Pagina 1 van 2
440ex Jetting probleempje !!?
Geplaatst: di 27 jan, 2004 08:50
door Hellracer
Hello,
Heb gisteren met EL timbo nog eens om mijn carb willen sleutelen en weet wat mis is maar krijg het niet opgelost.
Ik mis power in midrange.
kleine sproeier is nog 38 en als ik 42 in steek doet hij niets anders dan pruttelen zelfs met 2 toeren out.
Verder de naald op 4 of 5de clip dus naald verhogen geeft mij wat ik nodig heb in de midrange echt de boost die ik nodig heb maar dan is mijn ralenti weer naar de kloten en neem hij pas op na een bog bog bog en dan turbo amaai.
Hoofdpsproeier is 160 en die zit goed denk ik.
Dus moet ik sukkelen met die naald en op welke hoogt van de naald gaat het mis, zijn er andere beschikbaar die smaller zijn bovenaan de naald?
Als ik iets mis zeg in mijn redenering mij op de vingers kloppen hey
groeten
ps: De acceleratie pomp kunt je vroeger of later doen werken door dat ijzer dipje te plooien als je het zwart deksel eraf haalt op de zijkant van de carb.
Geplaatst: di 27 jan, 2004 10:18
door Teunie
Hoofdsproeier heeft niets met ralenti te maken. Daar gaat de pilot sproeier over en de luchtschroef.
Als je hem zodanig instelt dat ie mid en high goed gaat kun je de rest tunen met pilot en luchtschroef.
160 main klinkt weinig voor een 440 met vanalles erop en eraan.
Ik heb enkel andere demper en ik heb er 155 of geloof zelfs al 158 mainjet in zitten. (naald staat volgens mij op 2de positie van boven)
Als hij te weinig benzine krijgt mis je ook de power in mid en high he!
Geplaatst: di 27 jan, 2004 10:57
door B@ckBone
Steek :
een 45 pilot
een 180 main
Luchtschroef 2.5 toeren uit
je zit veeeeeeeeeeeelll te arm !
groeten
Kenny
Geplaatst: di 27 jan, 2004 13:02
door Hellracer
ok , ik heb nog een mainjet 170 liggen en zal die al steken.
Maar voor slowjet heb ik mijn twijfels waarom dat zelfs met een 42 hij in ralenti bijna stil valt en blupper blupper moet vertrekken.
En hoe zit het met mijn Naald?? 2de van boven Teunie dit is arm niet??
Geplaatst: di 27 jan, 2004 13:55
door Teunie
Naald naar boven is armer, naar beneden is rijker.
Dat hij niet goed loopt stationair kan wel eens heel goed met de luchtschroef te maken hebben.
Geplaatst: di 27 jan, 2004 13:59
door Hellracer
De 42 jet moet ik bijna helemaal dichtdraaien voor een normaal ralenti.
de 38 met 2,5 toer uitgedraait perfect.
Maar ja mijn probleem ligt in midrange waar ik geen boost meer heb.
Zal die 170 erin steken en naalt staat op 3 positie van boven af plus nog shim tussen, dus 3,5 positie, als ik 4 of 5 neem pruttel pruttel vanaf 0 tot 1/8 gas
Geplaatst: di 27 jan, 2004 15:27
door Teunie
Als ie beter loopt op de 38 gewoon die erin laten, en dan experimenteren met naald en sproeier om de midrange goed te krijgen.
Jetten = puzzelen, veel werk dus maar ook veel voldoening als je het uiteindelijk goed hebt
Geplaatst: di 27 jan, 2004 15:37
door B@ckBone
de naald moet op clip 4
Geplaatst: di 27 jan, 2004 16:10
door Hanzie
doe gewoon wat kenny zegt, en je quad loopt als een zonnetje...
Geplaatst: di 27 jan, 2004 16:13
door Hellracer
Dus wat ik morgen doe, is mijn grootste sproeier 170 erin en naald op clip 4 van boven te tellen en zal eens testen en zeggen of het goed is.
Alles komt op zijn tijd in orde
Weekend heb ik de remmen in orde gebracht zodat ik zelfs remsporen op onze oprit liet met mijn voorbanden en nog wel bergop
Geplaatst: di 27 jan, 2004 16:38
door Teunie
Hanzie schreef:doe gewoon wat kenny zegt, en je quad loopt als een zonnetje...
Als het over Honda gaat is Kenny de man die je moet hebben. Je kunt kijken of je 170 al beter is maar ik zou toch het advies van Kenny volgen en een grotere jet aanschaffen.
Dat zijn de kosten niet he.
Geplaatst: di 27 jan, 2004 18:52
door john trekels
hoe moet je die naald hoger zetten??
Geplaatst: di 27 jan, 2004 19:33
door Teunie
Zit clipje op dat je kunt verplaatsen.
Geplaatst: di 27 jan, 2004 19:36
door El Timbo
john trekels schreef:hoe moet je die naald hoger zetten??
Je carbu open doen, er zit een clipje op die naald dat je kan verzetten...
Alé, zo heb ik hellracer het zien doen
Geplaatst: di 27 jan, 2004 22:22
door Hellracer
Niet elke type carbu heeft een naald die je kunt herzetten, zoals mijn vorige kawasaki mojave moest je meer of minder shims onder steken