Pagina 1 van 2
krieger uitlaat
Geplaatst: ma 08 mei, 2006 08:37
door vanpee jelle
Hej de manne
Heb juist een nieuwe uitlaat gestoken krieger competietie KXF 400 had al een pot steken maar was een beetje rot.
nu is mijn vraag rejetten of niet en hoe te doen of te zien
(Heb wel de pot moeten aanpassen voor een KSF 250)
Re: krieger uitlaat
Geplaatst: ma 08 mei, 2006 08:44
door epix no-fear
k weet niet of dat wel gaat werken.
aangezien jij een 250 hebt en die demper voor een 400 een 400 heeft een dikkere pijp omdat hij meer uitlaat druk kwijt moet.
jou 250 heeft minder uitlaat druk dus zit daar een dunnere pijp op dat is om voldoende tegen druk te krijgen dus wat gebeurt en nu jij die 400 demper erop hebt gezet de uitlaat druk kan zomaar zonder tegen druk die pijp uit stromen.
dus ik ben bang dat je quad straks niet echt goed gaat lopen
greetzz
Geplaatst: ma 08 mei, 2006 10:30
door ~JoAcHiM~
Mijn uitlaat op mijn 440 nu is kleiner dan de originele (en de aftermarket) van mijn vroegere ksf250. Dus dat wil niks zeggen.
Is geen probleem volgens mij.
Geplaatst: ma 08 mei, 2006 11:08
door vanpee jelle
Diameter is het zelfde. Maar moet hij gerejet worden of niet
Geplaatst: ma 08 mei, 2006 11:10
door Teunie
vanpee jelle schreef:Diameter is het zelfde. Maar moet hij gerejet worden of niet
Ligt eraan of hij te rijk staat of te arm!
Geplaatst: ma 08 mei, 2006 11:18
door vanpee jelle
en hoe zie ik dat?
Geplaatst: ma 08 mei, 2006 12:12
door Steffen
adhv de bougie, heel donker (bijna zwart) = te rijk
mooi bruin = goed
heel licht = te arm
zo is het dachtek
greetz
Geplaatst: ma 08 mei, 2006 12:17
door rudiero
vanpee jelle schreef:en hoe zie ik dat?
Een toerken doen en u boegie bekijken,is ze heel donker staat hij te rijk is ze wit staat hij te arm.Het moet eigenlijk de kleur van koffie met ewa melk in hebben.Laat hem het best afstellen door een garagist als je er zelf geen ervaring mee hebt.
Geplaatst: ma 08 mei, 2006 15:41
door vanpee jelle
Dus zal ik een andere sproeier moeten steken. Is dit in een kit te verkrijgen of aparte sproeiers. Je kan toch niet van de eerste keer weten welke maat van sproeier je moet hebben?
Geplaatst: ma 08 mei, 2006 15:49
door JohnBeton
dynojet kitje
Geplaatst: ma 08 mei, 2006 16:38
door kane
normaal is het als je een andere uitlaat en/of (demper) steek moet je 8 maten groter tov de originele sproeier dus proberen maar succes alvast
Geplaatst: ma 08 mei, 2006 16:44
door vanpee jelle
Weet er iemand de standaart maat van de sproeier voor een KSF 250.
Er stond al een andere uitlaat op dan kan ik eens controleren of er al de juiste sproeier in zat.
Ik zal ook eens een toereken doen en de bougie controleren op welke kleur.
Zal zeker eerst de bougie moeten kuisen en dan een toerken doen voor de kleur te zien.
Geplaatst: ma 08 mei, 2006 18:22
door keesie
goed afstellen "jetten" doe je op een testbank onder belasting en met afr meting.
in jouw geval zet er meer een GROTE sproeier in en ga maar veel proberen.
misschien valt het allemaal wel mee en loopt ie redelijk.
bougie lezen met een 4takt is niet de manier, ja je kunt zien als ie veeeeel te rijk staat, maar dan staat ie nog laaaaang niet goed,
plus het is moeilijk het onderin (stationair) gebied af te stellen.
Geplaatst: ma 08 mei, 2006 18:25
door vanpee jelle
stationair heb ik het toerental iets hoger moeten zetten of hij viel stil
ksf 250
Geplaatst: ma 08 mei, 2006 19:10
door kawarider 250
Ik heb ook een ksf 250, en zou ook graag een andere uitlaat opsteken. Maar het probleem is dat ik nergens een plaats vindt waar uitlaten te koop zijn voor hierop (zonder aanpassingen te doen). Weet niemand ergens een plaats ? (liefst in W-Vlaanderen)