
HRC en only HRC
waarom ?
Omdat deze van het zelfde materiaal gemaakt is dan de originele nokkenas , zo zal het niet nodig zijn om je kleppentuimelaars te laten harden ( kost zo een 250€ ) .
Alle andere merken ( webcam , whithe brothers , hotcam , etc ) moet je de kleptuimelaars laten harden omdat deze van een bestaande nokkenas vertrekken , hem oplassen ( ander materiaal ) en dan afdraaien !
HRC is misschien duurste , maar niet inverhouding met een ander merk en je kleptuimelaars te laten verharden .
KOOP ZEKER GEEN XR400 CAM!!, want dit is het geld niet waard !
Wat betreft installatie , kan ik je wel helpen , moet wel een nieuwe pakking kopen !
Geplaatst: ma 26 jan, 2004 11:40
door Hellracer
B@ckbone,
Merci voor de nodige info en hulp

Kzal eens naar mijn honda verdeler dan gaan.
Dus dat is het beste wat ik nu verander aan mijn quad en daarna mijn carb als echt nodig is maar die FCR39 zal ik toch niet kopen want veel te duur voor mij
Die pakking ook van honda service of niet? Nu is het zoiets groenachtig slijm

dat nu wel harder is natuurlijk.
Is dit veel werk en kan ik al iets doen voor de installatie, alles afhalen dat het motorblok zichtbaar is zeker? Maar mijn probleem is voorlopig geen aanhangwagen te hebben en nergens naartoe kan zelfs heb ik je hulp aangeboden wat zeer cool is?
En welk merkbaar verschil ga ik krijgen met die cam?
Merci
Geplaatst: ma 26 jan, 2004 11:45
door El Timbo
Hellracer schreef:B@ckbone,
Maar mijn probleem is voorlopig geen aanhangwagen te hebben en nergens naartoe
Merci
JAWEL, we gebruiken de mijne hé hellracer..... Daar zijn we vrienden voor.
Geplaatst: ma 26 jan, 2004 11:46
door B@ckBone
Dus dat is het beste wat ik nu verander aan mijn quad en daarna mijn carb als echt nodig is maar die FCR39 zal ik toch niet kopen want veel te duur voor mij
inderdaad ...
Die pakking ook van honda service of niet? Nu is het zoiets groenachtig slijm dat nu wel harder is natuurlijk.
Ja gebruik originele honda pakkingen , kost 15 €
s dit veel werk en kan ik al iets doen voor de installatie, alles afhalen dat het motorblok zichtbaar is zeker? Maar mijn probleem is voorlopig geen aanhangwagen te hebben en nergens naartoe kan zelfs heb ik je hulp aangeboden wat zeer cool is?
neen , het is niet veel werk , maar je kan altijd al je tank en plastick verwijderen .
Geplaatst: ma 26 jan, 2004 11:46
door Hellracer
ok dan maar ik ben nooit geen profiteur geweest hihihi en ja just je hebt dan uw trekhaak op uw megane (firma) hihihi gratis dus, ok peeeke
Geplaatst: ma 26 jan, 2004 11:52
door El Timbo
trekhaak zal op de megane staan als ik uit ski verlof kom....
Onze pa gaat het laten doen mij een kennis voor een prijsje want ik snap er weer niets van
Dus als je wil afspreken met B@ckbone, vanaf 8 Februari kan ik je wegdoen....
Geplaatst: di 27 jan, 2004 13:12
door Hellracer
Ben gaan vragen bij onze HOnda Service en kost 237euro voor de HRC CAM
Dus volgende maand koop ik hem, bestellen en op 1 dag heb ik hem

Geplaatst: di 27 jan, 2004 13:56
door Teunie
Huh dat is wel erg goedkoop! Zult er veel plezier van hebben! (Honda OEM is gewoon degelijk spul! )
Geplaatst: di 27 jan, 2004 14:02
door Hellracer
jaja, hopelijk en nu nog erin krijgen dan
Zeg Teunie, voelde jij verschil met k&n tov twinair of mousse?
Met allebei bak open of toe natuurlijk is er dan verschil
Geplaatst: di 27 jan, 2004 15:25
door Teunie
Heb nog niet met bak open geprobeerd met k&n erin, anders moet ik rejetten.
K&N geeft merkbaar meer power, ook met luchtfilterkap erop.
K&N + outerwear en klep open is the way to go, maar dan moet je wel rejetten! Motor kan op die manier eindelijk ademen.