Pagina 1 van 1

Power now en Power now plus

Geplaatst: do 01 jun, 2006 15:26
door No Limit W-tec
http://scaryfastracing.net/index.html

De winst in de curves heb ik nogal mijn twijfel bij, +/- 12 % top power en +/- 40 % op 1/4 gas ?

Keesie, jij geen ervaring mee ?

Geplaatst: do 01 jun, 2006 16:04
door keesie
Nikolas,
ik weet wat je bedoelt het is zo´n ronde ring met een platte schijf die je in je carb steekt.
ze claimen dat de aangezogen lucht beter verdeeld wordt tot half gas, en daarna weer beter werkt bij volgas.
ik las op forum in amerika, dat het eigenlijk niet of nauwelijks merkbaar schijnt te zijn, maar dat is volgens anderen, ik heb er geen ervaring mee, weet wel dat ze relatief duur zijn voor wat het is, 60 of 70 dollar of zoiets.

ik zojuist dat het duurder is, tegen de 100 dollar.




edit, prijs

Geplaatst: do 01 jun, 2006 16:25
door Dutje#82
oow zo'n power blade affaire ? pm rippeke eens die heeft dat op z'n yamie zitten
zo de lucht beter vernevelen voor de carb..


grtzzz

Goed verkooptrukje!

Geplaatst: do 01 jun, 2006 16:35
door RVdB
Ik citeer:

“The Scary Fast POWERNOW™ provides bigger horsepower improvements, greater power at 1/4 and 1/2 throttle for 2-strokes, 4-strokes, mini bikes and ATVs for $99.95. Mounted into the backside/airboot side of the carburetor, the Power Now™, slices the single air venturi going into the carburetor into 2 smaller, faster, venturis via the PowerNow™’s ‘Power Plate’. Our trademarked revolutionary Power Plate assists the vacuum of the fast moving air by drawing the fastest moving air molecules through a precisely positioned hole in the plate, drastically increasing the speed of the top and bottom venturis entering the cylinder. With this modification, the result is volumetric engine efficiency through uncompromised airflow velocity.“

Mijn kommentaar:

Scary Fast Powernow biedt u misschien wel meer vermogen bij ½ en ¼ throttle position. MAAR NIET bij 100% throttle ! Dat schrijven ze er wel niet bij…waarom toch…. hmm…?!

Hun systeem is eigenlijk eenvoudig te verklaren:

Doordat ze een “luchtgeleider” in uw aanzuigkanaal plaatsen, zal de lucht bij ½ of ¼ throttle position minder turbulentie maken en dus eerder laminair stromen (wat goed is voor de “volumetric efficiency” of vulling van je cylinder). Natuurlijk op voorwaarde dat ze hun blikje goed gemaakt hebben. Tevens zal de luchtsnelheid toenemen en daarmee de druk afvallen (Wet van Bernouilli), waardoor je een iets rijker mengsel zult aanzuigen (bij een carb). Eveneens neemt de realtieve snelheid van je lucht en benzine toe, wat je mengselvorming verbeteren kan. Dit kan bij ½ en ¼ throttle posities tot meer vermogen leiden. Dus, wat ze geschreven hebben kan juist zijn (abs. waarden kan ik niet bevestigen). De grap aan de hele zaak :buig: , is dat geen enkele mens op de hele wereld interesse heeft om meer vermogen te hebben bij ½ of ¼ throttle positie. Indien hij dat wel zou hebben, geef dan gewoon meer gas... bv. 100%. Maar nu komt het ergste: van zodra je dit “blik” in je aanzuigkanaal inbouwt, zal je vermogen bij 100% throttle AFNEMEN! :kniktriest: Dit omdat dit blik je zg. “volumetric efficiency” bij 100% throttle vermindert (Wet van Reynold). Tevens zal je verbruik bij ½ en ¼ throttle waarschijnlijk toenemen!

Mijn Afsluiter:

Thrust me… laat je niet in het zak zetten! Hetzelfde effekt verkrijg je ook als je uw overbrenging van je gashendel op uw gasnaald of gasklep vergroot. Daarmee verkrijg je een aggresievere reactie van uw gashendel op het gevraagde vermogen. En dan heb je zelfs geen vermogenverlies bij 100% geopende gashendel of meerverbruik bij langzaam rijden!

Geplaatst: do 01 jun, 2006 16:45
door keesie
:applaus:

Geplaatst: do 01 jun, 2006 16:48
door No Limit W-tec
Wow, we hebben er een professor bij ! Kan al direct niet meer overal meer volgen, maar 't zal wel waar zijn zeker.

Geplaatst: do 01 jun, 2006 20:29
door steve
hij weet indd wel zeer goed waar hij over praat :applaus: :tongduim:
dus geen centjes aan uit geven :mrgreen:

Geplaatst: zo 04 jun, 2006 14:00
door Skicks
:knikduim: ok we give up :)

Geplaatst: zo 04 jun, 2006 14:14
door mikebike
anders hadden de fabrieken ook wel een blikje in het kanaal gemaakt als het zo eenvoudig zoveel winst geeft

Geplaatst: zo 04 jun, 2006 14:36
door jossoh
google is je grootste vriend of niet dan :p