Pagina 1 van 2

Aantal vragen over Raptor 660 Nieuwe vraag

Geplaatst: zo 28 mei, 2006 10:59
door pieterquad
Ik heb een Yamaha Raptor 660 LTD bj 04.
En daar heb ik een paar vragen over.

Welke benzine kan je het beste tanken. :?:
Welke olie kan je het beste in de motor doen. :?:
De rem sleept voor en achter een beetje aan hoe kan ik dat voorkomen. :?:

alvast bedankt :duimhoog: :duimhoog:

Re: Aantal vragen over Raptor 660

Geplaatst: zo 28 mei, 2006 11:03
door Vincenzo
pieterquad schreef:Ik heb een Yamaha Raptor 660 LTD bj 04.
En daar heb ik een paar vragen over.

Welke benzine kan je het beste tanken. :?:
Welke olie kan je het beste in de motor doen. :?:
De rem sleept voor en achter een beetje aan hoe kan ik dat voorkomen. :?:

alvast bedankt :duimhoog: :duimhoog:

vraag 1 : naar mijn mening en volgens de constructeur kom je toe met 88 en zelfs 82 octaan dus kan je zeker 95 tanken. ik tank 98 is iets klopvaster.
let wel dat je tankt van een goed merk (total, shell,...) en niet van die merken als (€1.20 voor een lieter 98) en dergelijke... (reden ga ik om commerciele redenen voor die mensen niet uit de doeken doen.)
vraag 2 : met 10w40 kan je geen kwaad ik denk dat voor gewoon gebruik 90% van alle quads daarmee rijden.
vraag 3 : is gewoon daar kan je nietveel tot niets aandoen. (zo piepen he bedoel je met slepen of remmen ze echt?)

greetz

raptor 660

Geplaatst: zo 28 mei, 2006 11:15
door pieterquad
De remmen slepen wat aan ze remmen niet af ze piepen wat.
En wat kan ik nu het beste tanken euro 95 of 98

Thanks voor de reactie :duimhoog: :duimhoog:

Re: raptor 660

Geplaatst: zo 28 mei, 2006 11:17
door Vincenzo
pieterquad schreef:De remmen slepen wat aan ze remmen niet af ze piepen wat.
En wat kan ik nu het beste tanken euro 95 of 98

Thanks voor de reactie :duimhoog: :duimhoog:
laat dat zo maar eens goed doorremmen en het kan gedaan zijn. mijn achterrem piept na 9000km nog altijd :wink:

98 heeft een betere klopvastheid en is beter bestendig tegen vapor lock.
maar ne cameraad rijdt altijd op 95 met zijn Z en heeft nog nooit problemen gehad. kies zelf maar, maar 98 is beter

Geplaatst: zo 28 mei, 2006 16:36
door pierre
ik tank altijd 98, ik heb één keer 95 getankt en had wel problemen in trekken vond ik (heb wel een dynojet steken)

Geplaatst: zo 28 mei, 2006 16:55
door Teunie
Ik vond mijn KFX juist beter lopen op 95 dan 98...

olie

Geplaatst: di 30 mei, 2006 19:52
door pieterquad
Is de olie 10w40 bij elke winkels even goed
zoals bij de karwei, gamma, action, lokaal tankstation
of zitten er verschillen in

gr pieter

Re: olie

Geplaatst: di 30 mei, 2006 19:55
door Vincenzo
pieterquad schreef:Is de olie 10w40 bij elke winkels even goed
zoals bij de karwei, gamma, action, lokaal tankstation
of zitten er verschillen in

gr pieter
neen zeker niet. er zijn aan goede olieën bepaalde stoffen toegevoegd om bijvoorbeeld je koppeling in stand te houden en al dat soort dingen, speciale toevoegingen om vuile deeltjes af te voeren NOEM MAAR OP...

neem er maar van denicol of tupoline of andere merken waar je hier op het forum wat van hoort maar niet de eerste de beste grasmaaierolie aub. :wink:

Geplaatst: za 08 jul, 2006 18:40
door pieterquad
kan iemand mij precies vertellen hoe ik de olie vervang ik heb al in een manual gekeken maar ik snap het nog niet echt

Geplaatst: za 08 jul, 2006 18:46
door Sebastien
eerst zal je waarschijnlijk die plastieken skidplate moeten afvijsen.
Dan is er een bout die je kan losvijsen (in het midden ongeveer). die vijs je los en de olie komt eruit.


greetz

Geplaatst: za 08 jul, 2006 18:56
door pieterquad
ik wil er ook meteen een nieuwe filter in doen.
zijn er nog speciale handelingen voor

Geplaatst: za 08 jul, 2006 18:59
door yamahakodiak
* skidplate erondervandaan dat is gemakkelijker

* olievijs eruit draaien en de olie eruit laten lopen

* olie filter verwijderen

* olievijs er weer in draaien en nieuw olie filter erop

* olie bijvullen

* olie pijlen

Geplaatst: za 08 jul, 2006 19:03
door pieterquad
thanks voor de duidelijke uitleg :applaus: :knikduim:

Geplaatst: zo 09 jul, 2006 11:05
door JohnBeton
Let wel even op, niet enkel de olie aftappen aan het reservoir, doe het als volgt:

- Onderaan oliereservoir olie laten aflopen.
- Daarna aan de linkekant van je quad de olie aftappen (is een dikke bout maat 17 normaal gezien).
- Dan oliefilter losdraaien (kan nog al een slettebak zijn als die goed vastzit en je hebt geen oliefilter sleutel. Ik gebruik er een engelse sleutel voor, maar dan pits je hem een beetje kapot. Dan moet je wel wat opletten dat er niets van afbrokkeld)
- De dichting van de nieuwe oliefilter wat inwrijven met olie zodat hij goed dicht
- nieuwe oliefilter goed vastdraaien (met de hand is goed, maar wel stevig)
- Bouten van de aflaten terug vastdraaien
- Nieuwe olie erin -> LET WEL OP: op een bepaald moment zal je reservoir precies vol zitten, na +/- 1.5 of 1.6l, dat is te weinig. Je moet dan je reservoir dichtdraaien, de motor starten en een paar keer gas geven.
De oliepomp gaat dan de olie door de motor pompen en dan zakt het niveau.
Je kan dan de rest van de olie bij doen.

Geplaatst: zo 09 jul, 2006 11:34
door pieterquad
als ik olie in de motor heb gedaan.
waar moet ik dan kijken of de olie door de hele motor is gepompt.