beschadigde velgen

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert

beschadigde velgen

Bericht door JohnBeton »

Ik had vorige week m'n velgen binnengebracht bij een quadzaak om nieuwe banden op te laten leggen.
Maandag was ik ze gaan halen, maar bij thuis zag ik dat een van de velgen een kras over de hele ring had, en nog een redelijk felle kras.

Na telefonisch contact mocht ik langsgaan en gingen ze het volledig wegwerken.

Vandaag is m'n broer ze gaan halen, en ze zien er juist hetzelfde uit.
Nogmaals gebeld, en ze zeggen nu dat dat normaal is en dat je dat altijd hebt door het bandijzer.

Ik geloof daar niet veel van, zie de foto's maar...

Nu, ik ga geen namen van de winkel noemen of zo, dat doet er niet toe, maandag ga ik terug naar daar en er eens over babbelen. Maar graag jullie mening of dit wel normaal is of niet.

Afbeelding
Afbeelding
speedfreak
Quadrider
Quadrider

Bericht door speedfreak »

ja ziet er redelijk diep uit... en goed zichtbaar. alst bij mij was. :duivel3:
Ktm 525 XC,Ready To Race?!
Nitro-eend
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Nitro-eend »

Da lijkt mij zo nie normaal...

Mijn achterband hebben ze vorige weer nog van m'n douglas velg gehaald om hem terug te maken en aan die velg is niets te zien...

Waarschijnlijk door onvoorzichtigheid ofzo. Ik zou het hier toch ook niet bij laten en eens goed van m'n tak gaan maken :verymad:
Yamaha Blaster 2006 Special Edition
Alfredo
Quadracer
Quadracer

Bericht door Alfredo »

Dus je brengt 4 velgen binnen en krijgt er eentje in die staat terug? Als een bandenijzer je velgen altijd zo beschadigt, waarom is er dan niets mis met de rest van je velgen?
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Ik zie nou niet waar die kras zit. Maar als je een bandenmachine gebruikt met een bandenijzer, dan komt het bandenijzer niet in contact met de velg maar alleen met de machine, dus het zou niet mogen.
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door JohnBeton »

Alfredo schreef:Dus je brengt 4 velgen binnen en krijgt er eentje in die staat terug? Als een bandenijzer je velgen altijd zo beschadigt, waarom is er dan niets mis met de rest van je velgen?
Ik had enkel de achtervelgen binnengebracht, die op de foto is volledig rond gekrast, dus echt een ring van +/- 1mm erin geduwd.

De andere velg heeft dat lichtjes en heeft ook wat ruwe vegen, maar daar discuteer ik niet over, want dat kan evengoed zijn van eens langs een boordje te rijden.
Het gaat me enkel om die ring die erin gekrast is.

En dat van 'de ene velg heeft het wel en de andere niet' heb ik ook aangehaald, maar aan de telefoon had ik niet de baas, dus had ik geen zin om er verder over te discuteren.
Ik snap ook wel dat die werkjongens daar niet over kunnen beslissen.

Voor de rest geen kwaad woord over de winkel, ben altijd goed geholpen, maar dit vind ik niet kunnen. :duimlaag:
Alfredo
Quadracer
Quadracer

Bericht door Alfredo »

Afbeelding

Volg de rode lijn Ralph, de kras is echt duidelijk te zien.
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door JohnBeton »

inderdaad, die rode lijn kan je rondom de hele velg trekken ...
epix no-fear
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door epix no-fear »

als ze dat met een banden aparaat hebben gedaan zijn het wel pacienten.
een banden aparaat kun je precies instellen dat hij je velg niet raakt dus als hij dat voor elkaar krijgt is het gewoon niet goed gedaan
CustomCoatingsHelvoirt
blaster200
Quadrider
Quadrider

Bericht door blaster200 »

moete ze gewoon vergoede, me banden zijn ook een paar keer kapot geweest maar nog geen kras te zien (heb wel ijzere velge maar de lak is ook nog gewoon goed)
|^^^^^^^^^^^^| |
| <<< Bavaria>>> | |"|,_____
|_..._..._...____===|=||_|__|..,]
(@)'(@)'(@)"""*| (@)(@)****(@)
Tom61
Quadrider
Quadrider

Bericht door Tom61 »

die van mij zien er altijd zo uit haha en dat is niet van het banden ijzer
die aluminium wielen gaan toch meteen krom of stukjes eraf ofzo
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Een bandenapparaat neemt inderdaad uitzichzelf een klein beetje afstand als je hem direct op de velg zet. Misschien hebben ze hem scheef in de klemmen gezet, zodat hij bij het draaien de machine heeft geraakt.
FOR FUN
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door FOR FUN »

Als dat een van mijn manne moest doen hij moest morgen niet meer beginnen.Dat is geen verantwoordelijkheid nemen.OK een fout kan iedereen maken, maar de volledige omtrek van de velg zo beschadigen dat is in mijn ogen slordig te werk gegaan,niet met het hoofd bij zijn werk zijn en van zulke werknemers komen vroeg of laat nog klachten binnen.En ja IK kan het aan de klant gaan uitleggen.
Enjoy your ride...
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door JohnBeton »

ik heb ginder ook gezegd dat ik hun niets kwalijk neem en dat iedereen wel fouten maakt, maar eerst zeggen ze dat ze het gaan oplossen en dan doen ze het niet en krijg ik te horen dat het normaal is dat velgen beschadigd worden.

Ik heb ze ook gezegd dat het mij niet uitmaakt als er een krets op staat, maar dat dat niet over de hele velg kan.
yamahakodiak
Quadracer
Quadracer

Bericht door yamahakodiak »

dat is niet normaal een klein krasje oke maar dit
yamaha grizzly 700fi
Plaats reactie