Pagina 1 van 2

Pakking carter kapot

Geplaatst: wo 10 mei, 2006 20:37
door SlOoT
Van mijn LC4 is onderaan de pakking van het carter kapot. Pakking steekt naar buiten, is duidelijk te zien. Ik zag het optijd dus er is weinig olie verloren gegaan toen de motor nog liep. Weet iemand wat mogelijk oorzaken hiervan kunnen zijn ?

EDIT: update:

Ok, blok ligt nu helemaal open. Een aantal bouten zaten los, dus dat kan de oorzaak zijn geweest. Blok ziet er verder goed uit. Krukas is in goede staat. Zuiger, cilinder en kop zijn ook gewoon super. De 2 lagers van de nokkenas hebben een beetje speling dus die worden vervangen.

Morgen carters splitsen en versnellingsbak ook ff na kijken. Daarna alles weer goed in elkaar, nieuwe pakkingen, nieuwe zuiger veren, etc.

Geplaatst: wo 10 mei, 2006 20:45
door quadzilla
Zijn de boutjes niet wat losgekomen door trillingen.
Kan een oorzaak zijn.

Geplaatst: wo 10 mei, 2006 20:52
door keesie
1 niet voldoende of in verkeerde volgorde aangedraaid
2 pakking heeft nooit goed gezeten tijdens aanhalen
3 carters waren krom
4 carters waren recht en kunnen nu krom zijn
5 enorme overdruk in carter (lijkt me haast niet mogelijk maar zeg nooit: nooit) zal wel een overdrukpijp zitten

succes ermee :wink:

Geplaatst: wo 10 mei, 2006 22:25
door SlOoT
keesie schreef:1 niet voldoende of in verkeerde volgorde aangedraaid
2 pakking heeft nooit goed gezeten tijdens aanhalen
3 carters waren krom
4 carters waren recht en kunnen nu krom zijn
5 enorme overdruk in carter (lijkt me haast niet mogelijk maar zeg nooit: nooit) zal wel een overdrukpijp zitten

succes ermee :wink:
he, bedankt. :wink: Blok hebben wij zelf nog nooit los gehaald. Heeft vorig seizoen ook zonder problemen gelopen. Ik zal morgen de ontluchting na kijken, stel die zit om een of andere reden helemaal dicht dan krijg je enorme overdruk. Ook zal ik ff alle boutjes na lopen om te zien of de oorzaak daar ligt. Ik hoop maar dat de carters nog gewoon goed zijn.

Geplaatst: do 11 mei, 2006 18:37
door keesie
bij KTM hebben ze zat carters liggen

Geplaatst: do 11 mei, 2006 18:41
door blaster200
misschien een tip: alle bouten vastzetten met locktite

Geplaatst: do 11 mei, 2006 18:47
door epix no-fear
locktite rules :punk: :rock:

Geplaatst: do 11 mei, 2006 19:01
door keesie
jaaaa, als je heel SLIM bent alle carterbouten met rode locktite vastzetten :x :verymad: :verymad: :idea: :arrow: :bier2:


eventueel slagmoersleutel gebruiken, vooral voor die lastige m6 carterbouten... :x


nee, natuurlijk niet...


je hoeft dus geen eikel te zijn door aan een boom te hangen, er zitten er genoeg hier op het forum :applaus:

Geplaatst: do 11 mei, 2006 19:04
door Ralph
keesie schreef:eventueel slagmoersleutel gebruiken, vooral voor die lastige m6 carterbouten... :x
:D :lol:

Geplaatst: do 11 mei, 2006 19:05
door epix no-fear
neej je moet wel blauwe locktite gebruiken die is aleen tegen trillingen dus je boutjes trillen niet los maar je krijgt ze er naderhand wel uit :)
en btw als je iets met locktite vast zet en het moet weer los moet je het gewoon goed warm stoken dan laat de locktite weer los :)

Geplaatst: do 11 mei, 2006 20:05
door keesie
yamaha tri-z schreef:neej je moet wel blauwe locktite gebruiken die is aleen tegen trillingen dus je boutjes trillen niet los maar je krijgt ze er naderhand wel uit :)
en btw als je iets met locktite vast zet en het moet weer los moet je het gewoon goed warm stoken dan laat de locktite weer los :)

als je het niet erg vindt, kom ik voor reparatie met mijn motor dit keer niet naar jou :lol: uuuh ik bedoel...nooit :dag:

Geplaatst: do 11 mei, 2006 20:30
door Robby
nieuwe pakking,goede bouten en op spanning trekken,en geen locktite, wedden dat ze bij goed onderhoud niet loskomen?

Geplaatst: do 11 mei, 2006 20:38
door SlOoT
Blok wordt helemaal na gekeken. Indien nodig lagers vervangen (nokkenas), dan gelijk ff nieuwe zuigerveren. Allemaal nieuwe pakkingen en dan met behulp van de handleiding blok weer goed in elkaar (en natuurlijk met behulp van de moment sleutel) :mrgreen:

Geplaatst: do 11 mei, 2006 20:42
door epix no-fear
keesie schreef:
yamaha tri-z schreef:neej je moet wel blauwe locktite gebruiken die is aleen tegen trillingen dus je boutjes trillen niet los maar je krijgt ze er naderhand wel uit :)
en btw als je iets met locktite vast zet en het moet weer los moet je het gewoon goed warm stoken dan laat de locktite weer los :)

als je het niet erg vindt, kom ik voor reparatie met mijn motor dit keer niet naar jou :lol: uuuh ik bedoel...nooit :dag:

shit ik heb het verkeerd getypt :)
blauwe locktite komt zo los jij had het over rode als je daar iets mee vast zet komt het ook echt niet meer los
ik zeg vaak boutjes vast met blauwe locktite daarna zijn ze gewoon weer los te draaien die blauwe verkomt aleen dat het zaakje los trilt :)

Toegevoegd na 19 seconden:
keesie schreef:
yamaha tri-z schreef:neej je moet wel blauwe locktite gebruiken die is aleen tegen trillingen dus je boutjes trillen niet los maar je krijgt ze er naderhand wel uit :)
en btw als je iets met locktite vast zet en het moet weer los moet je het gewoon goed warm stoken dan laat de locktite weer los :)

als je het niet erg vindt, kom ik voor reparatie met mijn motor dit keer niet naar jou :lol: uuuh ik bedoel...nooit :dag:

shit ik heb het verkeerd getypt :)
blauwe locktite komt zo los jij had het over rode als je daar iets mee vast zet komt het ook echt niet meer los
ik zeg vaak boutjes vast met blauwe locktite daarna zijn ze gewoon weer los te draaien die blauwe verkomt aleen dat het zaakje los trilt :)

srry mijn fout in dat vorige stukje text

Geplaatst: do 11 mei, 2006 20:47
door keesie
ik wil niet vervelend doen, maar waarom zijn de bouten losgetrild? jij rijd toch met een alu frame? kan best zijn dat door al die ingelaste stukken het frame zo stijf is geworden dat het door de trillingen komt die niet meer weg kunnen, nou als dat zo is, dan ben je nog niet klaar :?

of het blok is door een beun inelkaar gezet :duimlaag: