Pagina 1 van 1

probleem yfz 2004

Geplaatst: do 18 mei, 2006 21:20
door doubletracing
een maat van mij heeft een probleem met zijn quad yfz 450.de pastille die vooraan op het blok zit boven de uitlaat en aan de zijkant met een vijsje vastzit is eruit en nu kwam al rijdend alle olie eruit.volgens mij heeft het blok lucht gezogen langs die opening,want het reservoir zit vol olie en in het blok bijna niets meer,op de olie was er ook schuimvormig wit kleur.watercirculatie is in orde en hoeveelheid water ook.

heeft er al iemand gelijkaardig voorval gehad met die pastille?

Geplaatst: do 18 mei, 2006 21:28
door No Limit W-tec
Is decompression plug die eruit gevlogen is. Als hij op tijd gestopt is, is er geen schade.

Is typisch op 2004 modellen. Vervangen door alu exemplaar van modquad. Heb er eentje liggen, mag je omkomen of stuur ik op.

Reden is te veel olie opgedaan bij verversen en te lang vol gas gereden.

Geplaatst: do 18 mei, 2006 22:46
door Ivoman #7
'k Heb deze ook, vanaf ik ervan af wist, meteen vervangen door een alu modquad decompressieplug.
Als ik mij niet vergis is dit en de zwakke batterij de enige min-punten aan het 2004 model.

Geplaatst: vr 19 mei, 2006 07:01
door keesie
No Limit YFZ schreef:Is decompression plug die eruit gevlogen is. Als hij op tijd gestopt is, is er geen schade.

Is typisch op 2004 modellen. Vervangen door alu exemplaar van modquad. Heb er eentje liggen, mag je omkomen of stuur ik op.

Reden is te veel olie opgedaan bij verversen en te lang vol gas gereden.


teveel olie, hmmmmmm, vermoed van niet, tenzij er 4 of 5 liter inzat :mrgreen: , topend wordt door de pomp gesmeerd en niet door spatsmering, dus er kan bovenin nooit teveel zijn, en je olie reservoir zou super vol zitten (drysump, weet je wel :wink: )

kan door verstopte carterontluchting zijn, kontroleer de slang naar zwarte doos bij koelwater reservoir, of
door iets te arme afstelling waardoor de motor TE warm werd, carb afstelling controleren :wink: (ff naar de yfz dokter brengen :wink: :mrgreen: )

in ieder geval, motor is er NIET beter van geworden, maar het kan allemaal reuze meevallen.

in ieder geval topend controleren, nokkensasjes eruit, klep buckets (stoters) eruit, veren en klepstelen bekijken, om te zien of er geen zand/rommel inzit, anders weer opbouwen, olie verversen en proberen.

succes

Geplaatst: vr 19 mei, 2006 10:14
door LIMP46
(ff naar de yfz dokter brengen


:knikduim: :knikduim: :knikduim:

voor het JUISTE recept :buig:

Geplaatst: za 20 mei, 2006 17:13
door craptor
zeg keesie heb ik hier met een vakman te maken :wink:

Geplaatst: di 23 mei, 2006 09:28
door steve
craptor schreef:zeg keesie heb ik hier met een vakman te maken :wink:
daar lijktr het wel op lange :mrgreen:

Geplaatst: di 23 mei, 2006 16:48
door Frank MB
keesie schreef:
No Limit YFZ schreef:Is decompression plug die eruit gevlogen is. Als hij op tijd gestopt is, is er geen schade.

Is typisch op 2004 modellen. Vervangen door alu exemplaar van modquad. Heb er eentje liggen, mag je omkomen of stuur ik op.

Reden is te veel olie opgedaan bij verversen en te lang vol gas gereden.


teveel olie, hmmmmmm, vermoed van niet, tenzij er 4 of 5 liter inzat :mrgreen: , topend wordt door de pomp gesmeerd en niet door spatsmering, dus er kan bovenin nooit teveel zijn, en je olie reservoir zou super vol zitten (drysump, weet je wel :wink: )

kan door verstopte carterontluchting zijn, kontroleer de slang naar zwarte doos bij koelwater reservoir, of
door iets te arme afstelling waardoor de motor TE warm werd, carb afstelling controleren :wink: (ff naar de yfz dokter brengen :wink: :mrgreen: )

in ieder geval, motor is er NIET beter van geworden, maar het kan allemaal reuze meevallen.

in ieder geval topend controleren, nokkensasjes eruit, klep buckets (stoters) eruit, veren en klepstelen bekijken, om te zien of er geen zand/rommel inzit, anders weer opbouwen, olie verversen en proberen.

succes
Ben je een eigen zaak begonnen in quads? :?

of is het allemaal beunwerk :mrgreen: