Pagina 1 van 1
europees wegtoelatings bewijs
Geplaatst: vr 09 jun, 2006 20:47
door quik
Geplaatst: vr 09 jun, 2006 21:28
door wally
bedoel jij coc verklaring?
Geplaatst: za 10 jun, 2006 08:57
door quik
Ja volgens mij is dat de COC
Dit is toch een nummer.
Waar kan ik dat nummer vinden?
op dat nummer staat namelijk of de quad een europesche wegtoelating heeft of niet.
Geplaatst: za 10 jun, 2006 09:07
door wally
nee krijg je bij de aankoop van een nieuwe quad, maar niet altijd. daarom gaat de quad als hij de weg op wil via duitsland naar nederland.
Geplaatst: zo 11 jun, 2006 00:56
door Twan #33
dus je kan bijv een quad in frankrijk of belgie kopen in duitsland coc laten keuren en dan in nederland invoerrechten betalen en je mag de baan op?
Of in een keer uit duitsland met coc goedkeuring
Geplaatst: zo 11 jun, 2006 08:52
door wally
je koopt een quad, maakt niet uit waar. Je bouwt hem om naar de europeesche maatstaven. Gaat naar duitsland voor de keuring en krijg je daar een verklaring voor de eerste toelating. Met dat bewijs kan je naar het rdw en moeten ze hem goedkeuren omdat je dat bewijs hebt. Zonder dat bewijs krijg je hem in nederland niet op de weg. Of bij aankoop van een nieuwe quad vragen om een coc verklaring. Moet je hem evengoed ombouwen met knippelichten enzo, maar hoef je niet naar duitsland toe.
Geplaatst: zo 11 jun, 2006 19:42
door brutus32
je kan ook gewoon een quad met Europees C.O.C (certificate of conformity) kopen, die kunnen in HEEL Europa ingeschreven worden, verhoogt ook de herverkoopwaarde..
een via D ingevoerde quad krijg je in Frankrijk NOOIT ingeschreven..
Geplaatst: zo 11 jun, 2006 21:10
door wally
brutus32 schreef:je kan ook gewoon een quad met Europees C.O.C (certificate of conformity) kopen, die kunnen in HEEL Europa ingeschreven worden, verhoogt ook de herverkoopwaarde..
een via D ingevoerde quad krijg je in Frankrijk NOOIT ingeschreven..
daar zullen wel andere wegen voor gevonden zijn. hier in nl gaat het via duitsland. Zijn maar weinig quaddealers die bijv een 700r verkopen met een coc erbij. ken er wel een paar maar is niet voor mij van toepassing.
Geplaatst: zo 11 jun, 2006 22:43
door PeRReWePS
Hier in NL hoeft eigenlijk niet meer via duitsland...
Ik werk via belgie...
Geplaatst: ma 12 jun, 2006 17:04
door wally
PeRReWePS schreef:Hier in NL hoeft eigenlijk niet meer via duitsland...
Ik werk via belgie...
oh tegen mij zeiden ze dat niet werd toegelaten in ned. daarom gaat de mijne via duitsland ivm de erstlassung of zoiets. (eerste toelating dus...)
Geplaatst: do 15 jun, 2006 21:19
door Twan #33
en wat kost het grapje om in duitsland een quad te kopen met coc en dan op ned kenteken te krijgen?
Geplaatst: do 15 jun, 2006 22:57
door PeRReWePS
Dat kost veel... te veel
je zit met o.a. de modificatie's plaatsen, transportkosten, keuringskosten TUV RDW...
ongeveer 2500+ d8 ik zo (incl BPM). (ligt aan welke quad want de BPM is variabel)
Maar mijn manier in Belgie lukt ook. In iedergeval wel met de Bombardier DS650...
Geplaatst: vr 16 jun, 2006 05:10
door wally
voor mij kost het 3300 euro (incl vapor trailtecf met houder)
Geplaatst: vr 16 jun, 2006 12:21
door motorfret
PeRReWePS schreef:Dat kost veel... te veel
je zit met o.a. de modificatie's plaatsen, transportkosten, keuringskosten TUV RDW...
ongeveer 2500+ d8 ik zo (incl BPM). (ligt aan welke quad want de BPM is variabel)
Maar mijn manier in Belgie lukt ook. In iedergeval wel met de Bombardier DS650...
okay, help ons (mede forumleden) eens en vertel eens hoe je dat doet.